نسل تازه اپل تی وی 4K با تراشه A15 و قیمت پایین تر معرفی گردید

به گزارش کلوب فارسی، اپل ساعاتی قبل از نسل نو اپل تی وی 4K رونمایی کرد که از چیپست A15 و ریموت دارای پورت USB-C بهره می برد و ضمناً قیمت آن با کاهش روبرو شده است. نسل قبلی این گجت با قیمت پایه 179 دلار راهی بازار شده بود ولی این مدل با قیمت پایه 129 دلار به دست کاربران می رسد.

نسل تازه اپل تی وی 4K با تراشه A15 و قیمت پایین تر معرفی گردید

اما برخلاف نسل قبلی، حالا بین مدل پایه و مدل گران تر شاهد کنار گذاشتن بعضی مشخصه ها هستیم. مدل وای فای 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و با قیمت 129 دلار به دست کاربران می رسد. اما مدل وای فای + اترنت 149 دلار قیمت دارد و از ظرفیت 128 گیگابایت بهره می برد؛ ضمناً باید به پشتیبانی از پروتکل Thread برای بهبود کنترل گجت های هوشمند خانگی هم اشاره کنیم.

هر دو مدل از استاندارد HDR10 پلاس پشتیبانی می نمایند و مانند نسل قبلی شاهد پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن هم هستیم. بنابراین کاربران با استفاده از نسل تازه اپل تی وی 4K، برای تعداد بیشتری از محتواهای HDR می توانند تجربه بهتری داشته باشند.

ریموت استفاده شده برای این دستگاه از پورت USB-C بهره می برد و این هم یکی از دیگر از گجت های اپل است که پورت لایتنینگ را کنار می گذارد. همانطور که گفتیم قلب تپنده این دستگاه تراشه A15 است که سری آیفون 13 و مدل های استاندارد آیفون 14 از آن استفاده می نمایند. اگرچه نسل قبلی اپل تی وی از نظر قدرت پردازشی مشکل خاصی ندارد، اما با توجه به اینکه اپل توجه زیادی به سرویس اشتراک بازی Arcade نشان داده، استفاده از چیپست قدرتمندتر می تواند تجربه مجذوب کننده تری به ارمغان بیاورد. طبق اعلام اپل، این محصول از تاریخ 13 آبان به دست کاربران می رسد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 295

به "نسل تازه اپل تی وی 4K با تراشه A15 و قیمت پایین تر معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه اپل تی وی 4K با تراشه A15 و قیمت پایین تر معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید