دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد

به گزارش کلوب فارسی، سعیدرضا عاملی در پیامی به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو نوشت: دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد.

دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیغامی به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو تاکید نمود: دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد.

متن پیغام به توضیح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

16 آذر روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو انقلاب اسلامی و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است. روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است و آرمان خواهی و تکرار و پافشاری بر آن موجب گفتمان سازی و اثرگذاری بر مراکز تصمیم گیری مدیریّت کشور خواهد شد.

رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است. در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد: نخست این که تلاش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و جامعه دانشگاهی را سیراب کند و رسالت دیگر او هنگامی است که وارد جامعه شده و با رویداد ها و مناسبات اجتماعی و سیاسی روبرو می گردد، دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد. گزاردن این دو وظیفه، تامین آینده ای آباد برای خود و جامعه است.

دانشجو پرسشگر است، جریان ساز است، گفتمان ساز است، تحول خواه است و باید در این جهت قضاوت های درست انجام دهد. دانشجو به عنوان نیروی فهیم، بانشاط و باانگیزه برخاسته از جامعه باید تلاش­ های نوآورانه ­ای برای حل مسائل کشور انجام ­دهد. نوآوری مفهومی است که با علم و دانش گره خورده و برخواسته از خلاقیت های دانشی است. نوآوری مردمی یا نوآوری برخاسته از جامعه هدف را حل مسائل مردم قرار می دهد که از جنس فعالیت های جهادی، یاری های مردمی و داوطلبانه محسوب می گردد.

در موقعیت کم نظیر موجود در کشور برای تحول در نحوه مدیریت کشور و به طور خاص بازسازی ساختار فرهنگی کشور با رویکرد انقلابی، که مطالبه رهبر حکیم انقلاب اسلامی از آحاد مسئولین است، دانشجویان می توانند با نوآوری برخاسته از جامعه، مشارکت فعال داشته و در ترسیم تمدن نوین اسلامی و تمهید زیرساخت های تحقق آن مبتنی بر واقعیت های روز جهان اقدام نمایند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی ایران اسلامی ضمن بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، از تمامی دستگاه ها و نهاد ها انتظار دارد با اجرای اسناد راهبردی کشور در حوزه دانشجویی و علم و فناوری، از جمله سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور در هم افزایی، تسهیل گری و حمایت از دانشجویان برای تحول علمی و اخلاقی در جامعه نقش آفرینی نمایند.

به طور حتم نقش دانشجویان عزیز در ارائه طریق نوآورانه برای تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحول اساسی در فرهنگ و دانش کشور معین نماینده و راهگشاست.

از خدای سبحان موفقیت همه جانبه جامعه علمی و دانشجویی کشور را تقاضامندم.

سعیدرضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 88

به "دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید