ایده هایی که فضای کوچک خانه را بزرگ تر می نمایند (2)

به گزارش کلوب فارسی، اگرچه فضای کوچک دست شما را در چیدمان باز نمی گذارد اما با این وجود، همین موضوع می تواند باعث گردد طراحی فضای کوچک بسیار هیجان انگیز باشد. در گزارش قبل ایده هایی برای فضاهای کوچک پیشنهاد شد و در این مطلب، ایده ها دنبال می گردد.

ایده هایی که فضای کوچک خانه را بزرگ تر می نمایند (2)

از تمام فضای موجود بهره ببرید

از تمام فضای موجود برترین استفاده را داشته باشید. حتی یک لبه پنجره می تواند فضای مناسبی برای دکوراسیون، نورپردازی و قرار دادن ملزومات آن محیط باشد تا از قرار دادن یک میز اضافه در فضا جلوگیری گردد.

میز دیواری تهیه کنید

فکر می کنید جایی برای برپا کردن میز کار ندارید؟ دوباره فکر کنید، می توانید یک میز دیواری تاشو نصب کنید که در مواقع احتیاج آن را باز و از آن بهره ببرید. حتی می توانید قفسه هایی در بالای آن قرار دهید تا فضای بیشتری ذخیره گردد.

از جایگاه های کم جا بهره ببرید

اگر احتیاج به جایگاه بیشتر از آنچه در فضا چیده است دارید، از جایگاه های اضافی تاشو و کاملاً فشرده بهره ببرید، تا در زمان احتیاج از آن استفاده و در مواقع دیگر آن را در گوشه ای قرار دهید.

از مبلمان بزرگ تر (اما کمتر) بهره ببرید

پوشاندن یک فضای کوچک با تعداد زیادی مبلمان، محیط را کاملا خفه و کوچک نشان می دهد. در مقابل استفاده از یک یا دو مبلمان بزرگ مانند مبل ال در یک فضای کوچک، و دادن فضا پشت و اطراف مبلمان، محیط بسیار بزرگ تر از واقعیت جلوه می نماید. مبلمان زیاد را کنار بگذارید و فضا را شلوغ نکنید.

عمودی فکر کنید

از فضای غالباً کم استفاده عمومی در خانه مانند بین کابینت ها در آشپزخانه، دیوارهای بالای مبلمان و سقف اتاق با نصب آویز، بهره ببرید. در صورتی که از این فضاها با دکور زیبا بهره ببرید، می تواند باعث زیباتر شدن فضای داخلی خانه نیز بگردد.

فضاهای کوچک را نادیده نگیرید

اگر در سرویس بهداشتی شما هنوز سینک های قدیمی قرار گرفته است، سینک های کابینتی تازه را جایگزین مدل های قدیمی کنید. فضای داخل کابینت می تواند بسیاری از وسایل شما را در خود جا دهد. اگر نمی خواهید سینک تازهی تهیه کنید، می توانید با استفاده از ایده های مجذوب نماینده، فضای پایین سینک را قابل بهره ببرید.

در این زمینه بخوانید:

ایده هایی که فضای کوچک خانه را بزرگ تر می نمایند

دیوار شیشه ای بسازید

دیوارها را خراب کنید، پنجره ها را بزرگ کنید یا درهای مسدود را با نوع شیشه ای آن معاوضه کنید تا فضاهای مجاور به هم وصل گردد و نمای خانه شما بازتر به چشم آید.

روشنایی کافی بهره ببرید

نورپردازی نقش مهمی در نمایش اتاق دارد. یک نورپرداری مناسب و کافی باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می گردد. اطمینان حاصل کنید که به خصوص در فضاهای کوچک مانند اتاق خواب یا آشپزخانه، روشنایی خوبی نصب شده باشد.

همه چیز دکوری نیست

لازم نیست همه چیز را به نمایش بگذارید. بسیاری از وسایلی که بخشی از دوکر خانه شما را تشکیل می دهند، احتیاجی به قرار گرفتن در بیرون از کمدها یا کابینت ها ندارد. محیط داخلی خانه را کمی خلوت کنید تا فضا بزرگ تر به چشم بیاید.

منبع: house beautiful

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 1

به "ایده هایی که فضای کوچک خانه را بزرگ تر می نمایند (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی که فضای کوچک خانه را بزرگ تر می نمایند (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید