سرمایه گذاران ناموفق حوزه گردشگری کرمان خلع ید می شوند

به گزارش کلوب فارسی، استاندار کرمان گفت: مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان باید به موضوع خلع ید افرادی که به حوزه گردشگری وارد شده و پیروز نبوده اند، ورود نمایند.

سرمایه گذاران ناموفق حوزه گردشگری کرمان خلع ید می شوند

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، علی زینی وند چهارشنبه 11اسفندماه 1400 در نشست کارگروه گردشگری و ستاد خدمات سفر کرمان اضافه نمود: بنای تاریخی خانه حاج آقا علی رفسنجان از جمله این موارد است که با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی باید هرچه سریع تر مشخص تکلیف گردد و اگر جایی احتیاج باشد، حاکمیتی برخورد گردد.

استاندار کرمان اظهار کرد: گردشگری کرمان نسبت به استان های با تراز پایین تر از لحاظ ظرفیت های گردشگری، مقداری عقب تر است، بنابراین فرمانداران، مسئولان حوزه گردشگری و معاونت عمرانی استانداری به صورت جدی تر به این مهم ورود پیدا نمایند.

او با اشاره به توجه دولت به مراکز سرمایه گذاری در استان ها گفت: پنجره واحد فیزیکی برای سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی جلسات تشکیل و در همان محل مجوز صادر گردد.

زینی وند بیان نمود: سرمایه گذاری در بخش های مالی، خدمات، گردشگری و غیره باید مورد توجه باشد و بسته های سرمایه گذاری بدون نام آماده گردد، به معاونت مالی استانداری کرمان نیز برای این امر مهم تکلیف شده است.

استاندار کرمان با اشاره به سفرهای نوروزی 1401 اظهار کرد: سال جاری موج مسافرت ها بسیار شدیدتر از سال قبل است و با احتمال بهتر شدن شرایط شیوع کرونا طی روزهای آینده، کمیته های ستاد سفر آمادگی لازم را برای مدیریت سفرها داشته باشند و ستاد کرونا نیز نظارت های لازم را در این زمینه اعمال کند.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته مسافر زیادی در استان کرمان نداشتیم، باید ضعف های این مدت شناسایی و برطرف گردد و کمیته خدمات رسانی به مسافران نوروزی نیز آمادگی بیشتری داشته باشد.

فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی کرمان از 25 اسفند شروع می گردد

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به سفر مسافران نوروزی به کرمان گفت: پیش بینی حضور مسافران نوروزی را به شکل های مختلف در استان داریم که باید برنامه های متنوع تر و مطلوب تری اجرا گردد تا گردشگران برترین ایام خود را در استان کرمان سپری نمایند.

او ادامه داد: در ایام تعیطلات نوروزی 400 غرفه صنایع دستی در قالب بازارچه های صنایع دستی در این استان برپا می گردد که از فرمانداران و شهرداران تقاضا داریم تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فعالی بیان نمود: فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی در استان کرمان در قالب کمیته های مختلف از 25 اسفند شروع و تا انتها تعطیلات نوروزی ادمه دارد.

او در ادامه به مشخص عرصه و حریم قلعه های دختر و اردشیر کرمان اشاره نمود و ادامه داد: مشخص محدوده و حریم قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان یکی از مهمترین چالش های این شهر محسوب می گردد که پس از اصلاح حریم، یک هزار و 154 پلاک آزاد شده و باید برای 132 پلاک روی عرصه حریم مشخص تکلیف گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه نمود: باید کارهای کارشناسی و قیمت گذاری روی 132 پلاک به جای مانده بر روی عرصه حریم قلعه های دختر و اردشیر انجام گردد و شهرداری نیز نسبت به مشخص تکلیف این پلاک ها با هماهنگی استانداری کرمان اقدام کند.

او اعلام کرد: در نظر داریم با اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان کمیته کاری مشترک تشکیل دهیم تا نقاط مستعد گردشگری کرمان شناسایی و در قالب بسته به سرمایه گذاران ارائه گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 174

به "سرمایه گذاران ناموفق حوزه گردشگری کرمان خلع ید می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران ناموفق حوزه گردشگری کرمان خلع ید می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید