شهادت آتش نشان تهرانی در روز تولد همسرش ، آخرین پیامک عاشقانه شهید دارابی به همسرش ، راز آخرین عکس شهید ، چرا این آتش نشان بعد از مرگ نبض داشت؟

به گزارش کلوب فارسی، شهید دارابی، آتش نشان فداکاری که در آتش سوزی خیابان بهار تهران در روزهای پایانی اسفندماه جانش را از دست داد، ساعتی قبل از مرگ برای همسرش پیام عاشقانه فرستاده بود.

شهادت آتش نشان تهرانی در روز تولد همسرش ، آخرین پیامک عاشقانه شهید دارابی به همسرش ، راز آخرین عکس شهید ، چرا این آتش نشان بعد از مرگ نبض داشت؟

به گزارش خبرنگاران، 10 صبح بود که آخرین پیام خود را برای تبریک تولد ارسال کرد و نوشت: سلام عشقم، صبح بخیر و تولدت مبارک؛ می بوسمت هزارتا. اما من خواب بودم و وقتی ساعت 11 صبح بیدار شدم و پیامش را دیدم در پاسخ برایش نوشتم: سلام قربونت برم عزیز دلم، فدات بشم و...

این حرف ها را زنی با چشمانی خون آلود در حضور دو فرزندش، روز 13 فروردین ماه، روزی که خانواده ها دور یکدیگر جمع شده و برای به در کردن آن به طبیعت می روند در امامزاده علی اکبر چیذر و بر سر مزار آتش نشانی خوشنام و محبوب و همچنین همسر و پدری مهربان و فداکار می گوید. زنی که 19 سال تمام در کنار شهید دارابی، آتش نشان جانباخته در آتش سوزی ساختمان خیابان بهار با خوبی و خوشی زندگی کرد و حالا روز تولدش، روز مرگ معشوقش شده است؛ روزی که هرگز پاسخی به پیام دوم داده نشد چرا که شهید دارابی فرمانده ایستگاه 120 آتش نشانی دقیقاً 20 دقیقه بعد از پیام به همسرش، با اعلام خبر آتش سوزی یک ساختمان، همراه با سایر نیروهای خود برای اطفای حریق ساختمان 153 خیابان بهار به محل حادثه حرکت می کند.

در آن شرایط با وجود اینکه شهید دارابی به عنوان رئیس ایستگاه می توانست تنها نظاره گر حادثه باشد و جان خود را برای اطفای حریق به خطر نیندازد اما تصمیم دیگری گرفته و دل به آتش می زند. آن هم نه یک بار بلکه سه مرتبه تا طبقات زیرین ساختمان می رود.

فرمانده دارابی نبض داشت

آتش نشانان تا ساعتی باور نمی کردند که او جان خود را از دست داده است و حتی همان روز بود که جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی، وقتی از ساختمان خارج شد و عده ای می گفتند که فرمانده دارابی به شهادت رسیده است، فریادکنان این موضوع را رد می کرد؛ گویی نمی خواست مرگ نه تنها همکار قدیمی بلکه رفیقش را باور کند. البته شرایط نیز بی تأثیر نبود چرا که به گفته یکی از دوستانش وقتی از آسانسور پیکر شهید دارابی را خارج کردند عوامل اورژانس نبض او را گرفتند که عدد 48 را نشان می داد و همه فکر می کردند شهید دارابی زنده است درصورتی که وقتی دستکش های او را درآوردیم، آب بدن او که در دستکش هایش جمع شده بود، بیرون ریخت و ما فهمیدیم دلیل آن نبض نیز حرارت بالا در زیرزمین بوده که خون شهید دارابی را به جوش آورده بود.

خبر شهادت پدر را عباس بابا شنید

این در حالی است که وقتی همسر شهید دارابی بی خبر از شرایط ساختمان و رسانه ها فکر می کرد که مثل همیشه فرمانده دارابی تنها چند ساعتی دیرکرده است و جای هیچ نگرانی نیست، خبر شهید شدنش ابتدا به صورت غیررسمی منتشر شد که همین مسأله باعث می شود چند تن از اعضای خانواده با همسر شهید تماس گرفته و جویای حال فرمانده دارابی شوند که به دلیل بی خبری همسر او دیگر پیگیر نمی شوند.

بدین ترتیب نگرانی و دلشوره امان همسر فرمانده دارابی را می برد و باعث می شود تا با هر شماره ای که فکرش را بکنید تماس بگیرد. از پایگاه گرفته تا سایر مسئولان آتش نشانی اما همه اظهار بی اطلاعی می کنند و از دادن خبر امتناع می ورزند. در این میان تلفن امیرعباس پسر بزرگ شهید دارابی زنگ خورده و همکلاسی اش، خبر به شهادت رسیدن پدرش را به آنها می دهد. البته بعد از آن مسئولان به خانواده شان خبر می دهند که خبر اشتباه بوده و شهید دارابی مصدوم و در بیمارستان سجاد بستری است.

هنوز فرمانده دارابی شهید اعلام نشده است

کمتر از 5 روز دیگر، چهلمین روز شهادت فرمانده دارابی است اما تکلیف شهید اعلام شدن او هنوز مشخص نیست. در همین زمینه همسر شهید نیز می گوید: پیگیر شهادت همسرم بودیم اما بنیاد شهید این موضوع را قبول نمی کند و گفته می شود که فقط جانباختگان حادثه پلاسکو شهید هستند. آنها ما را به شهرداری ارجاع می دهند در صورتی که مگر غیر از این است که امثال همسر من برای مردم جان خود را به خطر انداخته اند.

پس می توان گفت که هنوز تکلیف حقوق شهید دارابی مشخص نشده است و با توجه به اینکه همسر فرمانده دارابی خانه دار است، بدون شک مسائل زیادی برای این خانواده در نبود فرمانده دارابی، شهید آتش نشان ساختمان 153 بهار به وجود خواهد آمد. مردی که همسرش درباره او اظهار می کند: همیشه همه چیز را برای بچه ها فراهم می کرد و از خودش می زد تا من و بچه ها کم و کسری نداشته باشیم. معمولاً تا وقت خالی پیدا می کرد ما را به سفر می برد. یا اگر بعد از دو روز بی خوابی به خانه می آمد تنها چند ساعت می خوابید و با اینکه من در صورت او خواب و خستگی را احساس می کردم اما مشغول بازی با بچه ها می شد. حتی اگر می خواست ماشین یا هرچیزی نیز بخرد به خاطر اعتمادی که بین ما بود به نام من می کرد و می گفت تو آزمون ات را پس داده ای و با خیال راحت این کار را می کنم.

بدون شک غم از دست دادن همسر، غم از دست دادن پدر، غم از دست دادن همکار و غم از دست یک آتش نشان شهر در فکر و قلب همه انسان هایی که ارتباط یا اطلاعی با این موضوع داشته اند، سخت و دردناک بوده و موضوعی نیست که بتوان راحت از کنار آن گذشت، بنابراین اولین توقعی که از سازمان هایی مثل بنیاد شهید و شهرداری می رود این است که رسیدگی به شرایط این خانواده شهید را زودتر در دستور کار قرار داده تا شاید کمی از مسائل فعلی این خانواده کاسته شود.

راز آخرین عکس شهید دارابی

یکی از آتش نشانان درباره آن روز می گوید: آن عکس آخری که از شهید دارابی گرفته شد، دقیقاً بعد از بیرون آمدن او برای سومین بار از ساختمان بود که به یکی از بچه ها گفت تا آخرین عکس را از او بگیرند. گویا اصلاً به شهید دارابی الهام شده بود که قرار است اتفاقی برایش رخ بدهد. پس برای بار چهارم به دل آتش زد که متأسفانه آن اتفاق تلخ و ناگوار رخ می دهد و فرمانده دارابی به شهادت می رسد. اما سایر آتش نشانان حاضر در محل این موضوع را باور نکرده و در دمایی که به 500 درجه سانتیگراد می رسد و بدون شک هیچ آتش نشانی در جهان برای بالا آوردن یک همکار چنین کاری نمی کند، دست به کار شده و شهید دارابی را از چاهک آسانسور خارج می کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 368

به "شهادت آتش نشان تهرانی در روز تولد همسرش ، آخرین پیامک عاشقانه شهید دارابی به همسرش ، راز آخرین عکس شهید ، چرا این آتش نشان بعد از مرگ نبض داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهادت آتش نشان تهرانی در روز تولد همسرش ، آخرین پیامک عاشقانه شهید دارابی به همسرش ، راز آخرین عکس شهید ، چرا این آتش نشان بعد از مرگ نبض داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید