نگرانی برای واکسیناسیون بچه ها وجود ندارد

به گزارش کلوب فارسی، خبرگزاری خبرنگاران-متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وضع سلامت بچه ها در مراکز واکسیناسیون پیش از تزریق واکسن کرونا آنالیز می گردد و نگرانی در این باره وجود ندارد.

نگرانی برای واکسیناسیون بچه ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر افشین منیری با اشاره به اینکه واکسینه نشدن بچه ها از مهم ترین دلیل های افزایش بار بیماری در سویه اُمیکرون است، اضافه کرد: واکسینه شدن بزرگسالان در برابر کرونا یکی از مهم ترین علل کاهش آمار مبتلایان کرونایی است.

وی با بیان اینکه اغلب بچه ها در سویه اُمیکرون، به این بیماری مبتلا شده اند، یکی از مهم ترین دلیل های این موضوع را واکسینه نکردن بچه ها و جهش تازه ویروس دانست و ادامه داد: اُمیکرون افرادی که واکسینه نشده اند یا ایمنی آنان همچون بچه ها ناکافی است، بیشتر درگیر می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مناسب ترین بازه زمانی واکسیناسیون بعد از ابتلا به کرونا تأکید کرد: چنانچه بعد از ابتلا، علامت های بعد از بیماری وجود نداشته باشد، بعد از دو هفته و اگر همچنان درگیر عوارض کرونایی هستید برترین زمان واکسینه شدن هفته ششم به بعد است.

دکتر منیری گفت: اگر کودکی در طول یک هفته اخیر سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا را داشته باشد باید با احتیاط بیشتر واکسینه گردد.

وی با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون اضافه کرد: برترین راهکار برای پیشگیری از عوارض بیماری کرونا، جلوگیری از ابتلا به این ویروس است.

این متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست ها و حضور نیافتن در اجتماعات برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون ادامه داد: سعی کنید با گروه های پرخطر، سالمندان، بچه ها و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند در تماس نزدیک نباشید، زیرا این افراد حتی در صورت واکسینه شدن کامل نیز ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با عوارض جدی این بیماری روبرو شوند.

دکتر منیری توجه نکردن به شایعات درباره واکسن ها را ضروری دانست و گفت: بدون شک کارآمدترین واکسن در برابر کرونا در دسترس ترین آن است، زیرا همه واکسن ها از ایمنی زایی کافی برخوردارند و ضرورتی ندارد برای تهیه واکسنی خاص دچار چالش شویم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 170

به "نگرانی برای واکسیناسیون بچه ها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی برای واکسیناسیون بچه ها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید