کلیسای فرومونستر یکی از جاهای دیدنی زوریخ به شمار می رود

به گزارش کلوب فارسی، جاذبه ها/ براساس خبرهای واصله، کلیسای فرومونستر یکی از جاهای دیدنی زوریخ به شمار می رود.

کلیسای فرومونستر یکی از جاهای دیدنی زوریخ به شمار می رود

کلیسای فرومونستر (Fraumünster) در بخش غربی رود لیمات (Limmat) قرار گرفته و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و جاهای تماشای زوریخ در سوئیس بحساب می آید. قدمت این کلیسا به قرن 9 میلادی بر میگردد و در سمت مخالف کلیسای گروس مونستر قرار گرفته است و برج ساعت سبز رنگ آن از دور نیز قابل مشاهده هست.

گاهی کلیسای فرومونستر را به اشتباه کلیسای بانوی ما می نامند؛ اما در اصل این کلیسا در زبان انگلیسی به کلیسای زنان ترجمه می گردد و علت آن این است که لوئی ژرمن در سال 853 دستور داد تا کلیسایی بزرگ برای دخترش هیلدگارد (Hildegard) در محل فعلی کلیسای فرومونستر بسازند و بعد از آن، برخی از خانم های اشراف زاده اروپا تا قرن 13 در این مکان زندگی میکردند؛ تا اینکه بجای کلیسای قبلی، کلیسای فرومونستر را ساختند و تغییراتی را نیز در معماری آن بوجود آوردند. بیشتر گردشگران برای تماشای پنجره های شیشه ای رنگارنگ کلیسای فرومونستر به این مکان می آیند که با دقت و ظرافت بالایی طراحی شده اند.

مجموعه 5 پنجره زیبا و بزرگ محل گروه کر که جز آثار معروف این کلیسا بشمار می روند، ساخته مارک شاگال (Marc Chagall) در سال 1960 هستند که داستانهای مذهبی و مربوط به مسیحیت را به تصویر می کشند و از چپ به راست، عروج الیاس به بهشت، یعقوب، صحنه هایی از زندگی مسیح، فرشته ای در حال دمیدن در صور و موسی را نشان می دهند که زیبایی آنان در صبح و زیر نور خورشید چندین برابر می گردد. از شواهد امر اینطور بر می آید که ظاهرا شاگال عمدا از رنگ آبی و سبز به عنوان رنگ زمین و زرد و قرمز به عنوان نماد بهشت استفاده کرد. بعلاوه دیوارنگاری های تماشای بخش راهبه خانه این کلیسا کار پاول بودمر (Paul Bodmer) هستند که افسانه چگونگی تأسیس این کلیسا و تصویر قدیسان شهر زوریخ را به نمایش میگذارند.

محراب سبک رمانسک و طاق گنبد شکل جناح آن از جمله موارد تماشایی دیگر این کلیسا بحساب می آیند. محل سرایندگان آن که به سبک رمانسک ساخته شده، در عین سادگی، طراحی شیک و زیبایی دارد. بخش سردابه های این کلیسا را در قرن 9 کشف نموده بودند و بعد از آخرین بازسازی در سال 1900، در آن را بستند و در نهایت، در سال 2016 آن را به نمایش عموم گذاشتند. بازدید نمایندگان می توانند از نمایشگاه های مربوط به دوره اصلاحات در زوریخ، معماری و تاریخ محلی تماشا نمایند و متوجه شوند که چگونه این کلیسا از ظاهر رمانسک اولیه اش به معماری گوتیک که امروزه می بینید، درآمده است.

سالانه بیش از 500,000 نفر از این کلیسا بازدید می نمایند و گروه هایی که تعدادشان بیشتر از 60 نفر است، باید از قبل با آنها هماهنگ باشند. برای رفتن به کلیسای فرومونستر، در زمستان از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر اما در فصل های دیگر تا 5 و 6 عصر وقت دارید تا خود را به آنجا برسانید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 284

به "کلیسای فرومونستر یکی از جاهای دیدنی زوریخ به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای فرومونستر یکی از جاهای دیدنی زوریخ به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید