پیراشکی خرما، یک عصرانه ساده و خوشمزه

به گزارش کلوب فارسی، تنظیم کلسترول خون، اختلالات روده، مفید برای قلب و عروق، تسکین یبوست و... از خواص بی شمار خرما هستند.

پیراشکی خرما، یک عصرانه ساده و خوشمزه

پیراشکی خرما یکی از پیراشکی های خوشمزه برای کسانی است که هوادار خرما هستند. پیراشکی ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با انواع مزه ها تهیه می شوند اما ترکیب آن با خرمای مقوی و مغذی ترکیب یک عصرانه ساده و خوشمزه را به ارمغان می آورد. شما می توانید پیراشکی خرما را داخل روغن داغ سرخ کنید. اگر دوست دارید به صورت رژیمی این پیراشکی را تهیه کنید آن ها را داخل فر قرار دهید. امروز در خبرنگاران پیراشکی خرما با گردو و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی خرما بدون خمیر مایه

  • تخم مرغ 2 عدد
  • ماست نصف پیمانه
  • جوش شیرین یک قاشق غذاخوری
  • نمک یک چهارم قاشق چایخوری
  • روغن 3 قاشق غذاخوری
  • آرد به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی پیراشکی خرما

  • خرما 20 عدد
  • گردو 10 عدد
  • شکر یک چهارم پیمانه
  • دارچین یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پیراشکی خرما با گردو و دارچین

مرحله اول

ابتدا ماست را داخل کاسه بریزید و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا جوش شیرین فعال گردد و ماست کمی پف کند. سپس تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کنید و در پایان نمک را بیفزایید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد را به تدریج اضافه کنید. مقدار آرد گفته نشده زیرا بسته به آب خور آرد شما ممکن است مقدار های مخلتفی آرد مصرف گردد. تا جایی آرد را اضافه کنید که خمیر وسط کاسه جمع گردد. سپس به مدت 15 دقیقه خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف گردد. خمیر پیراشکی ما آماده شده است بدون آنکه احتیاج به استراحت داشته باشد.

مرحله دوم

ابتدا هسته خرما را بگیرید. به دلخواه می توانید پوست آن را هم جدا کنید. برای جدا کردن پوست خرما باید آن را 3 دقیقه در آب در حال جوش بریزید و بلافاصله زیر آب سرد بگیرید تا پوست آن به راحتی جدا گردد. شکر و دارچین را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید. گردوها را به مقدار دلخواه خرد کنید.

مرحله سوم

مقداری از خمیر را بردارید و پهن کنید و روی آن از مخلوط شکر و دارچین، یک عدد خرما و گردو قرار دهید. به دلخواه به خمیر شکل دهید. برای تماشا دستورهای مشابه، بیسکویت پنیری بدون فر را بخوانید.

مرحله چهارم

برای سرخ کردن پیراشکی داخل یک تابه مقداری روغن بریزید تا داغ گردد. سپس دانه دانه پیراشکی ها را داخل روغن قرار دهید تا کاملا سرخ و طلایی شوند. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج گردد. اگر دوست دارید این پیراشکی را در فر تهیه کنید روی پیراشکی ها را با قلم مو زرده تخم مرغ بزنید و به دلخواه کنجد بپاشید. در فر از قبل گرم شده به مدت 35 دقیقه در دمای 180 درجه قرار دهید تا بپزد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب شیش کباب غذایی برای آخر هفته را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 219

به "پیراشکی خرما، یک عصرانه ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیراشکی خرما، یک عصرانه ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید