مار مرگباری که خود را به موش مردگی می زند!

به گزارش کلوب فارسی، مار رینگال که گاهی اوقات مار کبری گردن حلقه ای نامیده می گردد، یک مار سمی بومی آفریقای جنوبی است. طول آن می تواند به یک متر برسد. این مار می تواند مانند یک مار کبرای واقعی سرش را بالا بکشد، اما متعلق به یک جنس فرق دارد و این رژیم غذایی از قورباغه ها، وزغ ها و جوندگان دارد.

مار مرگباری که خود را به موش مردگی می زند!

به گزارش خبرآنلاین، مار رینگال اهل آفریقای جنوبی است. در کیپ تاون، اسواتینی و ژوهانسبورگ یافت می گردد. در علفزار، تالاب یا بوته زار زندگی می نماید؛ گاهی اوقات مار رینگال در حالی دیده می گردد که در طول روز روی صخره ها می چرخد تا بدنش را گرم کند. این مار ها بعلاوه در زیر برگ ها، چوب ها یا سایر گیاهان پنهان می شوند. آن ها در آب و هوای معتدل تا گرمسیری زندگی می نمایند و بیشتر در تابستان و پاییز فعال هستند.

Hemachatus haemachatus نام علمی مار رینگال است. به آن ها کبرا های گردن حلقه ای نیز می گویند. اگرچه از آن به عنوان یک مار کبری گردن حلقه ای یاد می گردد، اما یک مار کبری واقعی نیست. دلیلش این است که در جنس ناجا نیست.

مار رینگال یک مار الاپید است به این معنی که از خانواده Elapidae است. آن ها در کلاس Reptilia هستند. رینگال ها تیره یکنواخت هستند. این بدان معنی است که تنها عضو گروه خاص خود است.

بدن یک مار رینگال سیاه یا خاکستری تیره است که دو یا سه نوار سفید روی سینه اش می چرخند. سایر مار های رینگال ترکیبی از رنگ مشکی با نوار های زرد دارند. رنگ این الاپید بسته به جایی که در آفریقای جنوبی زندگی می نماید کمی فرق دارد. فلس های مار رینگال به جای صاف بودن، برآمدگی دارد.

به عنوان یک مار بالغ، طول مار رینگال می تواند از یک متر تا یک متر و 20 سانتی متر، متفاوت باشد. در دنیای مار های سمی، مقدار آن میانه است. دارای بدنه ای ضخیم و قابلیت بالا بردن سر نوک تیز خود را دارد.

مار های رینگال ترسو هستند و در صورت امکان از درگیری اجتناب می نمایند. متأسفانه، این مار ها گاهی اوقات به مناطقی که با سگ های خانگی روبرو می شوند راه پیدا می نمایند.

این مار ها برای اجتناب از خطر گاهی خود را به موش مردگی می زنند و در حالی که دهان خود را باز نموده اند به پهلو می خوابند، اما هنوز زنده اند!

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 381

به "مار مرگباری که خود را به موش مردگی می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مار مرگباری که خود را به موش مردگی می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید