عبدالملکی: 250 هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد

به گزارش کلوب فارسی، وزیر کار گفت: طبق اطلاعات سامانه های وزارت کار، در 6 ماه اول امسال 250 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در حال تقویت آن هستیم.

عبدالملکی: 250 هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از یک مرکز فناوری خودرو اظهار کرد: در جلسه شورای عالی اشتغال، زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قرار شد تا آخر سال 1401، یک میلیون و 850 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات سامانه های وزارت کار، در 6 ماه اول امسال 250 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در حال تقویت آن هستیم. طی دو ماه گذشته سرعت دستگاه ها از جمله سازمان فنی و حرفه ای افزایش یافته است.

عبدالملکی گفت: اوایل فصل زمستان نیز عملکرد مورد انتظار سال 1400 را اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی فنی را برای ایجاد اشتغالزایی توسعه می دهیم، گفت: بر اساس ارزیابی ها، بیش از 85 درصد از افرادی که شغل مناسب ندارند، فاقد مهارت هستند، از این رو اگر مساله مهارت آموزی حل شود بخش قابل توجهی از اشتغال ناپایدار و غیررسمی و سایر موارد حل شدنی است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تعامل با صنعت یکی از مهمترین اقدامات سازمان فنی و حرفه ای کشور در دولت سیزدهم است، گفت: ارتباط با صنایع بزرگ برای ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای در جوار آنها، از مهمترین برنامه های دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های آینده فضا برای ایجاد اشتغال، آسان تر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شغل کاذب، شغلی است که ارزش اضافه کرده ایجاد نمی کند و ما در پی خوداشتغالی هستیم، اظهار کرد: تلاش می کنیم فضای بیمه ای کشور را به نحوی طراحی کنیم که همه مایل باشند خود را بیمه کنند از این رو سازمان تأمین اجتماعی نیز اعلام کرد که اکنون زنان خانه دار هم می توانند حق بیمه خودشان را پرداخت کنند و در آینده بازنشسته شوند.

عبدالملکی گفت: در حال تسهیل کردن این فضا هستیم، ولی نمی توانیم الزام کنیم که افراد خودشان را بیمه کند ما تنها می توانیم کارفرما ها را ملزم به بیمه کارگران کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر فعالیت های جدیدی را شروع کرده است، گفت: در 2 ماه گذشته تعداد افراد بیمه شده 2 برابر شده و از یک میلیون و 500 هزار نفر به نزدیک سه میلیون نفر رسیده است. این صندوق زمینه را برای رونق کسب و کار و تسهیل فضای بیمه ای فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 6

به "عبدالملکی: 250 هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: 250 هزار شغل در نیمه نخست امسال ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید