آشنایی با کلیسای نمکی در کلمبیا

به گزارش کلوب فارسی، کلیسای نمکی زیپاکویرا یک کلیسای کاتولیک رومی زیرزمینی است که در تونل های معدن نمک 200 متر زیر زمین در کلمبیا ساخته شده است. در این مقاله بیشتر با این کلیسا آشنا خواهید شد.

آشنایی با کلیسای نمکی در کلمبیا
کلیسای نمکی زیپاکویرا یک کلیسای کاتولیک رومی زیرزمینی است که در تونل های معدن نمک 200 متر زیر زمین در کلمبیا ساخته شده است. این کلیسا یکی از مقاصد گردشگری محبوب و زیارتی در این کشور است. بعلاوه مرکز مذهبی و یکی از مشهورترین پناهگاه های کاتولیک این کشور است.

سال ها قبل از اینکه این کلیسای زیرزمینی ساخته گردد، حدود سال 1932، کارگرانی که در معدن نمک کار می کردند مکانی برای عبادت های روزانه خود ایجاد کردند و قبل از شروع کار از فرشتگان می خواستند از آن ها حفاظت نمایند. در سال 1950 آن ها شروع به ساخت یک پروژه بزرگتر کردند، کلیسای نمکی، که در نهایت در سال 1954 افتتاح شد و به بانو رزاری، قدیس پشتیبان معدنچیان اختصاص داشت. بااین حال، از آنجا که کلیسا در یک معدن فعال کنده شده بود، مسائل ساختاری و ایمنی مسئولان را بر آن راشت که در سال 1990 آن را ببندند.

در سال 1991 ساخت کلیسای جدیدی شروع شد که 60 متر پایین تر از کلیسای قبلی قرار داشت. راهرو ها و محراب های مختلف با مقادیر کوچک، اما قابل توجهی که در کنده کاری فعالیت های معدنی ر ها شده بود به دست آمد. نور دراماتیک و مقیاس تناسبات آن کاملا فوق العاده است. این کلیسای نمکی یکی از برجسته ترین دستاوردهای معماری و هنری کلمبیا است و حتی آن را جواهر معماری مدرن می دانند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 68

به "آشنایی با کلیسای نمکی در کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کلیسای نمکی در کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید