9 حقیقت جالب از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود که دید تازه ای درباره آن ها می دهد

به گزارش کلوب فارسی، کار فیلمسازی می تواند با حقایق غافلگیر کننده ای همراه باشد. مثل بازیگران دیگری که برای بازی در فیلم های مورد علاقه مان در نظر گرفته شده بودند، یا بعضی نکات فیلم های مشهور که در فیلمنامه نبودند و در لحظه شکل گرفتند.

9 حقیقت جالب از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود که دید تازه ای درباره آن ها می دهد

وال (The Whale)

جیمز کوردن قرار بود نقش شخصیت اصلی فیلم وال را ایفا نماید. کوردن در اینباره گفته: قرار بود من این نقش را بازی کنم و فیلم را هم تام فورد بسازد. با این حال، به گفته کوردن، او نگران بود که شاید برای بازی در این نقش زیاد از حد جوان باشد.

پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

برخی از صدا های مربوط به دایناسور های فیلم های پارک ژوراسیک در حقیقت صدای جفتگیری لاکپشت ها بود.

طراح صدای فیلم های پارک ژوراسیک کار زیادی برای انجام دادن داشت، چرا که باید صدا های زیادی برای دایناسور ها می ساخت. صدای دایناسور های ولاسیرپتر نه صدای حیوانات به خشم آمده، بلکه صدای جفتگیری لاکپشت ها بود.

او در اینباره گفته: یک جور هایی خجالت آور است، ولی آن صدای فریادی که ولاسیرپتر ها برای برقراری ارتباط با هم می کشند، در حقیقت صدای جفتگیری لاکپشت ها است. این صدا را در یک باغ وحشی آبی ضبط کردم. آنجا از من پرسیدند که آیا دوست دارم صدای جفتگیری دو تا لاکپشت را ضبط کنم. شوخی به نظر می رسید، ولی جفتگیری لاک پشت ها می تواند مدت زیادی طول بکشد. باید وقت زیادی بگذارید تا بتوانید آن حوالی بنشینید، تماشایشان کنید و صدایشان را ضبط کنید.

شرکت هیولا ها (Monsters, Inc)

صداپیشه شخصیت دختربچه در انیمیشن شرکت هیولاها دختربچه ای به نام مری گیبز بود.

مری گیبز حالا یک صداپیشه 26 ساله است، اما زمانی که این انیمیشن منتشر شد تنها 5 سال داشت. با این حال، کار با گیبز کوچک چندان ساده نبود، چرا که دائماً مشغول بازیگوشی بود. گیبز در اینباره گفته: آن ها دائماً دور استودیو دنبالم می دویدند، برای صحبت با من از عروسک استفاده می کردند و به مادرم می گفتند که قلقلکم دهد یا شکلاتم را از دستم بگیرد تا بخندم یا گریه کنم و احساساتم واقعی باشد.

شیطان پرادا می پوشد (The Devil Wears Prada)

امیلی بلانت و آن هاتاوی هر دو برای کاهش وزن خود در فیلم شیطان پرادا می پوشد سختی زیادی متحمل شدند.

هاتاوی ابتدا مجبور به افزایش وزن خود بود، برای همین به مصرف تنقلات روی آورد. اما بعداً از او خواسته شد تا 5 کیلوگرم از وزن خود را کم کند. هاتاوی دراینباره گفته: طراح لباس فیلم به من گفت: اینطوری نمی گردد. باید مقدار لباس ها شوی. 5 کیلوگرم از وزنت کم کن. یک کابوس تمام عیار بود. تقریباً یک ماه طول کشید تا وزن اضافه کنم و 2 ماه هم طول کشید تا کمش کنم.

از بلانت هم خواسته شد وزن خود را کم کند، امری که برای او سخت بود. او دراینباره گفته: من نسبت به قدم لاغر بودم. فقط میوه و سبزیجات و ماهی می خوردم. اصلاً پیشنهادش نمی کنم. من و آن همدیگر را بغل می کردیم و باهم گریه می کردیم، چون به شدت احساس گرسنگی می کردیم.

کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service)

سکانس غرق شدن در فیلم کینگزمن: سرویس مخفی واقعی بود.

در این فیلم سکانسی هست که در آن نیرو های تازه کینگزمن در خوابگاه خود در خواب به سر می برند که با نشت آب به داخل خوابگاه غافلگیر می شوند. اما هنگام ضبط این سکانس اوضاع از کنترل خارج شده بود. تهیه کننده این فیلم درباره این سکانس گفته: وقتی داد زدم حرکت! کامپیوتر از کار افتاد. همه عوامل 6 متر زیر آب بودند. گروه فیلمبرداری، گروه صدا. همه با لباس خیس و وحشت زده داشتند شیرجه می زدند داخل آب و بقیه را بیرون می کشیدند. بازیگر ها این سکانس را بازی نکردند. واقعاً وحشت زده شده بودند. برای روز اول فیلمبرداری وحشتناک بود.

تایتانیک (Titanic)

چیزی نمانده بود نقش جک در فیلم تایتانیک را متیو مک کانهی بازی کند.

در ابتدا از متیو مک کانهی و کیت وینسلت ویدئویی به همراه یکدیگر ضبط شد تا ببینند که آن ها در کنار هم چطور خواهند شد. به گفته مک کانهی بعد از این تست، یکی از عوامل او را در آغوش کشید و به همین علت مک کانهی تصور کرد که برای نقش جک پذیرفته شده است.

با این حال، او هرگز برای این نقش انتخاب نشد. نقش جک در نهایت به لئوناردو دیکاپریو رسید، چون چهره رمانتیک تر، مجذوب کننده تر و کاریزماتیک تری داشت، چیزی که سازندگان این فیلم برای شخصیت جک به آن دنبال آن بودند.

جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them)

بازیگران جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها برای استفاده از چوب جادوی خود تحت آموزش ویژه قرار گرفتند.

در حقیقت، گذراندن دوره کار با چوب جادو برای بسیاری از بازیگران این فیلم اجباری بود. آن ها در این دوره نحوه حرکت دادن و استفاده صحیح از چوب جادو را یاد گرفتند.

هری پاتر (Harry Potter)

ایوانا لینچ، بازیگر نقش لونا لاوگود در فیلم های هری پاتر گوشواره های تربچه این شخصیت را خودش درست نموده بود.

به گفته طراح صحنه این فرانشایز، بسیاری از گوشواره هایی که شخصیت لونا در فیلم به گوش داشت، کار دست خود لینچ بود.

شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

زبان زدن دائمی جوکر به لب هایش در فیلم شوالیه تاریکی به خاطر گریم زخم هیث لجر بود.

یکی از وجوه به یادماندنی شخصیت جوکر در این فیلم زبان زدن دائمی او به لب هایش است. با این حال، این حرکت به این علت به وجود آمد که لجر مجبور بود لب هایش را دائم زبان بزند تا گریم زخمش سر جایش باقی بماند. در حقیقت این حرکت بداهه شکل گرفت، اما به قدری با این شخصیت جور بود که ماندگار شد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 401

به "9 حقیقت جالب از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود که دید تازه ای درباره آن ها می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 حقیقت جالب از پشت صحنه فیلم های مشهور هالیوود که دید تازه ای درباره آن ها می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید