اتاق جلسات روز اول؛ قلب فرماندهی خبرنگاران

به گزارش کلوب فارسی، پشت صحنه همه برنامه ها، موفقیت ها، نبردهای کوچک و بزرگ و… خبرنگاران، اتاق های جلسات این مجموعه است. این اتاق ها مرکز فرماندهی برنامه و وظایف کوچک و بزرگی هستند که خبرنگارانیی ها برای ادامه راستا موفقیت، سراغش می فرایند. بنابراین نمی توان بی خیال امکانات و شرایط محیطی خوبی شد که در جای جای این اتاق ها خودنمایی می کنند. اتاق جلسات با نام شهرهای نیمه محروم کشور نام گذاری شده اند تا ایرانی کوچک را به تصویر بکشند. در این مطلب سراغ اتاق جلسات خبرنگاران می رویم و زیروبم آن را از نگاه دیگری می بینیم!

اتاق جلسات روز اول؛ قلب فرماندهی خبرنگاران

دیوارهای جادویی

روز اول پر است از مجذوب کنندهیت های کوچک و بزرگ! یکی از ایده های جالب این ساختمان، به طراحی اتاق جلسات برمی شود. دیوارهای این اتاق ها از شیشه ساخته شده اند و مثل بخشی از مدرسه هاگوارتز می توان آن سوی دیوار را هم تماشا کرد. چنین فضایی جان می دهد برای اذیت افرادی که مشغول برگزاری جلسه و تصمیم گیری های بزرگ هستند؛ اما خبرنگارانیی ها برای حفظ نظم جلسات و احترام بیشتر نسبت به اعضای تیم، قید این شیطنت را می زنند!

طراحان روز اول باور داشتند نور طبیعی محیط و چشم اندازی رو به دیگر بخش های خبرنگاران همراه با دکور جانانه اش، برگ برنده اتاق های جلسات با دیوارهای شیشه ای خواهند بود. تجربه نشان داده خبرنگارانیی ها هم این دیوارهای شیشه ای را به برگزاری جلسات پشت درهای بسته و دیوارهای سیمانی ترجیح می دهند.

خبرنگارانیی ها این دیوارهای شیشه ای را مثل تابلو نقاشی یا صفحه کاغذ درنظر می گیرند و هنرمندانه استراتژی جلسه را روی این دیوارها نقش می زنند. نکته کوچکی که کم تر کسی به آن توجه می کند، به ثبت عکس از استراتژی های نوشته شده روی شیشه مربوط می شود. اگر خبرنگارانیی ها بخواهند از نمودارها، اطلاعات و برنامه های روی شیشه عکس بگیرند، تصویر خودشان هم در شیشه منعکس شده و در پس زمینه عکس ثبت می شود. درنهایت آن ها ترکیبی از نقاشی های چهره مانند مونالیزا و پرتره دکتر گاشه با دست نوشته های مدرن خواهند داشت.

تعهد به ساخت دنیایی بهتر

احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که برای ساخت دنیای بهتر، باید از خودمان شروع کنیم! این جمله اساس زندگی در روز اول را شکل می دهد. خبرنگارانیی ها برای استفاده از اتاق جلسات پروتکلی طراحی کرده اند تا هرکس هنگام حضور در این فضا، مسئولیتی برعهده بگیرد.

این چک لیست به دیوار شیشه ای اتاق جلسات چسبانده شده تا همه خبرنگارانیی ها بتوانند آن را ببینند. با رعایت این شش مورد بی نظمی های احتمالی به حداقل می رسند. به قول فاضل جان نظری با هرکه توانسته کنار آمده دنیا/ با اهل هنر؟ آری! با اهل نظر؟ نه!؛ بنابراین رعایت چک لیست و مسئولیت پذیری اهمیت زیادی دارد.

تمیزی میز جلسه از اولین مواردی است که برای خبرنگارانیی ها اهمیت دارد؛ با این حساب بعد از جلسه، هیچ کثیفی یا لکه ای روی میز وجود نخواهد داشت، چراکه بالاخره یکی از اعضای تیم مسئولیت پاک کردن تخته وایت برد را برعهده می گیرد.

شاید ماگ ها از مجذوب کننده ترین اختراعات بشر باشند! لیوان های بزرگ و خوش نقش ونگاری که بخشی از شخصیت صاحبشان را لو می دهند! بیشتر خبرنگارانیی ها دوست دارند نوشیدنی شان را با این دوست صمیمی سرو کنند. پس از پایان جلسات، هر شخصی مسئول ماگ شخصی خود است؛ برای ماگ خود رفیق نیمه راه نمی شود و آن را جا نمی گذارد!

جایگاه های به هم ریخته اتاق جلسات، حس حمله تایتان ها در مجموعه AOT را به آدم می دهد! خبرنگارانیی ها بعد از به پایان رسیدن جلسه، جایگاه ها را به جای قبلی باز می گردانند تا همه چیز سر جایش باشد. خاموشی چراغ و تهویه مطبوع باعث می شود اتاق به آرامش قبلی برشود و تا برگزاری جلسه بعدی، چرت کوتاهی بزند.

بازوهای قدرت مند اتاق جلسه

افراد برای برگزاری جلسه ای با بازدهی بالا و کیفیت عالی از امکانات مختلفی استفاده می کنند که در اتاق جلسه جا خوش کرده اند. خبرنگارانیی ها برای اینکه با ارائه همکارانشان، گزارش های مختلف یا… چشم توچشم شوند، از تلویزیون های اتاق جلسات کمک می گیرند.

درب اتاق های جلسات معمولا بسته است تا صدا کم تر سایر خبرنگارانیی ها را اذیت کند. به قول شاعر موسیقی سکوت، صدایی شنیدنی ست/ بگذار گفتگو به زبان هنر شود بنابراین تهویه مطبوع یکی از مهم ترین امکانات اتاق های جلسات به حساب می آید.

مبلمانی که در این اتاق ها، خبرنگارانیی ها را در آغوش می گیرند، به تناسب ماهیت اتاق جلسه، انتخاب می شوند. برای مثال اگر جلسه برای مدتی کوتاه تنظیم شود، اتاقی را برای برگزاری جلسه انتخاب می کنند که جایگاه هایی با پایه بلند داشته باشد. جوری که زبان بدن افراد حالتی از انجام کار را نشان دهد.

برای جلسات معمولی، سراغ اتاق هایی با میز و جایگاه هایی رسمی و درعین حال راحت می فرایند. اگر جلسه مدت بیشتری طول بکشد و هیچ ارائه ای تنظیم نشده باشد، خبرنگارانیی ها از اتاق هایی بدون تلویزیون و با مبلمانی راحت استفاده می کنند. علاوه براین ویدئو پروژکتور هم به عنوان دوست مکمل تلویزیون در اتاق های جلسات حضور دارد. گاهی از این تکنولوژی برای نمایش گزارش ها و… استفاده می شود.

مزه انرژی برای ضربه فنی خستگی

چه چیزی خستگی یک جلسه طولانی را از بین می برد؟ چه چیزی حال خوش زندگی را میان کلی کار یادآوری می کند؟ چه چیزی خنده روی لب های افراد می آورد آن هم میان کلی وظایف مختلف؟ خبرنگارانیی ها برای مزه مزه کردن انرژی درطول جلسات سراغ خوراکی های پذیرایی می فرایند.

این خوراکی ها به طورمرتب شارژ می شوند تا کسی جای خالی شان را حس نکند. برای آرامش اعصاب در جلسات پر چالش، دمنوش آرامش بهترین گزینه خواهد بود. خبرنگارانیی ها برای تمرکز بیشتر روی کارشان از قهوه یا نسکافه کمک می گیرند. دمنوش های دیگر هم با طعم مختلف روی میز پذیرایی دلبری می کنند که امتحان مزه شان لطفی دیگر دارد.

در هرکدام از اتاق های جلسات روز اول شکلات هایی روی میز چیده شده تا بزم خوراکی ها را پررونق تر کنند. برخی از خبرنگارانیی ها سرو نوشیدنی با قند را به هر شکلاتی ترجیح می دهند. برای این دسته از افراد روی میزها قندان هایی قرار داده شده است، البته در دوره شیوع کرونا این قندان ها جای خود را به قندهای بسته بندی شده داده اند تا پروتکل های بهداشتی تمام وکمال رعایت شوند. رعایت نکات بهداشتی اهمیت زیادی برای خبرنگارانیی ها دارد؛ به همین دلیل روی همه میزها الکل و دستمال کاغذی به چشم می خورد.

در این مطلب هر گوشه از اتاق های جلسات خبرنگاران را با ذره بین شرلوک هولمز بررسی کردیم تا چیزی از قلم نیفتد. خبرنگارانیی ها برای مشورت باهم و انتخاب استراتژی جدیدی برای پیشرفت سوار این کشتی های مجذوب کننده می شوند. این کشتی به شکلی طراحی شده تا مسافرانش را با خبرهای خوش و حال خوب به مقصد برساند.

منبع: علی بابا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 186

به "اتاق جلسات روز اول؛ قلب فرماندهی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق جلسات روز اول؛ قلب فرماندهی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید