والنسیا شهر سازه های عجیب در اسپانیا

به گزارش کلوب فارسی، ساختمان های عجیب در والنسیا

با گردش در شهر والنسیا شهری را می بینید که مملوء از ساختمان های خیره کننده است. در مرکز شهر، ساختمان هایی با معماری رمانسک در کنار بناهایی با معماری گوتیک و معماری مدرن قرار گرفته در حالی که در کنار رودخانه توریا تعدادی از مجموعه های مدرن هنری و علمی معروف شهر را می بینید. درشهری مثل والنسیا انتخاب زیباترین بنا خیلی سخت است اما می خواهیم تعدادی از مجذوب کننده ترین و عجیب ترین ساختمان های این شهر را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

والنسیا شهر سازه های عجیب در اسپانیا

ساختمان لا لونجا دی لا سدا La Lunja de la Seda

بازار ابریشم قرن پانزدهم یکی از مهمترین ساختمان های شهر و سایت میراث دنیای و یکی از شگفت انگیزترین نمونه های غیر مذهبی معماری گوتیک در اروپاست. طراحی داخلی این بنا در واقع بهشت را شبیه سازی کرده و ستون های بلند آن نمادی از درختان نخل است که به سمت آسمان (پشت بام که در ابتدا رنگی آبی رنگ داشت) کشیده شده اند. این بنا که در بین سال های 1482 تا 1548 ساخته شده از سه بخش تشکیل شده و سالن اصلی اش مرکز مالی ای بود که بازرگانان در آن بر روی قراردادهای مختلف کار می کردند.

بازار کولون (Colon Market)

این بنا که از طریق فرانچسکو مورا در سال 1916 طراحی شد کمی امروزی تر است. این ساختمان بنای ملی مدرنی است که در مرکز شهر قرار گرفته است و در ابتدا بازاری بود که در آن محصولات باغ ها، ماهی و گوشت به فروش می رسید. مدت هاست که غرفه های مربوط به بازار برداشته شده و جایش را به کافه، گل فروشی، سکو برای اجرای زنده موسیقی و … داده است.

قصر Marqués de dos Aguas

این قصر گوهر ارزشمند دیگری از قرن پانزدهم است که در قرن هجدهم مورد نوسازی قرار گرفته و تزئینات فراوان و وسایل لوکسش خبر از زندگی اشرافی ساکنانش می دهد. این قصر امروز تبدیل به موزه ملی سرامیک شده و آثار هنریش داستان تاریخ و رسم و رسومات والنسیا را تعریف می کند. حتی اگر نخواستید به داخل قصر بروید از بیرون نگاهی به آن بیندازید چون تزئینات و رنگ های باورنکردنی نمای ساختمان واقعا ارزش دیدن دارند.

مجتمع شهر هنر و علم

معماری این ساختمان که اثر معمار برجسته اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا است شاید نتواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند اما صرفنظر از هر نظری که راجع به معماری این بنا داشته باشید بدون شک این مجتمع یکی از معروف ترین نمادهای والنسیاست و جایی است که حتما در سفر به این شهر باید از آن بازدید کنید. در میان باغ های آن گردش و ساختمان مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و اگر وقت کافی داشتید به داخل آن بروید و نمایشگاه تعاملی علوم، آکواریومی بزرگ، سالن کنسرت و … را ببینید.

اداره پست

این اداره با گنبدی باشکوه و طراحی داخلی دل فریبش زیباترین اداره پستی است که تا به حال دیده اید. جالب است بدانید که همچنان هم می توانید از آن جا نامه های خود را به نقاط مختلف دنیا بفرستید! ساخت این بنا در سال 1923 به پایان رسید و از طریق پادشاه آلفونسوی سیزدهم و همسرش افتتاح شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 140

به "والنسیا شهر سازه های عجیب در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والنسیا شهر سازه های عجیب در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید