طرح جامع حمل و نقل کشور در دست آنالیز است

به گزارش کلوب فارسی، به گزارش خبرنگاران، رستم قاسمی ظهر امروز (27 آبان ماه) در حاشیه بازدید از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین، اظهار کرد: حمل و نقل ریلی یکی از محورهای مواصلاتی حساس در کشور بوده، به همین دلیل انتظار می رود طرح هایی که در این زمینه ارائه می گردد، به مرحله اجرا برسد.

طرح جامع حمل و نقل کشور در دست آنالیز است

وی با یادآوری اینکه راه آهن زنجان به قزوین یکی از محورهای ریلی مهم کشور به شمار می رود، یادآور شد: با وجود اینکه اقدامات زیادی برای راه اندازی خط دوم این پروژه اجرا شده اما باز هم نواقص زیادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، حدود 800 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم پروژه راه آهن زنجان به قزوین احتیاج است، مطرح کرد: خوشبختانه این اعتبار در توافقات سفر امروز رئیس جمهور به استان زنجان انجام شد و امیدواریم طی دو سال آینده شاهد اتمام این خط باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این سفر 1500 میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه راه های مواصلاتی استان زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این در حوزه مسکن نیز ساخت 25 هزار واحد مسکونی در دست اقدام بوده و این به معنای ایجاد اشتغال و رونق جدی در اقتصاد استان زنجان محسوب می گردد.

قاسمی در پاسخ به این سؤال که امروز چه میزان از پروژه های ریلی کشور غیرفعال است، متذکر شد: طرح های زیادی در کشور شروع شده که به دلایل مختلف اعتباری، بسیاری از آن ها از پیشرفت کمی برخوردار بوده و یا به تعطیلی کشیده شده است. حتی در بعضی از گلوگاه های کشور که اتمام این پروژه ها از اوجب واجبات بود، طرح ها نیمه تمام مانده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش باند فرودگاه زنجان نیز جزو برنامه های این سفر خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 95

به "طرح جامع حمل و نقل کشور در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع حمل و نقل کشور در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید