برترین جاهای دیدنی کرواسی

به گزارش کلوب فارسی، کشور کرواسی (Croatia) با داشتن بیش از هزار جزیره، یکی از زیباترین خط های ساحلی در سراسر اروپا را دارد و علاوه بر آن نیز بسیاری از شهرهای ساحلی این کشور تاریخی غنی دارند و در آنجا می توان بقایای تاریخی زیادی را مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی کرواسی بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی کرواسی

10. گورنجی گراد

Gornji Grad

گورنجی گراد (Gornji Grad) منطقه ای قرون وسطایی در مرکز مرکز کراوسی یعنی زاگرب (Zagreb) است و از آن به عنوان شهر علیا یاد می گردد. این منطقه به دو بخش تقسیم می شد که یکی از آن ها کاپتول (Kaptol) نام داشت و مقر اسقف به شمار می رفت و دیگری، گرادک (Gradec) بود که شهری آزاد به شمار می رفت و تاجران و صنعت گران در آن زندگی می کردند. در سال 1770 میلادی این دو بخش با یکدیگر ادغام شدند تا بخش شمالی و تاریخی شهر زاگرب را شکل بدهند.

9. کلیسای جامع مریم مقدس

Euphrasian Basilica

کلیسای جامع مریم مقدس (Euphrasian Basilica) از قرن ششم میلادی تا به امروز پابرجا به جای مانده و یکی از جاذبه های گردشگری برجسته شهر قدیمی و دو هزار ساله پورک (Poreč) محسوب می گردد. این کلیسای جامع یکی از برترین نمونه ها از معماری اولیه بیزانسی در منطقه مدیترانه به شمار می رود و بخش اعظمی از آن نیز همچنان شکل و ظاهر اولیه خود را حفظ نموده اند، اگر چه زلزله، آتش و اتفاقات ناگوار باعث ایجاد تغییراتی در آن شده اند.

8. جزیره ملجت

Mljet

جزیره ملجت (Mljet) که به نام ملیت نیز شناخته می گردد، یکی از بزرگترین جزیره هایی به شمار می رود که در خارج از جنوب کراوسی قرار گرفته است. حدود 72 درصد از این جزیره را جنگل فرا گرفته و در مابقی آن نیز تاکستان ها، مزارع و روستاهای کوچک به چشم می خورد و همین موارد نیز آن را به مکانی ایدئال تبدیل نموده اند. درون جزیره دو دریاچه نمک به نام های ولیکو (Veliko) و مالو جزیرو (Malo Jezero) به چشم می خورند که در انتهای غربی آن قرار گرفته اند و درون یکی از آن ها نیز جزیره ای با صومعه ای در داخل آن دیده می گردد.

7. کاخ دیوکلتیان

Diocletians Palace

کاخ دیوکلتیان (Diocletians Palace) در شهر اسپلیت (Split) قرار گرفته و به وسیله امپراتور رومی دیوکلتیان و برای دوران بازنشستگی اش ساخته شده است. او پس از بازنشستگی، مابقی عمر خود را درون باغ های سبزیجات این کاخ گذراند. پس از اینکه رومی ها از این منطقه رفتند، کاخ برای قرن ها متروکه باقی ماند تا اینکه در قرن هفتم میلادی ساکنین محلی برای فرار از مهاجمان بربر به داخل آن پناه بردند و همین نیز باعث شده تا از آن موقع به بعد، این کاخ در اختیار مردم قرار داشته باشد.

6. پائولا آرنا

Pula Arena

پائولا آرنا (Pula Arena) یا تماشاخانه پائولا آمفی تئاتر بسیار بزرگی است که در شهر پائولا قرار گرفته و ششمین آمفی تئاتر بزرگ باقیمانده از دوران رومیان محسوب می گردد. این بنای تاریخی در قرن اول پس از میلاد ساخته شده و ظرفیتی 26000 نفری دارد. در قرن پانزدهم میلادی بسیاری از سنگ های این بنای باستانی برای ساخت خانه ها و دیگر سازه ها در سرتاسر شهر پائولا به سرقت رفتند اما این کار باعث نابودی این سازه نشد تا امروزه به یکی از پربازدیدترین جاذبه های کرواسی تبدیل گردد.

5. جزیره کورچولا

Korcula

کورچولا (Korcula) به عنوان ششمین جزیره بزرگ کرواسی شناخته می گردد که به واسطه تنگه باریکی از سرزمین اصلی جدا شده است و مرکز آن نیز کورچولا نام دارد که به آن لقب دوبرونیک کوچک (Little Dubrovnik) داده اند. این شهر باستانی به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی کرواسی شناخته می گردد و علت آن، معماری منحصربه فرد موجود در آن است. یکی از جاذبه های برجسته این شهر نیز خانه ای است که در آن، مارکو پولو متولد شده است. بزرگترین و زیباترین سازه در جزیره کورچولا نیز کلیسای سنت مارکو نام دارد که به سبک معماری گوتیک و رنسانسی و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است.

4. شهر رووینی

Rovinj

رووینی (Rovinj) یکی از تماشایی ترین شهرها در مدیترانه به شمار می رود که در آن، خانه های زیبا در میان خیابان های پر پیچ و خم در کنار یکدیگر جمع شده اند و مکانی عالی برای گشت و گذار ایجاد نموده اند. امروزه نیز در این شهر بندری، ماهیگیری رواج دارد و بازدیدنماینده ها می توانند با قایق از جزایر پیرامون آن نیز تماشا نمایند که سرشار از خطوط ساحلی بسیار زیبا و جنگل های خارق العاده هستند.

3. جزیره هوار

Hvar

جزیره هوار (Hvar) و به خصوص شهر داخل آن، یکی از محبوب ترین جاذبه های کرواسی به شمار می روند که در بخش اعظمی از زمین های کشاورزی آن می توان باغ های زیتون، میوه و مزارع اسطوخودوس را مشاهده کرد. خود شهر نیز در خلیجی بسیار زیبا قرار گرفته و بندر محبوبی برای پهلو گرفتن کشتی های تفریحی در دریای آدریاتیک به خصوص در ماه های تابستانی به شمار می رود. استاریگارد (Starigrad) نیز قدیمی ترین روستای جزیره محسوب می گردد که باید از آن تماشا کنید.

2. دریاچه های پلیتویک

Plitvice Lakes

دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes) به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی در سراسر اروپا شناخته می گردد و علت آن نیز زیبایی خارق العاده آن است که در آن، 16 دریاچه به یکدیگر متصل شده اند و پیرامون آن ها را نیز جنگلی بسیار بزرگ فرا گرفته است. در سال 1949 میلادی این مکان به عنوان پارک ملی اعلام شد و زیبایی سبز، آبی و خاکستری رنگ آن نیز توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب می نماید. از جمله حیواناتی که در این پارک ملی زندگی می نمایند نیز می توان به خرس قهوه ای اروپایی، گرگ، عقاب، جغد، سیاه گوش و انواع پرنده ها اشاره نمود.

1. شهر دوبرونیک

Dubrovnik

شهر دوبرونیک (Dubrovnik) که به عنوان مروارید دریای آدریاتیک معروفیت دارد، یکی از جاذبه های اصلی کرواسی و مدیترانه به شمار می رود. این شهر محصور شده درون دیوار در راستا تجاری دریایی ساخته شده و در دوران قرون وسطی تنها شهر دولت دریای آدریاتیک محسوب می شد که توانای رقابت با ونیز را داشت. درون شهر دوبرونیک می توان معماری های بسیار زیبایی را مشاهده کرد که در کلیساها، صومعه ها، موزه ها، فواره ها و دیوارهای مشهور این شهر باستانی به چشم می خورند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 287

به "برترین جاهای دیدنی کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید