راه اندازی دیتاسنترهای مشترک بین ایران و عمان

به گزارش کلوب فارسی، به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ملاقات با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان که امروز صبح در وزارت ارتباطات برگزار گردید با اشاره به مذاکرات بین دو کشور در زمینه همکاری های پستی برای سرویس پرداخت پستی گفت: موضوع های بسیاری در این جلسه بحث و آنالیز شد موضوعاتی هست که می گردد سریع اجرایی گردد و همکاری های خوبی خواهیم داشت.

راه اندازی دیتاسنترهای مشترک بین ایران و عمان

وی اضافه نمود: در این جلسه درخصوص همکاری های پست قرار شد برای آنالیز های دقیق تر زمینه های همکاری پروژه تعاملاتی داشته است باشیم

وزیر ارتباطات اضافه نمود: در این جلسه در موضوع ترانزیت ترافیک بین دو کشور به وسیله خاک جمهوری اسلامی ایران تا راه اندازی دیتا سنترهای مشترک در نقاطی که نزدیک کشور عمان است مثل چابهار تا همکاری درحوزه فضای دولت الکترونیک اعلام آمادگی کردیم که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران را در اختیار قرار دهیم و همچتین از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

زارع پور در ادامه گفت: دوکشور در مورد همکاری ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهم توافق دارند.

وزیر ارتباطات تاکید نمود: در حوزه های مختلف همانند فیبرنوری ارتباطات خوبی برقرار کردیم و در تلاشیم با حمایت عمان از استارتاپ های کشور این همکاری را سریع تر عملیاتی کنیم.

در ادامه سعیدبن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان با اظهار خرسندی درخصوص استقبال جمهوری اسلامی ایران گفت: امید ما این است که چشم اندازهای جدیدی در مورد همکاری با کشور ایران داشته است باشیم امیدوارم در این زمینه ها بتوانیم همکاری داشته است باشیم و خوش بین هستم، ان شاءالله که این توافق ها به مرحله اجرایی برسد.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان با اشاره به مهمترین مسأله ای که هر چه سریع تر در مرحله اجرا قرار می گیرد، گفت: خداروشکر دو کشور درخصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات توافق دارند و جمهوری اسلامی ایران دارای افراد متخصص زیادی است. موضوعات بسیاری در این جلسه مطرح شد اما مهمترین مسأله ای که زود به نتیجه می رسد استارت آپ ها هستند امیدواریم که این موضوع را آغاز کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 383

به "راه اندازی دیتاسنترهای مشترک بین ایران و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دیتاسنترهای مشترک بین ایران و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید