میزان بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز چقدر است؟

به گزارش کلوب فارسی، قوانین حمل بار تای ایرویز | Thai Airways Baggage Policy

شرکت هواپیمایی تای ایرویز یکی از ایرلاین های برتر جهان و بزرگ ترین شرکت هواپیمایی تایلند است. پروازهای این ایرلاین به علت امنیت بالای پرواز و کیفیت خدمات از محبوبیت زیادی برخوردارند و بسیاری افراد سعی می نمایند بلیط هواپیمای تای ایرویز را خریداری نمایند. فرودگاه سووارنابومی بانکوک قطب اصلی فعالیت های شرکت هواپیمایی تای ایرویز به شمار می رود. تای ایرویز در ایران نیز فعال است و پروازهای منظمی را از تهران به مقاصد مختلف مثل بانکوک، کوالالامپور و جاکارتا انجام می دهد. در این مطلب قصد داریم در خصوص میزان بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز و قوانین بار این ایرلاین تایلندی صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

میزان بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز چقدر است؟

مقدار بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز

هواپیمایی تای ایرویز نیز مثل سایر ایرلاین های معتبر جهان قوانین مشخصی را برای مقدار بار مجاز وضع نموده است. وزن مجاز بار بسته به کلاس پروازی، مقصد و راستا پروازی و عضویت مسافر در باشگاه مشتریان وفادار می تواند متغیر باشد. در ادامه مقدار بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز در بیشتر پروازها را به شما شرح می دهیم. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است هنگام رزرو بلیط هواپیمای تای ایرویز به وب سایت این شرکت مراجعه کنید تا قوانین مربوط به بار در راستاهای پروازی خاص را مشاهده کنید. اما به طور کلی، مقدار بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز در بیشتر راستاهای پروازی عبارتست از:

کلاس پروازی رویال فرست کلاس | Royal First Class

مسافران رویال فرست کلاس تای ایرویز در پروازهای بین المللی می توانند تا حدبیشتر 50 کیلوگرم بار و چمدان به صورت رایگان با خود حمل نمایند.

کلاس پروازی رویال سیلک | Royal Silk Class

مسافرانی که بلیط هواپیمای رویال سیلک را خریداری نموده اند، اجازه دارند تا حدبیشتر 40 کیلوگرم بار و چمدان با خود حمل نمایند.

پرمیوم اکونومی کلاس | Premium Economy Class

مسافران پرمیوم اکونومی تای ایرویز می توانند تا حدبیشتر 30 کیلوگرم بار و چمدان به طور رایگان به قسمت پذیرش بار تحویل بدهند.

کلاس پروازی اکونومی | Economy Class

مسافران اکونومی تای ایرویز نیز اجازه دارند تا حدبیشتر 30 کیلوگرم بار و چمدان با خود حمل نمایند. بلیط های کد L اکونومی اما، تنها تا 20 کیلوگرم مجاز به حمل بار و چمدان هستند.

به ازای هر کودک که جایگاه جداگانه برایش خریداری نشده، می توان تا 10 کیلوگرم بار به صورت رایگان حمل کرد.

مقدار بار مجاز در پروازهای به/از کانادا و آمریکا

وزن مجاز بار هواپیمایی تای ایرویز در این دو راستا پروازی با سایر مقاصد فرق دارد و قوانین مخصوص به خود را دارد. مسافران کلیه کلاس های پروازی در این راستاها اجازه دارند حدبیشتر تا 32 کیلوگرم بار و چمدان به مجموع ابعاد 157 سانتی متر (طول+عرض+ارتفاع) همراه با خود حمل نمایند.

بار همراه

بار همراه به وسایل و چمدان هایی گفته می گردد که حاوی وسایل ضروری سفر هستند و مسافر می تواند آن ها را با خود، به داخل کابین هواپیما ببرد. کلیه چمدان ها و وسایلی که به عنوان بار همراه به داخل هواپیما برده می شوند، می بایست در محفظه بار در بالای جایگاه ها یا فضای زیر جایگاه جا شوند. مسافران می توانند یک ساک به وزن حدبیشتر 7 کیلوگرم و مجموع ابعاد 115 سانتی متر (طول+ارتفاع+عرض) با خود به داخل هواپیما ببرند. علاوه بر بار همراه، وسایل شخصی مثل پالتو، لپ تاپ، دوربین، کیف دستی، غذای کودک و … را می توان به طور رایگان با خود به داخل کابین برد.

چمدان های هوشمند

شرکت هواپیمایی تای ایرویز در خصوص چمدان های هوشمند که چندسالی است وارد بازار شده اند نیز محدودیت هایی اعمال می نمایند. این چمدان ها مجهز به باتری لیتیومی، پاور بانک، جی پی اس، جی اس ام، بلوتوث یا اینترنت وای فای هستند و از این حیث می توانند خطراتی ایجاد نمایند. در مطلبی در خصوص خطر بالقوه باتری های لیتیومی شرح دادیم و گفتیم که بسیاری از ایرلاین ها در خصوص ورود این قبیل باتری ها به داخل هواپیما قوانین خاصی اعمال می نمایند.

مسافرانی که چمدان های هوشمند، همراه خود دارند، می بایست تمام باتری ها را از دستگاه خارج نمایند و این قبیل چمدان ها را به صورت بار همراه به داخل کابین ببرند. ورود این چمدان ها به قسمت بار هواپیما به علت خطرات ناشی از باتری های لیتیومی ممنوع است. در صورتی که چنین چمدانی همراه دارید و می خواهید آن را به داخل هواپیما ببرید، وزن آن باید کمتر از وزن مجاز برای بار همراه (7 کیلوگرم) باشد و باتری های آن نیز قابل انفصال باشند. اگر وزن چمدان، بیشتر از مقدار بار مجاز باشد یا باتری ها قابل جدا شدن نباشند، هواپیمایی تای ایرویز این حق را دارد که از ورود چمدان به هواپیما جلوگیری کند.

محدودیت حمل مایعات

شرکت هواپیمایی تای ایرویز نیز با تبعیت از قوانین بین المللی حمل و نقل هوایی، محدودیت هایی را برای حمل مایعات به داخل کابین هواپیما اعمال می نماید.

کلیه مایعات، اسپری و ژل هایی که در بار همراه مسافر وجود دارد، می بایست در بسته بندی های مناسب و کمتر از 100 میلی لیتر قرار داشته باشند. مایعاتی که در ظرفی بیشتر از 100 میلی لیتر باشند، اجازه ورود به هواپیما را نخواهند داشت، حتی اگر به صورت نصفه پر باشند. کلیه مایعات همراه را باید در کیسه های پلاستیکی شفاف قرار داد و هنگام عبور از بخش امنیتی، آن ها را برای کنترل جداگانه، به مأمورین امنیتی فرودگاه ارائه داد.

داروها، غذا و شیر بچه و غذای رژیمی مخصوص بعضی مسافران از این قاعده مستثنی هستند. مایعاتی مثل عطر و شامپو که از فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (DutyFree) در فرودگاه خریداری شده اند، در صورتی که در بسته بندی مهر و موم شده قرار داشته باشند، معاف از محدودیت مایعات هستند. اما اگر در کیسه را باز کنید این قبیل مایعات نیز جزو بار همراه مسافر به حساب می آیند و در نتیجه مشمول محدودیت حمل مایعات خواهند شد.

منبع: thaiairways.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 127

به "میزان بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بار مجاز هواپیمایی تای ایرویز چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید