اتریش جمعیت واکسینه نشده را از فردا قرنطینه می نماید

به گزارش کلوب فارسی، صدراعظم اتریش خاطرنشان کرد از روز دوشنبه میلیون ها نفر از جمعیت این کشور که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده اند، در قرنطینه قرار می گیرند.

اتریش جمعیت واکسینه نشده را از فردا قرنطینه می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر شالنبرگ صدراعظم اتریش امروز (یکشنبه) بیان کرد از روز دوشنبه میلیون ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده اند، در قرنطینه قرار می دهد تا با افزایش بی سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

اروپا دوباره به کانون همه گیری کووید-19 تبدیل شده و بعضی از دولت ها را وادار نموده که دوباره محدودیت های غیرمحبوب را اعمال نمایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تقریباً 65 درصد از جمعیت اتریش به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپای غربی است. بسیاری از اتریشی ها در خصوص واکسن ها تردید دارند، دیدگاهی که به وسیله حزب راست افراطی آزادی سومین حزب بزرگ در مجلس اتریش تشویق شده است.

در حالی که هلند با اعمال یک قرنطینه نسبی که برای همه اعمال می گردد، با افزایش ابتلا مقابله می نماید، دولت محافظه کار اتریش می گوید که می خواهد از اعمال محدودیت های بیشتر برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند، اجتناب کند.

شالنبرگ در یک کنفرانس خبری پس از تماس ویدیویی با فرمانداران 9 استان اتریش، ضمن اعلام این اقدام تازه گفت: ما باید نرخ واکسیناسیون را افزایش دهیم. به طرز شرم آوری پایین است.

ولفگانگ موکشتاین وزیر بهداشت اتریش هم در کنفرانس خبری با بیان این که قرنطینه در مرحله اول 10 روزه خواهد بود، گفت: افراد 12 ساله و کمتر از قرنطینه معاف خواهند بود. تحت این قرنطینه، افراد واکسینه نشده تنها به دلایل محدودی مانند رفتن به محل کار یا خریدهای ضروری می توانند خانه خود را ترک نمایند.

به نوشته رویترز، بسیاری از مقامات، از جمله در حزب محافظه کار شالنبرگ و پلیس، ابراز تردید نموده اند که چنین قرنطینه ای به درستی قابل اجرا باشد زیرا فقط برای بخشی از جمعیت اعمال می گردد. اما شالنبرگ و کارل نهامر وزیر کشور اتریش گفتند آنالیز های کاملی به وسیله پلیس برای اعمال درست قرنطینه انجام خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه گزارش داد اندازه ابتلا به کرونا طی هفت روز قبل در قاره اروپا 10 درصد افزایش داشته است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، با این فرایند، اروپا تنها منطقه ای در جهان بوده که اندازه ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر آن با فرایند صعودی روبرو بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این ششمین هفته متوالی بود که نرخ ابتلا به کووید-19 و مرگ و میر ناشی از آن در قاره سبز فرایند صعودی داشت.

از میان 61 کشوری که سازمان جهانی بهداشت نامشان را در منطقه اروپا ثبت نموده 42 درصد جهش دست کم 10 درصدی در موارد ابتلا را طی هفت روز مذکور ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 44

به "اتریش جمعیت واکسینه نشده را از فردا قرنطینه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش جمعیت واکسینه نشده را از فردا قرنطینه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید