بیش از یک میلیون هکتاراز اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح های آبخیزداری

به گزارش کلوب فارسی، معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با هدف جلوگیری از فرسایش خاک برای یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری تهیه شده که تا کنون آبخیزداری برای 500 هزار هکتار اجرایی و 250 هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

بیش از یک میلیون هکتاراز اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح های آبخیزداری

حسین فردی گفت :مساحت عملیات اجرایی آبخیزداری 250 هزار هکتاردر خراسان شمالی شروع می گردد که با هدف جلوگیری از فرسایش خاک برای یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری تهیه شده که تا کنون آبخیزداری برای 500 هزار هکتار اجرایی و 250 هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

حسین فردی در ادامه از اختصاص 430 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سفر ریاست جمهور به استان اطلاع داد و گفت: با این اعتبار می توان عملیات اجرایی 250 هزار هکتار را انجام و علاوه بر آن مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح 200 هزار هکتار دیگر را نیز اجرایی کرد.

به گفته فردی هر ساله اعتبارات با اختصاص اعتبارات تملک دارایی عملیات آبخیزداری در سطح 3500 تا 6 هزار هکتار انجام می گردد که به دلیل اندک بودن اعتبارات تملک دارایی نمی توان جوابگوی احتیاج استان بود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت : 75 درصد از فرسایش در حوزه آبریز شیرین دره ناشی از فعالیت های انسانی است، از مساحت دو میلیون و 33 هزار هکتاری خراسان شمالی 70 درصد از آن سیل خیز بوده و در معرض فرسایش خاک قرار گرفته است.

خبرنگاران خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 257

به "بیش از یک میلیون هکتاراز اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح های آبخیزداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک میلیون هکتاراز اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح های آبخیزداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید