قبل از خواب بهتر است چه بخوریم؟

به گزارش کلوب فارسی، بیشتر افراد هنگامی که با خوابیدن مشکل پیدا می نمایند، وسوسه می شوند که یک میان وعده مصرف نمایند. اگرچه که مصرف میان وعده گاهی اوقات می تواند به بهبود خواب یاری کند و گاهی اوقات هم از آن جلوگیری می نماید.

قبل از خواب بهتر است چه بخوریم؟

خواب برای عملکرد صحیح بدن لازم است. غذایی که قبل از خواب می خورید، تاثیر مستقیمی بر روی چگونگی خواب دارد و می تواند عاملی برای بی خوابی باشد. تقریبا 41 میلیون جوان که در کشور آمریکا زندگی می نمایند شب ها 6 ساعت یا کم تر می خوابند. در این مطلب از خبرنگاران به آنالیز مواد غذایی یاری نماینده به خواب می پردازیم.

قبل از خواب باید چه مواد غذایی مصرف کرد؟

اگر به فکر شام یا یک میان وعده قبل از خواب هستید، می توانید مواد غذایی زیر را انتخاب کنید که به بهبود خواب شما یاری زیادی خواهد نمود.

ماهی

ماهی هایی مثل سالمون و تن ماهی گزینه های مناسبی هستند، زیرا حاوی میزان زیادی ویتامین b6 می باشند. ویتامین b6 مسئول فراوری ملاتونین است که یک هورمون مرتبط با خواب است و خواب و بیداری را تنظیم می نماید.

غلات کامل

غلات کامل یا همان حبوبات حاوی منیزیم بالایی هستند که برای خواب مناسب شبانه حائز اهمیت می باشند. مصرف غلات کامل مثل حبوبات به راحتی باعث ایجاد خمیازه شده و به ریلکس شدن عضلات یاری می نماید.

لبنیات

نوشیدن یک لیوان شیر گرم یا مصرف ماست قبل از خواب به ریلکس شدن و از بین بردن استرس بدن یاری می نماید. کلسیم و ویتامین D موجود در محصولات لبنی به عضلات یاری زیادی می نماید. بعلاوه از بیدار شدن وسط خواب شبانه جلوگیری می نماید زیرا می تواند شما را سیر نگه دارد.

گیلاس

مصرف گیلاس یا آب گیلاس می تواند به بهبود خواب یاری کند . آب گیلاس قبل از خواب باعث می گردد بدن شما ملاتونین آزاد کند. بنابراین اگر بعد از مصرف آن احساس خواب آلودگی داشتید، تعجب نکنید.

بادام

مصرف بادام قبل از خواب به فراوری منیزیم و تریپتوفان می نماید. هر دوی این مواد برای بهبود خواب ضروری هستند، عضلات را ریلکس می نمایند و عملکرد عصبی را کاهش می دهند.

چای بابونه

مصرف چای بابونه یک روش سنتی برای بهبود بی خوابی است و حاوی مواد ترکیبی پیچیده مانند آپیژنین است که دریافت نماینده های GABA A را فعال می نمایند که عاملی برای خواب هستند. چای بابونه بعلاوه از لحاظ ذهنی فرد را برای خوابیدن آماده خواهد نمود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جو دوسر، مولتی ویتامین شگفت انگیز طبیعی! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 238

به "قبل از خواب بهتر است چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خواب بهتر است چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید