برترین آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت

به گزارش کلوب فارسی، حساسیت فصلی می تواند چالش برانگیز باشد. تحمل علائمی مانند عطسه، خارش چشم، گرفتگی بینی و درد و فشار سینوسی که در اثر آلرژی ایجاد می شوند، سخت است. داروهای بدون نسخه (OTC) برای کاهش این علائم فصلی در دسترس هستند، اما راه های دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد. شواهد نشان می دهند روش های کاملا طبیعی می توانند علائم شما را تسکین دهند. آشنایی و بکارگیری این روش های طبیعی که با نام آنتی هیستامین های طبیعی نیز شناخته می شوند، به میزان قابل توجهی شما را از مصرف داروهای شیمیایی بی نیاز خواهند کرد.

برترین آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت

داروهای نسخه ای و بدون نسخه مختلفی برای کمک به مبارزه با آلرژی فصلی در دسترس هستند. اما برخی از این داروها عوارض جانبی متعددی دارند. درک نحوه عملکرد آنتی هیستامین ها به شما کمک می کند درک بهتری از آنتی هیستامین های طبیعی در فصل آلرژی داشته باشید. در ادامه این مقاله از وبلاگ خبرنگاران به معرفی بهترین آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت خواهیم پرداخت.

عملکرد آنتی هیستامین ها به چه صورت است؟

آلرژی شما یک پاسخ ایمنی به ماده ای بی خطر است. فرد در تماس با مواد بی ضرری که بدن از آن به عنوان یک عامل بیماری زا تعبیر می کند، واکنش آلرژیک را تجربه خواهد کرد. این مواد خواه گرده گل، شوره بدن حیوانات یا گرد و غبار باشند، با سلول های غشای مخاطی بینی، دهان، گلو، ریه ها، معده و روده ها تماس پیدا می کنند. در یک فرد مبتلا به حساسیت، این موضوع باعث آزاد شدن ماده شیمیایی به نام هیستامین می شود.

هیستامین بخشی از سیستم ایمنی بدن است که باعث ایجاد همه علائمی می شود که با حساسیت همراه هستند، از جمله عطسه، خارش و علائمی نظیر علائم سرماخوردگی. آنتی هیستامین ها فعالیت هیستامین را مسدود می کنند و در پی جلوگیری از واکنش آلرژیک هستند. بسکمک از داروهای آلرژی در قفسه های داروخانه محلی شما به عنوان آنتی هیستامین عرضه می شوند. اما غذاهای خاص و عصاره های گیاهی نیز وجود دارند که می توانند به طور مشابه اثرات هیستامین را مسدود کنند. در این بخش بهترین آنتی هیستامین های طبیعی را معرفی می کنیم.

گزنه

گزنه یک گیاه رایج و جزو داروهای طبیعی است که به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی ها نشان داده که گزنه خشک منجمد علائم آلرژی را به اندازه زیادی تسکین می دهد.

کوئرستین

کوئرستین آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در پیاز و سیب یافت می شود. تحقیقات اثرات آنتی هیستامین کورستین را تایید کرده است. یک مطالعه نشان داده است که این ماده با کاهش پاسخ التهابی در مجاری تنفسی، عوارض جانبی تنفسی آلرژی را کاهش می دهد. شما می توانید کوئرستین را به عنوان یک مکمل خریداری کرده یا به سادگی غذاهای غنی از کوئرستین را به رژیم خود اضافه کنید.

بروملین

بروملین ترکیبی است که بیشتر در آناناس یافت می شود، اما می توانید آن را به صورت مکمل نیز پیدا کنید. گفته می شود که این ماده در درمان ناراحتی تنفسی و التهاب مرتبط با آلرژی موثر است. کارشناسان توصیه می کنند بهتر است سه بار در روز بین 400 تا 500 میلی گرم بروملین مصرف کنید. مصرف بروملین از طریق مصرف آناناس پیشنهاد می شود.

باتربور

باتربور گیاهی باتلاقی است که بخشی از خانواده گل های مروارید یا دِیزی ست که در سراسر اروپا و منطقه ها آسیا و آمریکای شمالی یافت می شود. تحقیقات نشان داده است که این گیاه در کاهش شدت و دفعات حملات میگرن موثر باشد، اما می تواند در درمان آلرژی بینی یا سینوزیت نیز مفید باشد. تحقیقات دیگر حاکی از آن است که افراد مبتلا به آلرژی پس از مصرف مکمل های باتربور بهبود علائم خود را مشاهده کردند. باتربور را می توان به عنوان عصاره روغن یا به صورت قرص مصرف کرد.

ویتامین C

از جمله فواید ویتامین C می توان به تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند. طبق مطالعه سال 2018 در مورد تاثیر ویتامین C در درمان حساسیت، استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن) نقشی اساسی در بیماری های آلرژیک دارد. از آنجا که ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است، می تواند به عنوان درمانی برای حساسیت ها عمل کند. محققان مشاهده کردند که دوزهای بالای ویتامین C وریدی علائم آلرژی را کاهش می دهد. آن ها همچنین گزارش دادند که کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری های مربوط با حساسیت شود.

پروبیوتیک

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی هستند که با کمک به بدن در حفظ تعادل سالم باکتری های روده، به کنترل سلامت بدن کمک کنند. پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن فرد را تقویت کنند کرده و به بدن در مبارزه با آلرژی کمک کنند.

درمان های جایگزین

اگر آنتی هیستامین های طبیعی علائم آلرژی شما را کاهش نمی دهند، ممکن است لازم باشد در پی گزینه های دیگری باشید. روش های دیگر برای درمان و پیشگیری از علائم حساسیت عبارتند از:

پرهیز از مواد حساسیت زا

جلوگیری از آلرژی به طور معمول اولین خط دفاعی در برابر بروز علائم است. سعی کنید ماده حساسیت زایی را که ممکن است گرده و شوره بدن حیوانات خانگی باشد، شناسایی کرده و تا حد امکان در معرض آن ها قرار نگیرید.

درمان دارویی

داروهای درمان حساسیت می توانند باعث واکنش سیستم ایمنی بدن به آلرژن یا ماده حساسیت زا شوند. آنتی هیستامین ها با تجزیه هیستامین در بدن کار می کنند. داروهای آنتی هیستامین می توانند علائمی مانند عطسه، خارش چشم و فشار سینوس را کاهش دهند.

ایمنی درمانی

افرادی که آلرژی شدید دارند می توانند از ایمنی درمانی (ایمونوتراپی) بهره مند شوند. اگر داروها علائم را تسکین ندهند، این روش درمانی نیز مناسب است. در طی ایمونوتراپی، یک متخصص مراقبت های بهداشتی به فرد ماده ای تزریق می کند که حاوی مقادیر بسیار کمی از ترکیب حساسیت زا است. این روش درمانی ممکن است طی چندین سال انجام شود و هدف آن حساسیت زدایی بدن از ماده حساسیت زا است.

برای افرادی که به گرده حساسیت دارند، پزشکان ممکن است ایمونوتراپی زیر زبانی را توصیه کنند. این شامل قرار دادن قرص زیر زبان تا زمان حل شدن آن است.

درمان اپی نفرین

کسانی که آلرژی شدید دارند ممکن است نیاز به گرفتن اپی نفرین اورژانسی پیدا کنند. این روش درمانی در زمان شروع واکنش آلرژیک می تواند علائم را کاهش دهد و در مواقعی زندگی فرد را نجات دهد.

نتیجه گیری

زندگی با آلرژی می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه هنگامی که علائم در بدترین حالت قرار دارند. هنگام برخورد با علائم آلرژیک از پزشک کمک و راهنمایی بگیرید. برخی از مواد طبیعی می توانند خاصیت آنتی هیستامین داشته باشند، به این معنی که می توانند مواد شیمیایی را که باعث ایجاد علائم حساسیت می شوند را تجزیه کنند. برای یافتن اندازه موثر بودن این درمان های طبیعی، شواهد بیشتری لازم است.

برای تسکین علائم حساسیت، سعی کنید از قرار گرفتن در معرض ماده حساسیت زا خودداری کنید. تکنیک های مراقبتی را به خوبی انجام دهید و استفاده از آنتی هیستامین های طبیعی را در نظر بگیرید. با این حال، لازم است قبل از شروع هر گونه مکمل یا داروی گیاهی تازه با پزشک صحبت کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 218

به "برترین آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آنتی هیستامین های طبیعی برای درمان حساسیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید