طبیعت زیبای تالاب ازگن دورود در لرستان

به گزارش کلوب فارسی، استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که نام و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از جاهای دیدنی این استان تالاب ازگن دورود است.

طبیعت زیبای تالاب ازگن دورود در لرستان

تالاب ازگن دورود که به تالاب قارون نیز شناخته می گردد، یکی از تالاب های استان لرستان است که در دامنه کوه پریز و کوه قارون در 25 کیلومتری شهر دورود قرار گرفته است. تالابی که از چشم هیچ طبیعت گرد و کوهنوردی در این استان و شهرستان پنهان نمانده است. این تالاب فصلی است و عموما تا اواخر بهار آب دارد و پس از آن خشک می گردد.

تالاب ازگن به وسیله جمع شدن آب باران یا ذوب شدن برف ها در دامنه کوه قارون شکل گرفته و منظره زیبایی را به وجود آورده است. آبشار آبگرمه نیز با فاصله زمانی 30 دقیقه و قله قارون با ارتفاع 2200 متر از دیگر جاذبه های این منطقه هستند.

پوشش گیاهی و جانوری

گونه های گیاهی منطقه شامل نرگس، زنبق، میخک وحشی، نعناع و پونه است. گیاه گندمین در این منطقه زیاد است که برای عکاسی صحنه های نابی را به وجود می آورد. گونه های جانوری منطقه شامل خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ، گراز، بز کوهی و اسب وحشی است.

برترین فصل سفر

برترین زمان بازدید از این تالاب اوایل فروردین تا اوایل خرداد است و پس از آن تالاب ازگن خشک می گردد. به خاطر آب زلال و شیرین این تالاب، در فصل بهار اسب های وحشی به این تالاب جذب می شوند و زیبایی تالاب با حضورشان هزاران برابر می گردد.

همه طبیعت منحصر بفرد این منطقه شما را مجذوب خود خواهد نمود. با رسیدن به روستای کوچک گورکش با خانه های کاهگلی، آرزوی زندگی در این منطقه را در دل خواهید پروراند. هر بیننده ای با تماشا این سرزمین روح خود را در این مکان جا خواهد گذاشت. سفر به سرزمین آبشارها پیشنهادی خیال انگیز خواهد بود، پس بار سفر ببنیدید و این جادوگر طبیعی را از نزدیک نظاره گر باشید.

دسترسی

برای رفتن به این منطقه زیبا کافیست به شهر دورود آمده و از آنجا در مسیر خط آهن به سمت جنوب و در جاده پیرعبدالله حرکت نماید. بعد از طی مسیر حدودا یک ساعتی و اتمام جاده آسفالتی وارد جاده خاکی شده و ادامه مسیر را با پیاده رویی 35 دقیقه ایی منظرهی زیبا از تالاب ازگن را مشاهده خواهید نمود.

در مسیر رسیدن به این تالاب، پریز کوه صلابتش را به رخ می کشد و هر گردشگری مسخ زیبایی حیرت انگیز کوههای مخملی بکر و دست نخورده دورود مرکز طبیعت ایران می گردد. در ادامه تصاویر بیشتر و فیلمی بسیار زیبا از تالاب ازگن را ببینید. (عکس ها از احمد مصطفی پور)

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 436

به "طبیعت زیبای تالاب ازگن دورود در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت زیبای تالاب ازگن دورود در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید