5 نشانه عدم تحرک

به گزارش کلوب فارسی، این مسئله فقط در فکر نیست. انجام کار از ساعت 9 صبح تا 5 عصر به صورت دورکاری و در خانه، برای بدن شما بسیار سخت است. بدون فعالیت های معمول صبحگاهی مانند راه رفتن از دفتر تا سرویس بهداشتی یا رفتن به سمت کافی شاپی در گوشه و کنار طی یک سال گذشته باعث شده که کارکنان اداری نسبت به گذشته به طور قابل توجهی فعالیت بدنی کمتری داشته باشند و این مسئله بر احساس روزانه در بدن تاثیر می گذارد.

5 نشانه عدم تحرک

به گزارش خبرنگاران، حتی اگر کوشش می کنید تا تحرک بیشتری داشته باشید، ممکن است بدن شما علائمی بروز دهد که نشان می دهد به حرکت بیشتری احتیاج دارد. در این مقاله با دکتر لیزا ان. فولدن، فیزیوتراپ و مربی سبک زندگی صحبت شده که کتابش بر ارائه ابزاری به زنان دارای سبک زندگی پرمشغله متمرکز شده است تا رسیدگی به سلامت را در برنامه های روزانه خود قرار دهند. دکتر فولدن می گوید: نتیجه اخلاقی صحبت هایمان این است که همواره به ورزش کردن ادامه دهید و بدن شما همواره برای این کار از شما تشکر خواهد نمود.

او پنج علامت غیرمنتظره را معین نموده که بروز آن ها نشان می دهد شما به ورزش بیشتری احتیاج دارید.

1 یبوست دارید

دکتر فولدن می گوید: وقتی روده های شما سخت کار می نمایند، این یک نشانه منطقی است که فیبر یا آب کافی دریافت نمی کنید... یا اینکه به میزان کافی حرکت نمی کنید. او می گوید برای اینکه غذای هضم شده در روده ها پیش برود، باید مرتب حرکت کنید. وی می افزاید: دراز کشیدن یا نشستن زیاد در طی روز برترین راهی است که باعث می گردد روده هایتان درست کار نکند!

در زمان ناهار خود پیاده روی کنید یا در طول روز چند بار بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید. بدن شما (و روده ها) از شما تشکر خواهند کرد.

2 دچار گرفتگی عضلات هستید

دکتر فولدن شرح می دهد: ماهیچه های شما مانند نوار های لاستیکی هستند. هرچه بیشتر آن ها را کشش و حرکت دهید، انعطاف پذیرتر می شوند. وقتی حرکت دادن آن ها را متوقف می کنید، یخ زده یا سفت می شوند. اساساً آن ها کوتاه تر می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است حرکات منظم و روزمره برای شما ناخوشایندتر و چالش برانگیزتر باشد.

اگر هنگام انجام حرکات روزمره مانند برداشتن یک شی از روی زمین احساس ناراحتی می کنید، دکتر فولدن توصیه می نماید که سه بار در هفته با صرف چند دقیقه برای کشش بدن، کمی عشق به بدن خود نشان دهید. لازم نیست همه ورزش ها شامل وزنه زدن با شدت بالا یا هوازی باشد - حرکات کششی می تواند به همان میزان مفیدواقع گرد.

3 مفاصلتان خشک هستند

دکتر فولدن می گوید که زانوها، شانه ها و مچ پا ها همگی دارای یک روان نماینده مایع به نام سینوویال هستند. او شرح می دهد: این مایع به مفاصل یاری می نماید تا به آرامی و بدون درد حرکت نمایند. وقتی بی حرکت هستید و اغلب ورزش نمی کنید، فراوری این مایع آغاز به کند شدن نموده و مفاصل شما این قضیه را متوجه می شوند. نتیجه این است که احتمالا صبح ها احساس می کنید مفاصلتان صدا می دهد. گنجاندن کمی پیاده روی در برنامه روزانه به جریان یافتن مایع سینوویال یاری می نماید.

4 سریع به نفس نفس می افتید

اگر متوجه شدید که بالا رفتن از پله ها یا قدم زدن در فروشگاه های مواد غذایی باعث می گردد سریع به نفس زدن بیفتید، این نشانه ای است که باید در زندگی روزمره خود کمی بیشتر تمرینات هوازی انجام دهید. دکتر فولدن می گوید: این اتفاق می افتد، زیرا ریه ها و قلب شما دیگر به پمپاژ و کار کردن با سرعتی بالاتر از سطح بی تحرکی عادت ندارند؛ بنابراین زمانی که شما فعالیت های سطح بالاتر را انجام می دهید، مانند دویدن به سمت ماشین یا راه رفتن روی تپه، این اعضا بیش از حد کار می نمایند. فعال نگه داشتن همیشگی بدن، برترین راه چاره برای قلب و ریه های خسته است.

5 غمگین هستید یا حال روحی خوبی ندارید

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است حال شما را بد کند، بنابراین اجازه ندهید ورزش نکردن یکی از آن ها باشد. دکتر فولدن می گوید: فعالیت بدنی منظم باعث می گردد بدن شما هورمون های شادی بیشتری فراوری کند که به آن اندورفین نیز می گویند.

علاوه بر بسیاری از اعمال دیگر، اندورفین باعث ایجاد یک احساس بسیار مثبت در بدن می گردد (شبیه به مسکن های رایج) که به طور کلی باعث می گردد احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشید؛ بنابراین اگر هیچ عامل دیگری شما را به تحرک وادار نکرد، ترشح کمی هورمون شادی می تواند انگیزه خوبی باشد.

منبع: eatingwell

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 230

به "5 نشانه عدم تحرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نشانه عدم تحرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید