کم کاری پلیس در فاجعه تیراندازی تگزاس

به گزارش کلوب فارسی، به گفته مدیر منطقه ای اداره امنیت عمومی تگزاس، عامل تیراندازی خونین مدرسه ابتدایی راب در ورود به مدرسه با هیچ مانعی روبرو نشد.

کم کاری پلیس در فاجعه تیراندازی تگزاس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویکتور اسکالون مدیر منطقه ای اداره امنیت عمومی تگزاس روز پنجشنبه گفت، هیچ مامور پلیس مسلحی برای مقابله با مرد مسلح 18 ساله ای که این هفته 19 کودک و دو معلم را در مدرسه ابتدایی راب واقع در استان تگزاس به ضرب گلوله کشت، در دسترس وجود نداشت.

اسکالون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا یک مامور پلیس مسلح در محوطه مدرسه برای مقابله با مرد مسلح در دسترس بود، گفت: خیر، مامور مسلحی در دسترس نبود. وی در ادامه گفت که گزارش های اولیه رسانه ها درباره برخورد یک مامور پلیس با مظنون در هنگام ورود به مدرسه، نادرست است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام محلی بعلاوه گفت که هیچ کس در فاصله زمانی که عامل این تیراندازی مرگبار به مادربزرگش شلیک کرد تا زمانی که وارد مدرسه شد، با او روبرو نشد. وی گفت که مقامات حدود چهار دقیقه پس از ورود فرد مسلح به مدرسه به آنجا رسیدند و حدود یک ساعت بعد به داخل ساختمان رفتند و مظنون را کشتند. طبق جدول زمانی ارائه شده به وسیله مدیر منطقه ای اداره امنیت عمومی تگزاس، مرد مسلح قبل از ورود به مدرسه به مدت 12 دقیقه به سمت ساختمان آن شلیک کرد.

طبق گفته اسکالون، بیشتر تیراندازی های مرد مسلح در ابتدای حادثه در مدرسه رخ داد، اما در میان مصاحبه ها بین ماموران پلیس و مظنون هم تبادل آتش صورت گرفت. وی شرح داد مظنون به طرف مامورانی که ابتدا به مدرسه رسیدند، تیراندازی کرد که مانع از ورود آن ها شد. سپس ماموران در صحنه منابع اضافی مانند تیم های تاکتیکی، جلیقه حفاظتی، تفنگداران دقیق و مذاکره نمایندگان را خواهان شدند.

پیش تر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که آنجلی رز گومز از والدین دانش آموزانی که در جریان تیراندازی در داخل مدرسه ابتدایی بودند، یکی از چند والدینی بود که پس از مشاهده پاسخ تاخیری پلیس به این حادثه، فوراً از ماموران درخواست کردند تا وارد مدرسه شوند. در این گزارش آمده است که او در نهایت از سوی ماموران مجری قانون فدرال دستگیر شد که مدعی شدند او در تحقیقات فعال مداخله نموده است.

در سال میلادی جاری تا به امروز بیش از 200 تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده و 27 تیراندازی در مدارس اتفاق افتاده است.

کاخ سفید اعلام نموده جو بایدن روز یکشنبه از شهر یووالدی تگزاس محل این حادثه مرگبار بازدید خواهد نمود. در همین حال، گزارش شده که دولت و قانونگذاران کنگره بحث درباره تصویب قانون کنترل اسلحه را تجدید نموده اند.

شبکه سی ان ان اخیراً در گزارشی درباره معضل حمل آزادانه سلاح در ایالات متحده نوشت، طبق مطالعاتی که از سوی سازمان سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی در 50 استان آمریکا صورت گرفته، ارتباط مستقیمی بین استان هایی که سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آن ها به کار گرفته می گردد و آن هایی که سستی در اعمال آن می نمایند با اندازه خشونت با اسحله وجود دارد.

سی ان ان اضافه کرد: مثلاً در استان می سی سی پی که ضعیف ترین سختگیری ها را در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح دارد، سال 2020 میلادی بدترین شرایط خشونت با سلاح گرم را تجربه نموده است، اما در استان کالیفرنیا که سخت ترین قوانین مربوط به حمل سلاح در آن به کار گرفته شده تنها 8 مورد تیراندازی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 225

به "کم کاری پلیس در فاجعه تیراندازی تگزاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری پلیس در فاجعه تیراندازی تگزاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید