مردی بدون فک که ناگهان زندگی اش دگرگون شد

به گزارش کلوب فارسی، جوزف ویلیامز با یک اختلال مادرزادی نادر به نام سندرم دهان-صورت-انگشت (otofacial syndrome) به جهان آمده و فک ندارد.

مردی بدون فک که ناگهان زندگی اش دگرگون شد

به گزارش روزیاتو، جوزف ویلیامز با یک اختلال مادرزادی نادر به نام سندرم دهان-صورت-انگشت (otofacial syndrome) به جهان آمده و فک ندارد. او یک عمر از سوی مردم مسخره شد و تا مرز خودکشی پیش رفت تا اینکه بالاخره عشق زندگی اش را یافت. با این حال رابطه منحصر به فرد او و همسرش باز هم جنجال هایی آفریده و با انتقاد هایی روبه روست.

ویلیامز 41ساله اهل شیکاگو با زبان اشاره صحبت می نماید و لوله تغذیه دارد، زیرا به خاطر شرایط نادر خود قادر به صحبت یا جویدن نیست. پزشکان علی رغم انجام عمل های جراحی متعدد روی ویلیامز، نتوانسته اند برای او فک بسازند، زیرا بدنش آن را پس می زند.

عشق به همسرش، اعتماد به نفس را به او که سال ها احساس بی ارزش بودن می کرد، بازگردانده و کاری نموده که به دیگران هم بیاموزد با وجود تفاوت هایی که با آدم های طبیعی دارند، زندگی خود را بپذیرند. او می گوید: من متوجهم که با دیگران تفاوت دارم و برخی ها فکر می نمایند من زشتم و مرا نمی پذیرند، اما من همچنان آدمی هستم که قلب، احساس و مغز دارد. مثل هر کس دیگری، با من هم باید با احترام رفتار گردد.

ویلیامز در طول زندگی اش با طیف وسیعی از واکنش ها نسبت به شرایط خود روبرو شده است؛ از خیره شدن تا افرادی که از ترس فرار می نمایند. او ترجیح می دهد دیگران در خصوص شرایطش سوال بپرسند تا اینکه به او خیره شوند. او بر اهمیت مستقل بودن تاکید می نماید، زیرا در کودکی آدم های اطرافش زیاد از حد محافظه کار بودند. شوکه شدن مادرش از تولد او منجر به این شد که او درنهایت به فرزندخواندگی گرفته گردد، اما او همیشه مصمم بوده که اجازه ندهد شرایطش موجب محدودیت گردد.

ویلیامز در جوانی با مسائل عزت نفس روبه رو بود و از زندگی کردن در تنهایی می ترسید. او بار ها تا مرز خودکشی پیش رفته بود. با این وجود، در سال 2019 با وانیا آشنا شد؛ زنی که بعدا با او ازدواج کرد. آن ها رابطه خود را ابتدا به عنوان دوست آغاز کردند، بعد کنجکاوی به عشق واقعی تبدیل شد و آن ها را به یکدیگر پیوند داد.

وقتی وانیا برای اولین بار ویلیامز را در محل کارش دید کنجکاو بود، اما مردد بود که درمورد شرایطش سوال کند. او در نهایت زمانی که ویلیامز در خصوص بیماری اش به شخص دیگری شرح می داد، متوجه موضوع شد.

ویلیامز و وانیا به رغم شرایط نادر او با هم پیوند نزدیکی برقرار کردند. اوایل وانیا بابت حضور ویلیامز خجالت می کشید، اما در نهایت او را همان طور که بود پذیرفت. آن ها با استفاده از یک برنامه تبدیل متن به گفتار و زبان اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند.

وقتی مادر وانیا برای بار اول ویلیامز را دید تعجب کرد، اما بعد در خصوص شرایط او کنجکاو شد. مادر وانیا می گوید: او مرد فوق العاده ای است. کار هایی انجام می دهد که مردان عادی انجام نمی دهند. سختکوش است و حواسش به وانیا هست. به او اهمیت می دهد و هر دو همدیگر را دوست دارند.

مردم درباره رابطه وانیا و ویلیامز حرف های زیادی می زدند. ویلیامز می گوید برخی ها می گفتند زنه نمی تونه اون رو ببوسه یا دختره حتما بهش خیانت می کنه و برای جلب توجه با مَرده وارد رابطه شده. با این وجود انعطاف پذیری و عشق آن ها به یکدیگر هرگز نتوانست جلوی خواسته قلبی شان را بگیرد و باوجود تردیدها، ویلیامز و وانیا در سال 2020 با هم ازدواج کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 430

به "مردی بدون فک که ناگهان زندگی اش دگرگون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی بدون فک که ناگهان زندگی اش دگرگون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید