قارداشی: انگیزه امروز نوشاد عالمیان مانند 10 سال قبل نیست

به گزارش کلوب فارسی، به گزارش خبرنگاران، عملکرد متزلزلی که نوشاد عالمیان سال گذشته در میادین مختلف داشت و به خصوص ناکامی او در کسب سهمیه بازی های المپیک نگرانی هایی را نسبت به شرایط وی برای امسال و رویدادهای مهمی که تنیس روی میز در پیش دارد، ایجاد نموده است.

قارداشی: انگیزه امروز نوشاد عالمیان مانند 10 سال قبل نیست

بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات تیمی قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی سه رویدادی هستند که تنیس روی میز ایران در آنها نماینده خواهد داشت. اتفاقا نوشاد عالمیان به عنوان بازیکن انتصابی تیم ملی در ترکیب تیم اعزامی به هر سه رویداد حضور دارد این در حالی است که او سال گذشته در مسابقات رسمی و تدارکاتی که تیم ملی شرکت داشت، نتوانست مثل همواره انتظارات را برآورده کند.

این مسئله مورد توجه رئیس فدراسیون تنیس روی میز هم واقع شده است اگرچه وی تاکید دارد عملکرد مثبت و افتخارات و طلسم شکنی هایی که نوشاد عالمیان پیش از این پیروز به ثبت آنها درکارنامه خود شده است، انتظارات را نسبت به او بالا برده است ضمن اینکه با وجود ضعف و تزلزلی که این بازیکن در مسابقات سال گذشته داشت، کماکان روی او حساب ویژه ای می گردد.

مهرداد علی قارداشی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بدشانسی که سال گذشته نوشاد عالمیان برای کسب سهمیه المپیک با آن روبرو گردد روی عملکردش و مسیری که بعد از انتخابی المپیک طی کرد، تاثیر زیادی داشت. به نظرم یکی از دلایل عمده و تاثیرگذار در عملکرد نوشاد عالمیان در مسابقات سال گذشته همین ناکامی بود و اینکه به لحاظ روحی کاملا او را تحت تاثیر قرار داده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که برای خروج از این شرایط با توجه به رویدادهای مهم پیش رو، چه برنامه ها و تدابیری اندیشیده شده است؟ توضیح داد: برای بازگشت نوشاد عالمیان به شرایط قبل و نقطه اوجی که در آن قرار داشت به یک مجموعه کامل شامل برنامه ریزی فدراسیون، انگیزه و اراده خود او، همراهی و همسر و خانواده اش و ... احتیاج است. فدراسیون به نوبه خود شرایط را برای آماده سازی و حضور در عرصه مهیا می نماید. بخشی از کار هم با خود نوشاد است و اینکه تمرکز و انگیزه بیشتری صرف تمریناتش کند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص شرایطی که از طرف این فدراسیون برای نوشاد عالمیان و در کل دیگر ملی پوشان مهیا می گردد، گفت: یکی از مهمترین شاخص های عملکرد در این زمینه، حضور فعال در عرصه های بین المللی است. طبق گزارش 9 ماه نخست سال گذشته، تنیس روی میز از این حیث بعد از فوتبال و والیبال در رده سوم قرار داشت. قطعا در عملکرد 12 ماهه هم ای جایگاه محفوظ خواهد بود و همین مسئله نشان می دهد که از نظر اعزام های بین المللی برای شرکت در مسابقات یا اردوی مشترک که از فاکتورهای تاثیرگذار برای بازیکنان است تا چه حد فعال بوده ایم.

قارداشی در همین زمینه ادامه داد: مسئله مهم دیگر برگزاری اردو برای ملی پوشان است اما مسئله اینجاست که نوشاد و برادرش نیما به علت فعالیت در لیگ فرانسه، خیلی شرایط حضور در اردوی تیم ملی را پیدا نمی نمایند. البته که سطح لیگ فرانسه از تنیس روی میز ایران بالاتر است بنابراین همینکه برادران عالمیان در فرانسه هستند و مدام با بازیکنان بزرگ تنه به تنه می شوند، نقطه قوت برای آنها به شمار میرود. بنابراین بابت غیبت آنها در اردوهای ملی نگرانی نداریم چون جایی مشغول هستند که کاملا حرفه ای است.

وی تاکید نمود: در کل اینکه از طرف فدراسیون آنچه برای نوشاد و امثال او احتیاج است، مهیا می گردد. از یک جایی هم خود بازیکنان باید انگیزه و کوشش شان را تقویت نمایند. البته این را بگویم که انگیزه امروز نوشاد عالمیان مانند 10 سال پیش نیست. او زمانی در بسیاری از میادین زبانزد بود و با عملکرد استثنایی اش خیلی از توجهات را جلب می کر. شرایط و انگیزه ای که امروز نوشاد دارد قابل مقایسه با قبل نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه با این اوصاف کماکمان روی نوشاد عالمیان به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار حساب می گردد، گفت: نوشاد همچنان تنها بازیکن ایرانی است که رنکینگ زیر 100 جهان را دارد. او بعد از چند دهه تنیس روی میز ایران را در بازی های آسیایی 2018 صاحب مدال برنز کرد و پنج سال پیش هم مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی را به دست آورد. همین عملنمودها انتظارات را از او بالا برده است در حالیکه شرایط او با قبل تفاوت هایی نموده است. البته که در همین شرایط هم نوشاد همچنان مصمم به تکرار مدال های خود در قونیه و هانگژو است.

قارداشی بعلاوه در خصوص برنامه هایی که برای آماده سازی تیم ملی در قالب اردوها و اعزامی های تدارکاتی طی ماه های گذشته پیش بینی شده است، گفت: به خاطر مسابقاتی که باید در آنها شرکت کنیم حداقل ماهی یک بار اردو خواهیم داشت. بر اساس تقویم فدراسیون جهانی هم برای شرکت در مسابقات برنامه ریزی می کنیم. در تقویم فیده برگزاری دو مسابقه به میزبانی آمریکا تصویب شده که به علت مراحل طولانی و سخت برای گرفتن ویزا قید حضور در آنها را زدیم. اما قطعا در مسابقات دیگری که به تصویب برسد، شرکت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 193

به "قارداشی: انگیزه امروز نوشاد عالمیان مانند 10 سال قبل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارداشی: انگیزه امروز نوشاد عالمیان مانند 10 سال قبل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید