دخالت وزارتخانه ها بیش از تحریم ها به گردشگری سلامت آسیب وارد نموده است

به گزارش کلوب فارسی، رئیس جامعه حرفه ای #گردشگری سلامت ایران گفت: کار بخشی خصوصی بازاریابی و انجام امور #مالی و کار بخش دولتی نظارت و سیاست گذاری است. در حال حاضر دخالت هایی که در امور گردشگری سلامت می گردد، بیش از تحریم ها به این حوزه آسیب وارد نموده است.

دخالت وزارتخانه ها بیش از تحریم ها به گردشگری سلامت آسیب وارد نموده است

به گزارش دنیای سفر حسین نیکونام در گفت و گو با ایسنا در مورد عوارض تداخل فعالیت وزارتخانه ها با یکدیگر در امور توریستی سلامت اظهار کرد: برطرف بنیادین اختلافات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از جمله انتظاراتی است که از دولت می رود تا بتوان در حوزه توریستی سلامت به بخش خصوصی یاری نموده و شاهد برطرف مسائل این صنعت در کشور بود.

وی اضافه نمود: در حال حاضر بخش خصوصی حوزه سلامت بیشترین آسیب را از اختلاف سلیقه و رفتار این 2 وزارتخانه متحمل می گردد. بهتر است وزارت میراث فرهنگی جایگاه حرفه ای خود را شناخته و به عنوان متولی صنعت توریستی کشور پای کار آمده و حوزه بازاریابی را ساماندهی کند.

رئیس جامعه حرفه ای توریستی سلامت ایران ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون وزارت بهداشت به صورت مستقیم بازاریابی و از خارج مرزها اقدام به جذب توریست سلامت می نماید؛ در حالی که کار و رسالت اصلی این وزارتخانه تمرکز و نظارت بر ارائه خدمات درمانی و افزایش کیفیت درمان است.

نیکونام اعلام نمود: متاسفانه در بیشتر بیمارستان های دولتی دارای مجوز IPD مسائل متعدد کمی و کیفی برای ارائه خدمات به توریستان سلامت خارجی وجود دارد و بهتر است وزارت بهداشت ابتدا وظایف ذاتی خود را تکمیل نموده و سپس در پی انجام وظایف سایر وزارتخانه ها باشد.

وی دخالت در امور توریستی را از سوی وزارت بهداشت به شدت آسیب زا دانست و گفت: دود این اختلافات و مسائل به چشم مراکز درمانی خصوصی و شرکت های خصوصی این حوزه خواهد رفت. از سوی دیگر شرکت ها و دفاتر خدمات توریستی نیز باید آموزش های لازم را دیده و کسانی که در حوزه درمانی مورد تایید وزارت بهداشت هستند را به عنوان مشاور بیماران قرار دهد.

رئیس جامعه حرفه ای توریستی سلامت ایران تاکید نمود: این موضوع باید به درستی درک گردد که کار بخش خصوصی بازاریابی، جذب ارز و فعالیت مالی است و بخش دولتی بهتر است سیاست گذار، ناظر و دارنده نقش حاکمیتی باشد. باید توجه داشت مسائل داخلی در امور توریستی سلامت بیشتر از تحریم ها به این بخش آسیب زده است.

نیکونام توضیح داد: وزارت امور خارجه بهتر است همکاری خود را در این حوزه افزایش دهد و جایگاه توریستی سلامت را پررنگ تر ببیند. بهتر است صدور ویزای درمانی به صورت حرفه ای به شرکت های دارای مجوز توریستی سلامت سپرده تا از آشفتگی موجود در این بخش کاسته گردد. بعلاوه تقاضا دارم تمام دستگاه ها و وزارتخانه ها به صورت هماهنگ اقدام به همیاری برای رونق حوزه توریستی سلامت نمایند.

وی اضافه نمود: متاسفانه در دوران پاندمی کرونا بیش از 80 درصد از ویزاهای درمانی بدون نقش شرکت های توریستی سلامت کشور صادر شده که این اتفاق باعث پررنگ شدن نقش دلالان فرصت طلب شده و عملا مراکز درمانی مجاز و شرکت های توریستی سلامت مجاز از چرخه صنعت توریستی سلامت کشور حذف شده اند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 165

به "دخالت وزارتخانه ها بیش از تحریم ها به گردشگری سلامت آسیب وارد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت وزارتخانه ها بیش از تحریم ها به گردشگری سلامت آسیب وارد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید