عصر نو شایعات تیک تاکی

به گزارش کلوب فارسی، در میان خودنمایی تاجگذاری چارلز پادشاه بریتانیا در ماه مه گذشته آن چه توجه کاربران تیک تاک را به خود جلب کرد مصاحبهیی خصوصی بود: گفتگو بین پادشاه و ملکه کامیلا همسرش. این مصاحبه میان آن زوج سلطنتی پس از آن که کریستین کالوُی کاربر تیک تاک که متخصص لب خوانی ویدئوها می باشد محتوای آن را رمزگشایی کرد به تیتر اخبار تبدیل شد. در آن ویدئو این زوج در کالسکه خود در خارج از کلیسای وست مینستر دیده می شوند. طبق نسخه منتشر شده به وسیله کاربر تیک تاک پادشاه بریتانیا ناراحتی خود را از این که باید چند دقیقه بیرون از کلیسا منتظر بماند ابراز کرد. علیرغم آن که صحت لب خوانی کالوُی قابل تایید نیست آن ویدئو به شدت وایرال شد و به ترندی افزوده شد که ماه هاست در رسانه های اجتماعی مورد علاقه نسل Z بوده است: لب خوانی ویدئوهای فراوان که بخش هایی از مکالمات خصوصی سلبریتی ها را نشان می دهند.

عصر نو شایعات تیک تاکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ال پائیس، جنیفر لوپز و بن افلک همواره زیر نظر رسانه ها بوده اند. کندال جنر و بد بانی نیز شرایط مشابهی داشته اند. تیلور سوئیفت نیز از زیر ذره بین ها در امان نمانده است. در طی مراسم اهدای جوایز موسیقی iHeartRadio که در ماه مارس گذشته در لس آنجلس برگزار گردید آن هنرمند با فیبی بریجرز خواننده صحبت کرد. پس از آن نینا دلینگر کاربر تیک تاک که یکی از پیروز ترین لب خوان ها در رسانه های اجتماعی است مدعی شد که سوئیفت در آن مصاحبه گفته بود: از آن تیپ آدم های شبیه من است و بنابراین خیلی خوب است که او را به صورت تمام وقت کنار خود داشته باشیم. این لب خوانی میلیون ها بار مورد بازدید نهاده شد و صدها کاربر دیگر نظر خود را درباره آن نوشتند.

این نوع از ویدئوها معمولا تمایلی به افشای اسرار بزرگ ندارند. آن ویدئوها معمولا حاوی عبارات شلوغی هستند که تخیل بینندگان را تحریک می نمایند. صحت لب خوانی هایی که در تیک تاک منتشر می شوند تضمین نشده است. با کنار گذاشتن صدای طنز می توان کلماتی را که سلبریتی ها واقعا نگفته اند را به زبان آورد و در خصوص آن چه که در یک ویدئو شنیده می گردد اختلاف نظر وجود دارد.

در پس پرده این ویدئوها کاربران تیک تاک چون نینا دلینگر حضور دارند که تقریبا یک میلیون دنبال نماینده در آن پلتفرم دارد. این فراوری نماینده محتوای 26 ساله که اصالتا اهل کالیفرنیا و ساکن بلیز است جایی که تجارت قایق های کوچک توریستی را اداره می نماید می گوید توانایی خود را در زمینه لب خوانی به طور تصادفی در دبیرستان کشف کرد.

او به ال پائیس می گوید: ابتدا آگاهانه نبود. در کلاس می نشستم و افراد را دیدن می کردم و متوجه شدم که می توانم حرف های شان را بفهمم اما زیاد به آن فکر نکردم.

دلینگر در سال 2020 میلادی برای مقابله با کسالت ناشی از قرنطینه به علت پاندمی کووید تیک تاک را دانلود کرد و سپس معجزه ای در زندگی اش رخ داد. او می گوید: یک ویدئو از مصاحبهیی دو نفره را منتشر کردم و آن را لب خوانی نموده بودم ویدئویی که متعلق به یک فراوری نماینده محتوا بود که آن را بدون صدا منتشر کرد. او هرگز انتظار نداشت که آن پست در فضای مجازی وایرال شده و او را به یک ستاره لب خوانی تبدیل کند. یکی از پربیننده ترین ویدئوهای او مصاحبهی اولیویا رودریگو خواننده با ایریس آپاتو بازیگر زن بود که در آن به شخص سومی اشاره می نمایند. این کاربر تیک تاک می گوید: آن ویدئو 33.6 میلیون بازدید و 3.1 میلیون لایک کسب کرد.

با این وجود، درگیر شدن در یک مصاحبهی بسیار خصوصی می تواند پیامدهایی به همراه داشته باشد. به همین علت است که دلینگر محدودیت های خاص خود را دارد و می گوید هر چیزی را که بیش از حد شخصی می داند مانند نام، تاریخ و اطلاعات حساس حذف می کند. او می گوید در حال حاضر هرگز هیچ یک از سلبریتی هایی که در ویدئوهای منتشر شده از سوی او حضور داشته اند از وی شکایت ننموده اند. او می گوید: من همواره سعی می کنم محترم باشم و هرگز ویدئویی شخصی یا توهین آمیز منتشر نمی کنم. هیچ سلبریتی ای تا به امروز از من شکایت ننموده است. یک بار حرکت لب های مایلز تلر بازیگر را در یک ویدئو خواندم و همسرش نظر داد و گفت که من درست لب خوانی نموده بودم.

علاقه به دانستن این که سلبریتی ها درباره چه موضوعاتی صحبت می نمایند به خصوص زمانی که فکر می نمایند کسی به حرف شان گوش نمی دهد ترندی رو به رشد در تیک تاک است. عصر نوین شایعات در تیک تاک در حال شکل گیری است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 416

به "عصر نو شایعات تیک تاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصر نو شایعات تیک تاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید