تشنگی سد های تهران

به گزارش کلوب فارسی، ذخایر آب سد های پنجگانه استان تهران 255 میلیون مترمکعب کاهش یافته بعلاوه اندازه بارندگی ها در مقایسه با سال آبی گذشته نیز کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.

تشنگی سد های تهران

به گزارش ایسنا، حجم آب سد های تامین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر 342 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ذخیره 597 میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته حدود 255 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز حدود 74.6 میلی متر بارندگی در حوزه عملکرد این شرکت ثبت شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، حداقل 134.2 میلی متر و در بلندمدت نیز 89.9 میلی متر بارش در حوزه عملکرد این شرکت، به ثبت رسیده بود.

اندازه بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 44 درصدی همراه بوده است، با توجه به کاهش ذخایر آبی سد ها به واسطه خشکسالی و کم آبی در سال های اخیر، جبران این کاهش به زودی محقق نخواهد شد.

یوسف رضاپور - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در مورد شرایط سد های مورد بهره برداری شرکت اظهار کرد: حجم آب سد امیرکبیر حدود 49 میلیون مترمکعب است، در حالی که این اندازه در زمان مشابه سال گذشته 102 میلیون مترمکعب بوده و حجم آب سد طالقان نیز از 258 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 181 میلیون مترمکعب و بعلاوه حجم آب سد لار از 51 میلیون مترمکعب به 19 میلیون مترمکعب رسیده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، رضاپور در ادامه اضافه نمود: حجم آب ذخیره شده در سد لتیان در سال گذشته حدود 29 میلیون مترمکعب بود که سال جاری به 20 میلیون مترمکعب کاهش پیدا نموده، بعلاوه حجم آب سد ماملو از 158 میلیون مترمکعب به 73 میلیون مترمکعب رسیده است که کاهش 54 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر ضرورت اقدام درباره مدیریت و کنترل مصرف آب در بخش شرب برای مقابله با کم آبی در سال آبی 1401-1400، اعلام نمود: برای عبور از این بحران، همدلی و همکاری مردم و مسئولان امری اجتناب ناپذیر و مهم است تا بتوانیم بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در تابستان پیش رو که روز های اوج مصرف آب خواهد بود، مسئله ای به جهت تأمین آب شرب پایدار و خدمت رسانی به مردم نداشته باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 96

به "تشنگی سد های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشنگی سد های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید