رئیسی: هیچ شبی را فارغ از دغدغه مردم نگذرانده ام ، دولت حتما قانون حمایت از خانواده را اجرا می نماید

به گزارش کلوب فارسی، رییس جمهوری گفت: رنج مردم، رنج ماست و بنده هیچ شبی را فارغ از دغدغه گزارش هایی که در طول روز دریافت می کنم، نگذرانده ام.

رئیسی: هیچ شبی را فارغ از دغدغه مردم نگذرانده ام ، دولت حتما قانون حمایت از خانواده را اجرا می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ملاقات نمایندگان استان های اصفهان، سمنان و قم، گفت: مهم ترین مساله ای که در این ملاقات مطرح شد ابراز نگرانی نسبت به کمبود آب بود که دولت در دو سطح کوتاه مدت و بلندمدت اقدامات و برنامه هایی برای رفع آن تدارک دیده است.

طرح عملیاتی و علمی احیای زاینده رود تهیه گردد

وی گفت: به رییس مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری ماموریت دادم مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده رود را شروع کند. کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مساله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده رود و رفع مسائل مانند فرونشست زمین در منطقه ها مرکزی کشور به طور دقیق مورد آنالیز قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه گردد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هرگونه توسعه در کشور فرع بر حفظ محیط زیست خواهد بود، توضیح داد: موضوع آلایندگی حتما باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.

رییسی با بیان اینکه نظام پیچیده اداری کشور باعث ایجاد تردید در سرمایه گذاران می گردد، تاکید نمود: برترین راهکار برای رفع موانع کسب و کار این است که مسائل به شکل مصداقی مطرح شده و رفع شوند.

وی توضیح داد: برای تسهیل راه اندازی کسب و کار به اندازه کافی قانون وجود دارد و مشکل عدم اجرای قوانین است.

دولت حتما قانون حمایت از خانواده را اجرا می نماید

رییس جمهوری به تصویب قانون حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه نمود: دولت حتما این قانون نو را اجرا خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نگاه حاکم بر تنظیم بودجه سال 1401 را اصلاح ساختار و نظام بودجه ریزی کشور با هدف اجرای عدالت و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی کشور و فارغ از چانه زنی برای تخصیص بودجه بیان کرد.

رییسی با بیان اینکه شرایط کشور حساس اما رو به بهبود است، توضیح داد: دشمن اقرار می نماید که با وجود این مجلس و دولت در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده است و با هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مختلف می توانیم بر همه مسائل غلبه کنیم.

باید در ماه های به جامانده از افزایش هزینه ها جلوگیری گردد

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: همه باید کوشش کنیم در ماه های به جامانده از سال 1400 از افزایش هزینه ها جلوگیری گردد. بودجه سال 1401 به شکلی در حال تنظیم است که کسری بودجه نداشته باشیم تا تورم مهار شده و در نتیجه فشارهای مالی کاهش یابد.

وی تأکید کرد: رنج مردم، رنج ماست و بنده هیچ شبی را فارغ از دغدغه گزارش هایی که در طول روز دریافت می کنم، نگذرانده ام.

پیش از سخنان رییس جمهوری، نمایندگان استان های اصفهان، سمنان و قم نیز به بیان دغدغه های خود در زمینه مسائل معیشتی، کم آبی، اشتغال، مسائل زیست محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق پرداختند.

تسریع در مشخص تکلیف و تثبیت مدیران کشور، کنترل قیمت ها، استفاده از ظرفیت های مالی روستاها، تامین زیرساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت های معدنی در منطقه ها کویری، نظارت دقیق تر بر اجرای قانون به ویژه در پرداخت حقوق در موسسات عمومی غیردولتی و ضرورت اصلاح نظام اداری از دیگر مسایلی بود که نمایندگان در این جلسه به آنها اشاره کردند.

استانداران قم، سمنان و اصفهان هم در این جلسه تفویض بیش از پیش اختیارات به استانداری ها را از راهکارهای تسریع در حل مسائل استان ها بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 17

به "رئیسی: هیچ شبی را فارغ از دغدغه مردم نگذرانده ام ، دولت حتما قانون حمایت از خانواده را اجرا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: هیچ شبی را فارغ از دغدغه مردم نگذرانده ام ، دولت حتما قانون حمایت از خانواده را اجرا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید