معجزه جوش شیرین برای پوست و مو

به گزارش کلوب فارسی، جوش شیرین از فواید شگفت انگیزی برای پوست و مو برخوردار است، بعلاوه استفاده از جوش شیرین برای درمان آکنه، داشتن پوستی درخشان و مو درمان سوختگی بسیار مفید است.جوش شیرین برای زیبایی پوست, موخواص معجزه آسایی دارد و شما را به پوست و مو ایده آل تان میرساند.

معجزه جوش شیرین برای پوست و مو

جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده نسبت مقرون به صرفه با قابلیت ها و خواص بسیار فراوان مثبت برای پوست است. تهیه ماسک این ماده نیز آسان است.

جوش شیرین کاربردهای مختلف و متنوعی دارد. مثلا برای بوی اشپزخانه یا از بین بردن لکه هایی که به راحتی تمیز نمی شوند و حتی در طبخ مواد غذایی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد اما نباید از کاربردهای این ماده در زیبایی غافل شد.

داشتن پوستی جوان، شفاف، زیبا و بدون لک بی شک آرزوی همه افراد مخصوصا خانم های جوان است که البته نباید از تاثیر بسیار عمیق این موضوع در اعتماد به نفس افراد غافل شد. در این نوشته به تاثیرات بسیار اعجاب انگیز جوش شیرین بر زیبایی پوست افراد می پردازیم چرا که جوش شیرین ماده ای بسیار مقرون به صرفه و در دسترس است. مهم تر از همه این که این ماده طبیعی و ارگانیک است.1

کاربردهای جوش شیرین برای پوست بدن (کاربرد جوش شیرین در زیبایی)

جوش شیرین برای پوست دارای خواص متفاوتی است که در اینجا به بعضی از این موارد اشاره نموده ایم :
1. از بین بردن جای جوش و جای زخم جوش
وقتی منافذ پوستی با سلولهای مرده، چربی اضافی و باکتری مسدود بشه، شرایط مناسبی برای ایجاد جوشهای ریز و درشت بر روی پوست آماده میشه. اگر این جوشها رو به روش درست و اصولی درمان نکنید، ممکن هست با جای جوش بر روی پوست صورت روبرو بشید. ترکیبی از جوش شیرین و آب میتونه به شما یاری کنه تا جای جوش و زخم جای جوش رو از بین ببرید.

جوش شیرین برای پوست دارای خاصیت لایه برداری هست و اگر بر روی پوست صورت ماساژ داده بشه، میتونه به راحتی سلولهای مرده رو از روی سطح پوست پاک کنه و باعث بشه تا لایه پوست تازه بر روی صورت نمایان بشه. شما باید میزان کمی جوش شیرین رو با چند قطره آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنه و بعد این خمیر رو به آرومی بر روی پوست صورت ماساژ بدید. بهتره اینکار رو به مدت 3 تا 4 دقیقه به آرومی انجام بدید تا به تدریج جای جوش از روی پوست محو بشه.

2. تسکین بثورات پوستی
جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری هست و بعلاوه به علت دارا بودن خاصیت قلیایی، باعث خشک شدن پوست میشه و از این طریق میتونه خارش و تورم ناشی از بثورات پوستی رو کاهش بده.

برای این منظور باید میزانی جوش شیرین رو با روغن نارگیل مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کنه و بعد به مدت 3 تا 4 دقیقه به آرومی بر روی پوست دارای بثورات قرار بدید. استفاده از این ترکیب به مدت 2 بار در روز، تاثیر خیلی خوبی در تسکین بثورات پوستی خواهد داشت.

3. درمان عفونتهای قارچی
عفونت قارچی معمولا در محیط های مرطوب مثل دهان، گلو، روده و ناحیه تناسلی ایجاد میشود. جوش شیرین به علت دارا بودن خاصیت قلیایی، میتونه باعث ایجاد تعادل در PH پوست بدن بشه و عفونت قارچی رو از بین ببرد.

اگر عفونت قارچی در قسمتهای داخلی بدن ایجاد شده میتونید نصف قاشق جوش شیرین رو در یک لیوان آب حل کنید و به مدت 10 تا 15 روز این ترکیب رو بنوشید. اما اگر عفونت قارچی روی پوست ایجاد شده باید یک خمیر با جوش شیرین و آب درست کنید و این خمیر رو بر روی قسمتهایی از پوست که دچار عفونت قارچی شده، به مدت 2 تا 4 دقیقه قرار بدید و بعد بشویید.

4. جوش شیرین برای پوست؛ درمانی برای آفتاب سوختگی
اگر پوستتون دچار آفتاب سوختگی شده و به این علت خارش پیدا نموده، بهتره برای درمان این مشکل، به سراغ جوش شیرین برید. چرا که جوش شیرین دارای اثر خنک نماینده برای پوست هست. شما باید میزانی جوش شیرین رو با آب سرد مخلوط کنید و بر روی پوست آفتاب سوخته قرار بدید و بعد از گذشت چند دقیقه بشویید.
5. از بین بردن جوش های سر سیاه
جوش شیرین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی هست و میتونه عفونتهایی که باعث ایجاد جوش سر سیاه بر روی پوست میشن رو از بین ببره. علاوه بر این، یاری میکنه تا پوست اطراف این جوشهای سر سیاه شل شوند و به راحتی بتونید این جوشها رو از روی پوست تخلیه کنید.
6. پاک نماینده طبیعی برای پوست
جوش شیرین دارای خاصیت قلیایی هست و به همین علت برای نرم شدن سبوم و سلولهای مرده پوست بسیار مفید هست. این ماده میتونه منافذ پوستی رو تمیز کنه، روغن اضافی پوست رو جذب کنه و مانع از مسدود شدن منافذ پوستی میشه. تنها کاری باید انجام بدید این هست که میزانی جوش شیرین رو با آب ترکیب کنید و به آرومی و ملایمت به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست ماساژ بدید و بعد پوستتون رو آبکشی کنید.
7. سفید نماینده پوست
شستن صورت با جوش شیرین، تاثیر خیلی خوبی در روشن و سفید شدن رنگ پوست هم داره. شما باید یک خمیر با جوش شیرین و چند قطره آب درست کنید و بعد این خمیر رو به آرومی و با حرکات دورانی به مدت 2 دقیقه روی پوست ماساژ بدید. سپس پوستتون رو با آب بشویید و مرطوب نماینده بزنید.2

مضرات جوش شیرین برای پوست در طب سنتی

بعد از آنالیز کاربردهای جوش شیرین برای پوست صورت، لازمه با مضرات استفاده از جوش شیرین بر روی پوست صورت و بدن هم آشنا بشید. عوارض جانبی و مضرات شایعی که بعد از استفاده از جوش شیرین بر روی پوست گزارش شده عبارتند از:
1. ایجاد حساسیت بیش از حد برای پوست
بعضی از افراد معتقدند که بعد از استفاده از جوش شیرین بر روی پوست، حساسیت خیلی زیادی برای پوستشان به وجود میاد. این موضوع به خاطر این هست که ممکنه این افراد تا قبل از استفاده از جوش شیرین، اطلاعی از حساسیت پوستی خود نسبت به این ماده رو نداشته باشند و در صورت استفاده، با حساسیت بیش از حد پوست روبرو میشوند.

برای اینکه بدونید پوستتون به جوش شیرین حساس هست یا نه، بهتره ابتدا میزان کمی جوش شیرین رو بر روی پوست بازو تست کنید و اگر بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت، هیچگونه حساسیتی روی پوست دیده نشد، میتونید از این ماده برای رفع کردن مسائل پوستی بهره ببرید.

2. قلیایی بودن بیش از حد
استفاده بیش از حد از جوش شیرین بر روی پوست ممکنه بر روی PH پوست تاثیر گذار باشه و باعث قلیایی شدن بیش از حد پوست بشه و مسائل جدی تری رو براتون به وجود بیاره. شما باید در هر شرایطی، تعادل PH پوست رو حفظ کنید و مانع از برهم خوردن این تعادل بشید.
3. لایه برداری بیش از حد از پوست
استفاده از جوش شیرین برای لایه برداری از پوست میتونه تاثیرات مثبت و خیلی خوبی در این زمینه داشته باشه اما با این حال، اگر مراقب نباشید و جوش شیرین رو به میزان زیاد و خیلی شدید روی پوست ماساژ بدید، ممکنه باعث لایه برداری بیش از حد پوست بشه و شرایط طبیعی پوست شما رو بر هم بزنه.
4. ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست
اگرچه استفاده از جوش شیرین میتونه یک درمان عالی برای جوش و اکنه باشه اما در بعضی موارد گزارش شده که استفاده از جوش شیرین منجر به ایجاد آکنه میشه. این مشکل معمولا در اثر لایه برداری بیش از حد پوست و آسیب تماشا بافت پوست در اثر استفاده از جوش شیرین به وجود میاد.
5. قرمز شدن پوست
استفاده بیش از حد از جوش شیرین بر روی پوست صورت و یا حمام جوش شیرین باعث ایجاد قرمزی پوست میشه و این قرمزی پوست میتونه به سادگی باعث ایجاد مسائل تازهی برای افرادی که از جوش شیرین استفاده مینمایند، بشه.
6. افزایش جای جوش و اسکار پوست
استفاده مرتب از جوش شیرین ممکن هست باعث برجسته شدن و افزایش جای جوش و اسکار روی پوست بشود. این موضوع به علت لایه برداری بیش از حد از پوست هست که بعد از استفاده از جوش شیرین ایجاد مشه و میتونه مسائل پوستی رو بیشتر کند.3

روش تهیه چند ماسک صورت با استفاده از جوش شیرین

ماسک جوش شیرین ساده
برای تهیه این ماسک باید با استفاده از جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنیم .به همین منظور باید 3 قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری آب ترکیب نموده و آن را هم بزنیم تا جایی که یک خمیر تهیه شود.

پیش از استفاده از این ماسک باید حتما از پاکیزه بودن پوست خود و چرب و کثیف نبودن آن اطمینان حاصل کنید. به همین منظور پیش از استفاده از ماسک صورت خود را با آب گرم و شوینده های صورت به خوبی بشویید سپس ترکیب ایجاد شده را با انگشت یا با استفاده از دستمال مرطوب روی پوست صورت بمالید.

دقت کنید که خمیر ساخته شده را به نقاط حساس همانند نواحی دور چشم و دهان نمالید. بعلاوه در مناطقی که جوش ها مخصوصا جوش های سر سیاه تجمع نموده اند خمیر بیشتری را قرار دهید.

صورت خود را به مدت 5 دقیقه در حالی که خمیر را روی آن قرار داده اید به نرمی و بسیار آرام ماساژ دهید. سپس با استفاده از آب گرم پوست خود را کاملا شست و شو دهید و سعی کنید که تمام ماسک را از صورتتان بزدایید. سپس رطوبت پوستتان را با استفاده از یک حوله نرم و کاملا تمیز بگیرید و از مرطوب نماینده و تونر روی پوست خود بهره ببرید.

ماسک جوش شیرین و عسل
دستمالی را درآب گرم بخیسانید و آب آن را تا جایی که ممکن است خارج کنید به صورتی که پارچه مرطوب باشد. برای تهیه این ماسک باید نصف قاشق غذا خوری عسل را با جوش شیرین مخلوط کنید تا جایی که یک خمیر نرم بدست بیاید.

سپس آن را در گوشه ای از پارچه مرطوب بریزید و روی پوست قرار دهید. چند دقیقه بعد پوستتان را کاملا با آب گرم شست و شو دهید. این ماسک دارای خاصیت لایه برداری بسیار فوق العاده ای است. نکته مهم این که نباید از لایه بردارهایی که به صورت صنعتی ساخته می شوند، برای مدت طولانی و به صورت مداوم استفاده شود؛ به طوری که توصیه می شود بعد از مدتی که فرد از این لایه بردارها استفاده می نماید، مدتی نیز از این ماسک استفاده نمایند تا از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری شود.

ماسک جوش شیرین و گلاب
این ماسک که از ترکیب جوش شیرین و گلاب تشکیل می شود خاصیت شفاف نمایندگی بسیار بالایی را برای پوست داشته و لطافت اعجاب انگیزی را به پوست شما می دهد. بعلاوه گلاب به علت دارا بودن انواع آنتی اکسیدان ها موجب شادابی پوست می شود.

به طور کلی ماسک جوش شیرین و گلاب به عنوان یک ترمیم نماینده بسیار قوی پوست شناخته می شود به گونه ای که ممکن است تاثیر آن از مشهورترین برند های آرایشی و بهداشتی بیشتر باشد.1

پینوشتها

1.www.drdr.ir

2.www.salameno.com

3.www.zibamoon.com

منبع: راسخون
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 48

به "معجزه جوش شیرین برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه جوش شیرین برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید