5 نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی و خوشمزه

به گزارش کلوب فارسی، مرغ سوخاری یا کنتاکی یکی از فست فودهای خوشمزه و بسیار پر هوادار است که می توان آن را با روشی آسان در منزل تهیه کرد.

5 نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی و خوشمزه

خبرنگاران | امروز فست فود ها در تمام جهان جایگاه ویژه ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا های سنتی به سمت غذا های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا نموده است. ویژگی مهم فست فود ها صرف نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن ها می گردد. مرغ سوخاری یا مرغ معروف به کنتاکی یکی از فست فود های خوشمزه و بسیار محبوب به خصوص در میان بچه ها است.

به گزارش خبرنگاران ، شما می توانید مرغ سوخاری را با روشی آسان در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه مرغ سوخاری به روش رستورانی همراه با آموزش پنج نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری تقدیم به شما خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری

فیله مرغ: 300 گرم

آرد سفید: حدود 1 کیلو

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

پودر آویشن: 1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز: 1 قاشق غذاخوری

پودر سیر: 3 قاشق غذاخوری

پودر پیاز: 1 قاشق غذاخوری

پاپریکا: 3 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: 1 قاشق مرباخوری

نمک: به مقدار لازم

آب یخ: سه لیوان

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول: برای آغاز کار باید ابتدا مرغ ها را مزه دار کنید. داخل یک ظرف مناسب پودر پیاز + 2 قاشق غذاخوری پودر سیر + پاپریکا + آویشن + فلفل سیاه و نمک را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید؛ سپس تکه های مرغ را داخل این ترکیب بگذارید، طوری که همه قسمت های مرغ به ادویه آغشته گردد. درب ظرف را ببندید و ظرف را برای مدت 4 تا 6 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ مزه دار گردد.

مرحله دوم: داخل یک کاسه آرد سفید + فلفل قرمز + یک قاشق غذاخوری پودر سیر + نشاسته ذرت + نمک را بریزید و خوب هم بزنید؛ سپس یک بار آرد را الک کنید تا همه ادویه ها کاملا با آرد مخلوط شوند.

مرحله سوم: روغن را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ گردد. مرغ مزه دار شده را یک بار داخل آرد بغلتانید؛ سپس داخل آب یخ فرو کنید و اجازه بدهید سی ثانیه بماند؛ سپس دوباره از آب خارج کنید و داخل آرد بگذارید. این کار را می توانید تا دو بار تکرار کنید. بعد از اینکه آرد اضافه روی مرغ را تکاندید، آن را داخل روغن داغ غوطه ور کنید تا سرخ گردد. بعد از اینکه مرغ ها سرخ شدند، آن ها را روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذارید تا روغن اضافی مرغ جذب دستمال گردد. در این مرحله مرغ سوخاری خوشمزه شما آماده سرو است که می توانید آن را با هر نوع سسی که دوست دارید، میل کنید.

5 نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری

1- برای تهیه مرغ سوخاری می توانید از فیله مرغ یا مرغ مخصوص جوجه کباب بهره ببرید. اگر از ران مرغ استفاده می کنید، بهتر است پوست ران را جدا نکنید و با سیخ چوبی چند سوراخ روی ران مرغ ایجاد کنید تا مواد مرینت کاملا جذب ران گردد.

2- هرگز پودر پیاز را به آرد اضافه نکنید؛ زیرا هنگام سرخ شدن مرغ زود می سوزد و ظاهر بدی به مرغ سوخاری شما می دهد.

3- مقدار روغن باید به مقدار ای باشد که مرغ داخل آن شناور باشد؛ بعلاوه نباید تکه های مرغ هنگام سرخ شدن به هم بچسبند یا خیلی نزدیک به هم باشند تا فضای مناسب برای سرخ شدن داشته باشند.

4- می توانید به جای آرد سفید از آرد سوخاری آماده بازاری هم بهره ببرید؛ اما ترکیب آرد سفید با ادویه های ذکر شده طعم ویژه ای را به مرغ سوخاری شما خواهد داد.

5- بهتر است برای مزه دار کردن آرد سوخاری از خود پیاز استفاده نکنید؛ زیرا پیاز بر اثر ماندن آب می اندازد و مرغ را آبدار می نماید. به جای پیاز بهتر است از پودر پیاز برای مزه دار کردن مرغ بهره ببرید.

منبع: فرادید
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 324

به "5 نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری رستورانی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید