عکس های وهم انگیز از کشتی های ارواح در دریای بالتیک

به گزارش کلوب فارسی، ده ها هزار کشتی غرق شده از دوره های مختلف تاریخی در اعماق خاموش دریای بالتیک آرام گرفته اند. آب سرد و شور دریا بسیاری از این کشتی ها را به شکلی شگفت آور و حیرت انگیز در درون خودش حفظ نموده است.

عکس های وهم انگیز از کشتی های ارواح در دریای بالتیک

به گزارش فرادید؛ از کشتی های جنگی 300 ساله و کشتی های چوبی قرن هیجدهمی گرفته تا رزم ناو های جنگ جهانی دوم را می توان در اعماق این دریا پیدا کرد. آنجا مثل یک موزۀ ترسناک و وهم انگیز از تاریخ کشتیرانی است؛ جایی که انگار زمان در آن متوقف شده است.

حالا کارل داگلاس (Carl Douglas) باستان شناس دریایی و یوناس دام (Jonas Dahm) غواص و عکاس حرفه ای، با یاری یکدیگر عکس هایی خیره کننده از بسیاری از این کشتی ها گرفته اند و آن ها را در قالب کتابی با عنوان کشتی های ارواح در دریای بالتیک (Ghost Ships of the Baltic Sea) منتشر نموده اند.

داگلاس و دام برای تهیۀ این عکس ها از تازه ترین تکنیک های عکاسی استفاده نموده اند که امکان عکسبرداری با نوردهی بالا در زیر آب را برایشان فراهم نموده است. نتیجه واقعا خارق العاده است؛ عکس هایی واضح و شفاف از کشتی هایی چندصدساله که انگار ملوانان و خدمه شان تا همین چند ساعت قبل آنجا بوده اند.

در اینجا منتخبی از این عکس ها را ملاحظه می کنید.

تصویری از SMS Undine؛ یک کشتی جنگی آلمانی که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و در سال 1915 با اژدر های شلیک شده از یک زیردریایی بریتانیایی غرق شد. بیشتر خدمۀ این کشتی نجات پیدا کردند.

کشتی آلمانی Cap Guir که در جریان جنگ جهانی دوم به وسیله هواپیماهای شوروی غرق شد؛ 774 نفر جان خود را در این کشتی از دست دادند.

کارل داگلاس در حال کاوش در یک زیردریایی روسی غرق شده؛ مربوط به جنگ جهانی دوم

یک کابین مسافر در کشتی بخار Aachen؛ این کشتی برای جابه جایی مسافر و بار بین اروپا و آمریکای جنوبی ساخته شده بود. اما نیروی دریایی آلمان در جنگ جهانی اول از آن به عنوان مین روب استفاده می کرد و نهایتا با اژدر یک زیردریایی انگلیسی غرق شد.

این کفش زنانه که در یک کشتی غرق شدۀ پر از مسافر پیدا شده است، مثل نمادی از همۀ زندگی هایی است که در جریان سفر های دریایی از دست رفتند. در همین کشتی یک سبد پر از کفش های بچگانه هم پیدا شده است.

جستجو در یک کشتی باری که پر بوده است از ظروف چینی، بطری، ساعت های جیبی و ساز های موسیقی. این کشتی به احتمال زیاد در اثر طوفان غرق شده است.

این کشتی جنگی که حدود 350 سال قدمت دارد، در جریان نبرد دریایی سوئد با دانمارک و هلند که یکی از بزرگترین نبرد های دریایی در تاریخ سوئد بود غرق شده است. لولۀ توپ جنگی کشتی هنوز از بدنۀ کشتی بیرون مانده است.

کشتی مسافربری آلمانی Almazora که 22 روز قبل از سرانجام جنگ جهانی دوم به وسیله یک هواپیمای شوروی هدف نهاده شد و قبل از اینکه غرق گردد ساعت ها در آتش می سوخت. بین 700 تا 800 نفر در این حادثه جان باختند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 335

به "عکس های وهم انگیز از کشتی های ارواح در دریای بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های وهم انگیز از کشتی های ارواح در دریای بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید