منطقه هنری 798 پکن؛ قلب هنر مدرن مرکز چین

به گزارش کلوب فارسی، پکن، به عنوان مرکز سرزمین پهناوری چون چین، مملو از جاذبه های هنری قدیمی و مدرن است که سلیقه بیشتر گردشگر های مشتاق را پوشش خواهد داد.

منطقه هنری 798 پکن؛ قلب هنر مدرن مرکز چین

مسافرانی که به شهر تاریخی و پر از عجایب پکن سفر می کنند، قطعا بازدید از جاذبه هایی مانند شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی و از همه مهم تر دیوار چین را از دست نخواهند داد. گذشته از هرچیز، دیدار از چنین مکان های تاریخی یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر مرموز است. اما اگر شما از آن دسته جهانگرد هایی هستید که شناخت هنر و کردهای فرهنگی هر شهری برایتان در اولویت قرار گرفته است، پیشنهاد ما به شما در تور چین سفر به شهر پکن، بازدید از منطقه هنری 798 (798 Art Zone) است. منطقه ای که بازدید از آن برای هنردوستان، خاطره ای فراموش نشدنی از پکن را در کنار مابقی جاذبه های تاریخی آن رقم خواهد زد.

این منطقه (که به دلیل وجود کارخانه 798 که در سال 1950 در این ناحیه بنا شد، به این نام خوانده می شود) در شمال شرقی شهر پکن قرار گرفته است. با مساحتی معادل 60 هکتار و صدها گالری، استودیو طراحی، نمایشگاه های متنوع هنری و فروشگاه ها و رستوران های مختلف، امروزه این نقطه به قلب هنری مدرن فرهنگ غنی چین تبدیل شده است. بعد از خروج کارخانه هایی که در این منطقه واقع شده بودند و به دلیل سبک ساده معماری الهام گرفته از Bauhaus، طراحی منحصربه فرد و متنوع و دسترسی عالی منطقه، بسیاری از هنرمندان و سازمان های هنری استودیو هایی را در این منطقه اجاره و کاربری آن را تغییر دادند. همچنین از سال 2008، بیش از 400 ارگان فرهنگی از کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان، استرالیا، کره و... در این ناحیه مستقر شده و شروع به فعالیت هنری کرده اند.

امروزه، به صورت منظم نمایشگاه ها و فستیوال های مختلفی در منطقه هنری 798 برگزار می شود. یکی از مهم ترین مناسبت ها، فستیوال 798 است که هرساله از اواخر ماه آوریل تا اواخر ماه می در این منطقه برپا می شود و دیدار از آن خالی از لطف نیست. همچنین، به دلیل تعدد گالری ها و نمایشگاه های فعال در این منطقه، بهتر است ابتدا نقشه منطقه را تهیه کنید، چرا که تنها پرسه زنی در این ناحیه به بیش از نیم ساعت زمان احتیاج دارد (اگرچه تنها بازدید از معماری منطقه و گرافیتی های مجذوب کننده آن به تنهایی می تواند یک جاذبه جهانگردی به شمار آید!)

دسترسی به این ناحیه، به آسانی و از طریق تاکسی یا مترو انجام پذیر است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ماشین ها اجازه ورود به آن را ندارند و تنها عابران پیاده می توانند از گشت و گذار در منطقه لذت ببرند. اگر در سفر به پکن، از دیدار مکان هایی با قدمت چندصد ساله خسته شدید، دیدار از منطقه هنری 798 می تواند تنوعی بی نظیر و تجربه ای متفاوت را برایتان رقم زند!

منبع: کجارو / travelchinaguide
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 119

به "منطقه هنری 798 پکن؛ قلب هنر مدرن مرکز چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه هنری 798 پکن؛ قلب هنر مدرن مرکز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید