مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2

به گزارش کلوب فارسی، در بازار فعلی خودروهای ایران، بسیاری از خریداران به سراغ خودروهای چینی می فرایند. امروزه بازار خودروهای چینی بسیار داغ شده است و طرف داران خود را دارد. در این مقاله، به مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 اتوماتیک، بی وای دی S6 (BYD S6) و هاوال H2 پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2

مقدمه ای بر مقایسه هایما S7 توربو

خودروسازان نوپای چینی که چندی پیش به علت ناشناخته بودنشان جزو گزینه های خرید خودرو به حساب نمی آمدند، حالا شاهد پیشرفت های شگفت انگیزی هستند که در کنار عواملی همانند رخوت خودروسازان داخلی، خروج برندهای مطرح از بازار ایران و کاهش قدرت خرید مردم، جایگاه و احترام ویژه ای در بین خریداران کسب نموده اند.

بعضی از این خودروها توانسته اند کیفیت مطلوبی را به خریداران ارائه دهند و البته بعضی دیگر از خودروهای چینی کیفیت بسیار کمی دارند. هایما S7 توربو نیز یکی از این خودروهای چینی است که رقبایی چون جک S5، هاوال H2، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 را در مقابل خود دارد.

مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 اتوماتیک

در ابتدای مقایسه هایما S7 توربو، از جک S5 اتوماتیک آغاز می کنیم؛ خودرویی که با شتاب گیری عالی و می تواند رقیب قدرتمندی برای بیشتر خودروهای سواری محسوب گردد. اگر ایمنی از مواردی است که برایتان اهمیت بیشتری دارد و دوست دارید در سفرهایتان دنده اتوماتیک نرم و امکانات بیشتری داشته باشید، هایما S7 توربو با 4 کیسه هوا و سیستم پایداری مطمئن ترِ خود، یکی از انتخاب های شما در این رده قیمتی است.

موتور هایما S7 از نوع 1800 سی سی توربو است که توانایی فراوری قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را دارد. این موتور در هر 100 کیلومتر معادل 9.6 لیتر سوخت مصرف می نماید. جک S5 نیز به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه از نوع DOHC مجهز شده است که دقیقاً 1997 سی سی حجم دارد. بر روی این موتور یک سیستم پرخوران توربوشارژ نیز نصب شده است که به یاری آن می تواند حداکثر 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و 235 نیوتن متر در بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه فراوری کند.

نمای روبرو هایما اس 7 توربو

انتخاب میان این دو خودرو واقعاً کار سختی است؛ چون هردو ازنظر طراحی، شتاب، کیفیت، سواری و جاداری شرایطی نزدیک به هم دارند. اگر در این خودروها تفاوت هایی وجود داشته باشد، اندازه اختلاف آن قدرها شدید نیست که بتواند در انتخاب ما تأثیر جدی بگذارد.

بیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقایسه جک S5 با هایما S7 و چری تیگو 7 را هم مطالعه کنید.

مقایسه هایما S7 توربو با بی وای دی S6

BYD S6 اولین شاسی بلند ساخت شرکت خودروسازی بی وای دی است که برای اولین بار در سال 2010 میلادی در نمایشگاه خودرو گوانجو چین رونمایی شد. این خودرو از سال 2011 میلادی فراوری و به بازار عرضه شد. بعلاوه در کشور سازنده خود، چین، توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. بااین حال، به علت سیاست های نادرست شرکت فراوریکننده و عملکرد ضعیف این شرکت در فراوری بی وای دی S6، این خودرو هرگز در ایران به چنین موفقیتی دست پیدا نکرد.

بی وای دی S6 با گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه تیپ ترونیک، دید مناسب راننده و کیفیت ساخت قابل قبول، می تواند یکی دیگر از انتخاب های خوب خریداران در این رده قیمتی باشد. البته باید اشاره نمود که بازدهی کم پیشرانه، ظاهر قدیمی و بازار دست دوم ضعیف این خودرو از جمله مواردی است که ارزش خرید آن را کاهش می دهد و انتخاب های دیگر را بیشتر به چشم می آورد.

نمای داخلی هایما اس 7 توربو

موتور هایما اس 7 توربو از نوع 1800 سی سی توربو است که توانایی فراوری قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را دارد. این موتور در هر 100 کیلومتر معادل 9.6 لیتر سوخت مصرف می نماید. در طرف دیگر مقایسه هایما S7 توربو، بی وای دی S6 با پیشرانه 2400 سی سی 4 سیلندر تنفس طبیعی، توان فراوری 164 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز در حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب، مقایسه بی وای دی S6 با جک اس 5 و چری تیگو 5 را نیز مطالعه کنید.

مقایسه هایما S7 توربو با هاوال H2

هاوال H2 یکی از محبوب ترین و برترین شاسی بلندهای چینی است که شرکت خودروسازی هاوال، زیرمجموعه شرکت بزرگ گریت وال، آن را فراوری و به بازار عرضه نموده است. این خودرو در سال 2014 میلادی فراوری شد و توانست از همان زمان با ورود خود به بازار چین و کشورهای دیگری همانند استرالیا، موفقیت چشمگیری را از آن خود کند.

هاوال H2 در مقایسه هایما S7 توربو، یکی دیگر از رقبایی است که کیفیت ساخت بهتر، آپشن های تکمیل و سواری خوبی را در اختیار خریداران قرار می دهد. از طرفی، مصرف سوخت زیاد نمونه های 2 دیفرانسیل این خودرو یکی از مواردی است که نظر خریداران جهانی را به هایما S7 توربو جلب می نماید.

هاوال H2 در بازار ایران فقط با گیربکس اتوماتیک و سیستم انتقال نیروی تک دیفرانسیل عرضه می گردد. موتور هایما S7 از نوع 1800 سی سی توربو است که توانایی فراوری قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را دارد. در طرف دیگر مقایسه هایما S7 توربو، هاوال H2 مونتاژ گروه بهمن با پیشرانه 1500 سی سی توربو 140.8 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن متر در 2200 تا 4500 دور بر دقیقه به بازار آمده است. صفر تا صد هاوال H2 حدود 12 ثانیه است و هایما S7 توربو با قدرت بیشتر خود از این خودرو پیشی می گیرد و در مدت زمان 9.6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. اگر می خواهید خودرویی با شتاب گیری بهتر و قدرت موتور بیشتر داشته باشید، به سراغ هایما S7 توربو اتوماتیک بروید.

از مهم ترین آپشن هایی که در هایما S7 توربو اتوماتیک موجود است، می توانیم به ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، گرمکن جایگاه راننده، جایگاه های عقب ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده برقی مجهز به گرمکن، چراغ دی لایت و تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، 4 عدد بلندگو و 2 عدد تیوتر، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و 4 ایربگ اشاره کنیم.

نمای پشتی هایما S7 توربو

از سوی دیگر، هاوال H2 دارای امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید (Keyless)، استارت دکمه ای، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه به همراه نمایشگر دمای محیط، تنظیم برقی جایگاه راننده در 6 جهت و تنظیم برقی گودی کمر، گرمکن جایگاه های جلو، دوربین عقب و زیر آینه شاگرد، چراغ رانندگی در روز (دی لایت)، سیستم اتوماتیک قطع سوخت هنگام تصادف و نمایش فشار باد لاستیک ها (TPMS) کلید هوشمند و ایموبلایزر، قفل مرکزی داخل کابین و ریموت کنترل است.

جمع بندی

امیدوارم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مقایسه هایما S7 توربو در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش هایما S7 توربو به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از خودروهای فوق ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 247

به "مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هایما S7 توربو با جک S5 و بی وای دی S6 و هاوال H2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید