علت اختلال در پیغام رسان های داخلی از زبان مسئولان وزارت ارتباطات
به گزارش کلوب فارسی، به گزارش خبرنگاران، دقایقی پیش بر اساس اعلام کاربران، پیغام رسان های داخلی با اختلال در دسترسی روبرو شدند.
محمد احسان خرامید، مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره اختلال در بعضی پیغام رسان های داخلی گفت: ضمن عرض پوزش از هموطنان به علت مشکل پیش آمده این اختلال به علت مشکل در شبکه تأمین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت به وجود آمد که سبب شد حدود پنج دقیقه ما قطعی برق داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بلافاصله همکاران ما در کوشش بودند و مشکل برق رسانی حل شد. در کوششیم که فرایند فنی که بعد از حل شدن برق را طی می نماید مرتفع گردد و ادامه خدمت رسانی به وسیله پیغام رسان های داخلی را داشته باشیم.
خرامید درباره گستردگی این اختلال گفت: این اختلال در حد یکی از مراکز ماست و اینگونه نیست که مشکل سراسری باشد و الحمدالله مشکل حل شده است. دوستانی که فنی هستند می دانند بعد از اینکه سیستم برق وصل می گردد و رخ داده مرتفع می گردد، لحظاتی طول می کشد تا ادامه خدمت رسانی مانند گذشته انجام گردد. همکاران ما در کوشش اند این مشکل حل گردد و مردم بتوانند از آن استفاده نمایند.
او تاکید نمود: در حال حاضر از نظر ما بعضی مشکل ها حل شده اما چیزی که مردم باید در گوشی های خود یعنی اتصال پیغام رسان ها را ببینند ممکن است تا یک ساعت دیگر به زمان احتیاج داشته باشد اما بلافاصله به محض اینکه مشکل رفع گردد ما اطلاع رسانی خواهیم کرد، مشکل فنی مسئله ای نیست که از قبل اطلاع دهد بلکه یک دفعه ایجاد می گردد و ما وظیفه خود می دانیم به محض اینکه اطلاعات تازه کسب کنیم اطلاع رسانی و شفاف سازی گردد.
بعلاوه شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور طی یک اطلاعیه ای بیان کرد: مشکل ایجاد شده در شبکه تأمین برق، باعث از دسترس خارج شدن بعضی از پیغام رسان ها به صورت موقت شد که این قطعی برق رفع شده و فرآیند فنی برای ادامه خدمت رسانی در حال اجرا است.
منبع: خبرگزاری مهر