کم شنوایی و پیرگوشی را چگونه درمان کنیم؟

به گزارش کلوب فارسی، مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص پیرگوشی و راه درمان آن گفت: پیرگوشی افت تدریجی و پیشرونده کم شنوایی حسی-عصبی است و رایج ترین دلیل کم شنوایی محسوب می گردد.

کم شنوایی و پیرگوشی را چگونه درمان کنیم؟

دکترفلوریا انفرادی با بیان اینکه به طور معمول این عارضه از سن 50 سالگی شروع می گردد، اضافه نمود: در افراد مبتلا به پیرگوشی صدا ها شنیده می شوند، ولی آن ها را تشخیص و تفکیک نمی دهند و یکی از دیگر ویژگی های پیرگوشی، بدتر شدن تشخیص کلمات در محیط های پر سر وصدا است.

وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای پیرگوشی وجود دارد، اضافه نمود: به طور معمول افرادی که در معرض سر و صدای بلند قرار دارند، زودتر از دیگران پیرگوشی را تجربه می نمایند.

به گفته انفرادی علت دیگر، دارو های اتوتوکسیک یا سمی برای گوش هستند چراکه بعضی از دارو ها به شنوایی آسیب می زنند و روند پیرگوشی را تسریع می دهند.

وی ادامه داد: بعلاوه، بین پیرگوشی و فاکتور های خطری مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و بیماری دیابت ارتباطات معناداری وجود دارد.

انفرادی با اشاره به اینکه پیرگوشی امری اجتناب ناپذیر است، اضافه نمود: این بیماری با توجه اطرافیان و استفاده به موقع از وسایل تقویت شنوایی و سمعک قابل درمان است.

وی ادامه داد: کم شنوایی سالمندان به علت اختلال در برقراری ارتباط با اطرافیان موجب افسردگی و گوشه گیری آنان و بعلاوه موجب افزایش احتمال رخداد حوادث برای آن ها می گردد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: با تجویز درست و منطقی وسایل یاری شنوایی مانند سمعک می توان شرایط سالمندان را بهبود بخشید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 355

به "کم شنوایی و پیرگوشی را چگونه درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم شنوایی و پیرگوشی را چگونه درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید