هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در استان تهران

به گزارش کلوب فارسی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد و گفت: دستور آماده باش به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران صادر شده است.

هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در استان تهران

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تهران اظهارکرد: طبق این پیش بینی طی امروز (13 اسفندماه) و فردا (14 اسفندماه) شاهد وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه وزش باد شدید در همه سطح استان به ویژه برای منطقه ها جنوبی و غربی استان پیش بینی شده است، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در این مواقع این است که دستگاه های امدادی آمادگی خود را حفظ و شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی از ایستادن در کنار اجسام آویزان در معابر، زیر درختان کهنسال و ساختمان های قدیمی خودداری نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام آگاهی قبل از وقوع باد های شدید و حوادث، اندازه خسارات و تلفات و ناتوانی را محدود می نماید، از همین رو توجه به هشدار ها اهمیت زیادی دارد، لذا از مردم می خواهیم توصیه ها و هشدار های صادر شده از مدیریت بحران را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در فضا های باز تا حد امکان خودداری نمایند.

یزدی مهر در انتها گفت: با صدور این هشدار زرد علاوه بر وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و احتمال خیزش گردوخاک در جنوب استان نیز پیش بینی شده و به همین دلیل از شهروندان و کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست می گردد از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 357

به "هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید