آیفون ها روی دست اپل ماندند!

به گزارش کلوب فارسی، زومیت نوشت: طبق اعلام تحلیلگر نام آشنا، جف پو، مقدار تقاضا برای خرید سری آیفون 15 چندان رضایت بخش نبوده و این مورد به خصوص در چین بیشتر به چشم می خورد.

آیفون ها روی دست اپل ماندند!

طی هفته های اخیر، مقدار تقاضا برای خرید آیفون 15 به خصوص در چین کاهش درخورتوجهی داشته است. پس از گزارش بلومبرگ درمورد فروش ناامیدکننده آیفون 15 در یکی از بزرگ ترین بازارهای اپل، جف پو تحلیلگر سرشناس Haitong International Securities، خبر مذکور را تأیید کرد. پو بعلاوه نکات دیگری درمورد انتظارات از سری آیفون 16 ارائه داد.

جف پو با انتشار یادداشتی برای سرمایه گذاران، به این مورد اشاره نمود که سطح تقاضا برای خرید سری آیفون 15 کمتر از مقدار تقاضا برای خرید آیفون 14 در مدت مشابه سال گذشته است. تعجبی ندارد که آیفون 15 پرو مکس، محبوب ترین مدل گوشی اپل باشد و پس از آن آیفون 15 پرو میان خریداران بیشترین هوادار را دارد و ازسوی دیگر مقدار تقاضا برای آیفون 15 استاندارد و آیفون 15 پلاس ضعیف است.

پو اعلام کرد پیدا کردن مدل های مقرون به صرفه تر آیفون در فروشگاه های سرتاسر دنیا آسان به نظر می رسد. البته هر منطقه، ویژگی های خاص خود را دارد و به عنوان مثال، اتفاقات زیادی در چین درحال رخ دادن است.

آیفون در چین با رقابت سنگینی ازطرف برندهای چینی به خصوص هوای میت 60 روبرو شده است. این محصول از نمایشگر 6.8 اینچی با حاشیه های بسیار باریک، دوربین قدرتمند و باتری 5000 میلی آمپرساعتی بهره می برد. قیمت گوشی هواوی از 819 دلار آغاز می گردد که درمقایسه با قیمت آیفون 15 پرو حدود 200 دلار مقرون به صرفه تر است.

هواوی در سال 2019 پیروز شد 240 میلیون گوشی هوشمند بفروشد که 100 میلیون آن در چین عرضه شد. به هرحال فروش گوشی های غول فناوری چینی در سال های بعد از 2019 به علت تحریم های سنگین آمریکا کاهش قابل توجهی داشت. اکنون پو می گوید مقدار تقاضا برای تازهترین گوشی های این شرکت در چین بسیار بیشتر از حد انتظار است.

افزایش محبوبیت گوشی های هواوی برای اپل قطعاً خطر مهمی محسوب می گردد. چین 22 درصد از کل فروش آیفون را در نیمه اول 2023 به خود اختصاص داد و به همین علت به یکی از مهم ترین بازارهای غول فناوری کوپرتینویی تبدیل شده است. درواقع فروش سازنده آیفون در چین با افت 4.5 درصدی همراه شده و به بیان دیگر تعداد گوشی های فروخته شده این شرکت در کشور مذکور 12 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

فروش آیفون در ایالات متحده همچنان قوی است و اپل برنامه هایی برای افزایش فروش گوشی های هوشمندش در هند و اروپا دارد و باید دید نتیجه اجرای این تصمیمات چه خواهد شد.

شایعات آیفون 16

جف پو اطلاعاتی درمورد نسل بعدی گوشی های اپل به اشتراک گذاشت که ازجمله می توان به مودم 5G سریع تر، وای فای 7 و دوربین 48 مگاپیکسلی تازه در آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس اشاره نمود. آیفون 16 استاندارد و آیفون 16 پلاس نیز از بعضی فناوری های آیفون 15 پرو ازجمله وای فای 6E بهره خواهند برد.

پو بعلاوه ادعا می نماید همه مدل های آیفون 16 اپل به پردازنده A18 مجهز خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 438

به "آیفون ها روی دست اپل ماندند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون ها روی دست اپل ماندند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید