ماجرای پنگوئنی که کارمند بیمارستان شد!

به گزارش کلوب فارسی، ربات میلتون که کمی شبیه به پنگوئن است، بین داروخانه بیمارستان و بخش بستری که فاصله قابل توجهی با یکدیگر دارند، حرکت خواهد نمود. این ربات دارای محفظه ای برای حمل کردن دارو ها است که پس از رسیدن به مقصد باید به وسیله کارکنان بیمارستان باز گردد.

ماجرای پنگوئنی که کارمند بیمارستان شد!

یک ربات شبیه به پنگوئن، دوره آزمایشی کار خود را برای دارورسانی در بیمارستان پشت سر می گذارد تا در صورت تایید شدن، به سایر بیمارستان ها نیز ارائه گردد.

رباتی که از فناوری مشابه وسایل نقلیه خودران استفاده می نماید، به عنوان بخشی از یک آزمایش تازه، دارو ها را به قسمت های گوناگون بیمارستان ها می رساند.

این ربات یاری رسان برای حمل کردن و رساندن نسخه ها و سایر اقلام به سراسر بیمارستان دانشگاه میلتون کینز (MKUH) استفاده می گردد تا اندازه فشار کاری انسان ها را کاهش دهد.

این ربات موسوم به میلتون، محصول شرکت بریتانیایی آموزشگاه آو رباتیکس (Academy of Robotics) است که پیشتر روی یک فناوری برای خودروی خودران کار-گو (Kar-Go) کار نموده بود. این ربات نیز مانند کار-گو از فناوری های سونار و لیدار برای حرکت کردن در اطراف موانعی مانند افراد، ویلچر ها و تخت های بیمارستان استفاده می نماید.

ربات میلتون که کمی شبیه به پنگوئن است، بین داروخانه بیمارستان و بخش بستری که فاصله قابل توجهی با یکدیگر دارند، حرکت خواهد نمود. این ربات دارای محفظه ای برای حمل کردن دارو ها است که پس از رسیدن به مقصد باید به وسیله کارکنان بیمارستان باز گردد.

پیش از آوردن ربات به بیمارستان، شرکت سازنده آن را در یک پروژه شبیه سازی شده آزمایش کرد که با همکاری کارکنان بیمارستان به وسیله جلسات آنلاین و کارگاه های حضوری طراحی شده بود.

ربات میلتون پیش از این که در سال 2023 به بیمارستان های دیگر عرضه گردد، در بیمارستان دانشگاه میلتون کینز به طور کامل آزمایش می گردد. این ربات از سال آینده، رساندن دارو در مسیر های ویژه را برای یاری رسانی به کارکنان شروع خواهد نمود. بازخورد حاصل از این آزمایش، برای تصمیم گیری در خصوص ارسال ربات به سایر بیمارستان ها استفاده خواهد شد.

ویلیام ساچیتی (William Sachiti)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آموزشگاه آو رباتیکس گفت: احساس مردم هنگام تعامل با این فناوری در بیمارستان، اهمیت ویژه ای دارد. ربات های یاری رسان با این هدف ارائه شده اند که زندگی را برای کارکنان بیمارستان و بیماران کمی آسان تر نمایند، در صورت احتیاج حضور داشته باشند و در صورت عدم احتیاج محل را ترک نمایند. ما امیدواریم که این فناوری، تجربه مثبتی را برای همه ارائه دهد و همچنان به آزمایش و ارتقای آن ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 327

به "ماجرای پنگوئنی که کارمند بیمارستان شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای پنگوئنی که کارمند بیمارستان شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید