عرق سوز را با 9 روش خانگی درمان کنید

به گزارش کلوب فارسی، عرق سوز شدن یکی از رایج ترین مشکلاتی است که با شروع گرمای تابستان بسیاری از افراد به آن دچار می شوند.

عرق سوز را با 9 روش خانگی درمان کنید

معمولا روش های درمان خانگی عرق سوز شدن می تواند به این افراد کمک کند تا در این فصل مسائل کمتری را تجربه کنند و کمتر دچار درد و سوزش شوند. در این مطلب از خبرنگاران به روش های خانگی درمان عرق سوز شدن اشاره می کنیم.

از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از بهترین روش های برای درمان خانگی عرق سوز شدن استفاده از کمپرس سرد است. این کار به تسکین جوش های گرمایی و خنک شدن پوست کمک می کند. توجه داشته باشید که برای خنک شدن پوست با کیسه یخ حتما آن را داخل حوله قرار دهید. سپس کمپرس را روی پوست بگذارید. قرار دادن کیسه یخ به طور مستقیم روی پوست موجب آسیب دیدن پوست و بدتر شدن علائم می شود.

لباس های گشاد و نخی بپوشید

پوشیدن لباس های گشاد موجب افزایش گردش هوا می شود و جلوی عرق سوز شدن را می گیرد. پوشیدن لباس های سبک و پارچه ای با الیاف طبیعی یک راهکار ساده و کاربردی برای جلوگیری از عرق سوز شدن و درمان آن است.

حمام جو دوسر را امتحان کنید

ترکیبات موجود در جو دوسر به از بین بردن التهاب پوست و خارش کمک زیادی می کند. برای این کار باید جو دو سر را به صورت ماسک روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید پوست شما داخل ترکیب جو دوسر و آب بماند. می توانید این ترکیب را به وان حمام اضافه کنید و برای چند دقیقه در وان بنشینید.

از سیب زمینی کمک بگیرید

استفاده از سیب زمینی می تواند به خنک شدن پوست کمک کند. یک روش موثر خانگی در درمان عرق سوز شدن قرار دادن برش های سیب زمینی روی پوست است. سیب زمینی نه تنها به برطرف التهاب پوست کمک می کند، بلکه می تواند از بیشتر شدن جوش ها و التهابات پوستی نیز جلوگیری کند.

از آرد نخودچی استفاده کنید

یک روش موثر برای درمان عرق سوز شدن زیر بغل و سایر بخش های بدن استفاده از آرد نخودچی است. آرد نخودچی به باز شدن منافذ پوستی و برطرف سلول های مرده پوست کمک می کند. برای این کار باید 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری آب ترکیب کنید. سپس این خمیر را برای 10 تا 15 دقیقه روی محل آسیب دیده قرار دهید.

خیار تسکین دهنده است

خیار یک تسکین دهنده فوق العاده برای درمان خانگی عرق سوز شدن نوزاد و بزرگسالان کمک است. قرار دادن برش های خیار روی پوست می تواند به برطرف علائم عرق سوز شدن کمک کند. خیار موجب برطرف التهاب و همچنین خنک شدن پوست می شود.

از گلاب کمک بگیرید

استفاده از ترکیب گلاب و عسل بهترین روش برای درمان خانگی عرق سوز شدن در خانه است. برای این کار باید ترکیب گلاب و عسل را در قالب یخ بریزید و در فریزر قرار دهید. سپس یخ را در پارچه نخی بپیچید و روی پوست آسیب دیده قرار دهید تا التهابات پوستی برطرف شود.

از ماست استفاده کنید

ماست یک خنک کننده طبیعی است که برای پیشگیری از عرق سوز شدن و درمان آن بسیار موثر است. برای برطرف این مشکل می توانید ماست را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید.

از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل از ایجاد ساییدگی و همچنین التهابات پوستی جلوگیری می کند. این روغن بخصوص برای پیش گیری و برطرف علائم عرق سوز شدن در ناحیه کشاله ران و آرنج بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب ریه های خود را با روش طبیعی پاکسازی کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 237

به "عرق سوز را با 9 روش خانگی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرق سوز را با 9 روش خانگی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید