چگونه از عکس های شخصی برای واچ فیس اپل واچ استفاده کنیم؟

به گزارش کلوب فارسی، با وجود اینکه اپل برای گجت های خود علاقه زیادی به ارائه قابلیت های شخصی سازی ندارد، اما در هر صورت این گجت ها هم تا حدی قابل شخصی سازی هستند. اپل واچ در بازار ساعت های هوشمند همچنان بیشترین سهم را در اختیار دارد و یکی از قابلیت هایی که در اختیار کاربران قرار می دهد، شخصی سازی واچ فیس است. بعضی کاربران دوست دارند برای واچ فیس اپل واچ از عکس های شخصی استفاده نمایند که خوشبختانه انجام این کار به راحتی امکان پذیر است. در ادامه به چگونگی انجام این کار می پردازیم.

چگونه از عکس های شخصی برای واچ فیس اپل واچ استفاده کنیم؟

ایجاد واچ فیس اپل واچ بر اساس عکس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید عکس یا عکس های موردنظر در اپ Photos آیفون شما وجود داشته باشد. طبیعتا بعضی از کاربران هم دوست دارند برای این این کار عکس های جذابی را از اینترنت دانلود نمایند که در هر صورت از اپ Photos می توانید به این عکس ها دسترسی داشته باشید.

بعد از پیدا کردن عکس یا عکس ها در اپ Photos، حالا باید کارهای زیر را انجام دهید:

عکس موردنظر را باز کنید و در سمت چپ بخش پایینی روی آیکن Share ضربه بزنید. اگر هم می خواهید چند عکس را انتخاب کنید، بعد از انتخاب کردن عکس های موردنظر باید از همین دکمه Share بهره ببرید.

در منوی مربوط به اشتراک گذاری، اسکرول کنید تا بتوانید گزینه Create Watch Face را پیدا کنید. با ضربه بر این گزینه، راهی بخش ایجاد واچ فیس می شوید.

انتخاب استایل موردنظر برای واچ فیس

بعد از انتخاب گزینه Create Watch Face، می توانید از بین دو استایل برای واچ فیس دست به انتخاب بزنید: Photos Watch Face و Kaleidoscope Watch Face. همانطور که در تصویر بالا می توانید ببینید، این دو استایل تفاوت بسیار زیادی با هم دارند.

Photos Watch Face

گزینه Photos watch face عکس را حفظ می نماید و مانند گزینه Kaleidoscope watch face با طرح های خاص روبرو نمی شوید. در ادامه به روش های مختلف برای شخصی سازی این واچ فیس می پردازیم:

  • رنگ (Color): در این قسمت می توانید معین کنید که چه رنگی بر روی عکس شما قرار بگیرد. با اسکرول افقی می توانید رنگ های مختلفی مشاهده کنید و با ضربه بر روی آیکن مثبت هم قادر به مشاهده گزینه های بیشتری هستید.
  • محتوا (Content): با این گزینه می توانید معین کنید که بعد از هر بار بالا آوردن مچ دست، کدام عکس ها نمایش داده گردد.
  • موقعیت ساعت (Time Position): این گزینه طبیعتا برای این است که ساعت در بالا یا پایین تصویر به نمایش دربیاید.
  • Complications: در نهایت باید به گزینه Complications اشاره کنیم که شخصی سازی بیشتری را برای واچ فیس اپل واچ امکان پذیر می نماید. به عنوان مثال می توانید معین کنید که مواردی مانند درصد باتری، شرایط آب و هوا، اخبار و دیگر موارد این چنینی در واچ فیس نمایش داده گردد یا نه.

بعد از انجام این کارها، در کنار تصویر پیش نمایش واچ فیس روی Add ضربه بزنید تا به گالری واچ فیس ها افزوده گردد.

Kaleidoscope Watch Face

اگر به طرح های خاص و خلاقانه تر علاقه دارید، پس باید به سراغ گزینه kaleidoscope بروید که در این زمینه امکانات بیشتری ارائه می نماید. برای شخصی سازی این مورد می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

در بخش Style با سه گزینه Facet، Radial و Rosette سروکار دارید. هر سه گزینه را امتحان کنید تا ببینید کدام طرح را بیشتری دوست دارید.

در بخش Complications هم می توانید معین کنید که مواردی مانند شرایط ضربان قلب و دیگر موارد این چنینی را در سمت راست بخش فوقانی، سمت چپ بخش فوقانی و بخش پایینی نشان داده شوند.

در نهایت در این مورد هم بعد از انجام اقدامات مختلف، روی گزینه Add در کنار پیش نمایش واچ فیس نهایی ضربه بزنید.

ویرایش واچ فیس

در نهایت بعد از معین واچ فیس، می توانید هر زمانی که دوست داشتید آن ها را ویرایش کنید و تغییر دهید. برای این کار می توانید در اپل واچ روی واچ فیس موردنظر انگشت را نگه دارید تا گزینه Edit ظاهر گردد. اما بهتر است برای این کار از اپ Watch آیفون بهره ببرید:

ابتدا از بخش My Faces واچ فیس موردنظر خود را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

با این کار راهی ادیتور واچ فیس می شوید.

سپس بعد از انجام تغییرات موردنظر، کافی است روی گزینه Set as current Watch Face ضربه بزنید و اگر هم دیگر علاقه ای به این واچ فیس ندارید، کافی است گزینه Remove Watch Face را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در زمینه انتخاب واچ فیس اپل واچ، می توانید خلاقیت زیادی به خرج دهید تا برترین واچ فیس های مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید. بسیاری از کاربران برای واچ فیس اپل واچ از تصاویر اعضای خانواده، دوستان و حتی عکس حیوانات خانگی خود استفاده می نمایند تا هر بار که نمایشگر ساعت را می بینند، حس خوبی به آن ها منتقل گردد. البته به خاطر داشته باشید که بیشتر از 24 عکس نمی توانید برای واچ فیس اپل واچ بهره ببرید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 424

به "چگونه از عکس های شخصی برای واچ فیس اپل واچ استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از عکس های شخصی برای واچ فیس اپل واچ استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید