فیلمبرداری شگفت انگیز آیفون 14 از زیر آب!

به گزارش کلوب فارسی، نکته اصلی اینجاست که حتی اگر آیفون 14 بتواند روی کاغذ به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد، باز هم عملکردی ایده آل خواهد بود. البته به احتمال زیاد این محافظت به مرور زمان دچار فرسودگی می گردد و عملکرد آن نزول پیدا خواهد نمود؛ به خصوص اگر قبلا گوشی شما از ارتفاع سقوط نموده باشد یا به شاسی آن آسیب رسیده باشد.

فیلمبرداری شگفت انگیز آیفون 14 از زیر آب!

آیفون 14 ضد آب نیست. ضد آب بودن یعنی دستگاه کاملا مهر و موم شده و در برابر آب محافظت می گردد. سری آیفون 14 دارای استاندارد IP 68 است که نشان دهنده مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و گردوغبار خواهد بود، اما این گوشی به طور کامل ضد آب نیست. همه مدل های نو آیفون دارای این رتبه بندی IP 68 هستند.

استاندارد IP در واقع مخفف عبارت Ingress Protection یا محافظت در برابر نفوذ است. این استاندارد در سطح بین المللی تنظیم شده و رقم اول در این مخفف نشان دهنده محافظت در برابر مواد جامد مثل گردوغبار، شن و خاک است. عدد 6 بالاترین رتبه ممکن در این بخش خواهد بود و دستگاهی که استاندارد IP 6 x را داشته باشد، در واقع ضد نفوذ گردوغبار و شن است.

رقم دوم این استاندارد برای مصرف کنندگان گوشی های هوشمند اهمیت بیشتری دارد و البته این رقم کمی بحث برانگیزتر است. عدد 8 در اینجا به این معنی است که دستگاه قادر است تا 30 دقیقه در عمق 6 متری آب شیرین دوام بیاورد.

ضد آب یا مقاوم در برابر نفوذ آب؟

نکته اصلی اینجاست که حتی اگر آیفون 14 بتواند روی کاغذ به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد، باز هم عملکردی ایده آل خواهد بود. البته به احتمال زیاد این محافظت به مرور زمان دچار فرسودگی می گردد و عملکرد آن نزول پیدا خواهد نمود؛ به خصوص اگر قبلا گوشی شما از ارتفاع سقوط نموده باشد یا به شاسی آن آسیب رسیده باشد.

در حقیقت، استاندارد IP 68 به این معنی است که گوشی شما احتمالا از سقوط تصادفی در توالت، استخر و رودخانه جان سالم به در می برد و برای استفاده در زیر بارش باران نیز بسیار ایمن خواهد بود. بعلاوه احتمالا می توانید هر از چند گاهی گوشی خود را با آب گرم بشویید. اما این ها به این معنی نیستند که گوشی شما به طور کامل ضد آب هستند و باید به یک سری نکات حتما توجه داشته باشید.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیومنبع: فرادید
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 370

به "فیلمبرداری شگفت انگیز آیفون 14 از زیر آب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمبرداری شگفت انگیز آیفون 14 از زیر آب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید