دستگاه ها عادت نموده اند که مجوز ها را حضوری صادر نمایند!

به گزارش کلوب فارسی، سیاح گفت: دستگاه ها عادت نموده اند که مجوز ها را حضوری ارائه نمایند و حاضر به الکترونیکی شدن فرآیند نیستند.

دستگاه ها عادت نموده اند که مجوز ها را حضوری صادر نمایند!

خبرنگاران - رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: بعضی دستگاه ها همکاری داشتند، اما بعضی از آن ها بهانه جویی می نمایند؛ گویی نمی خواهند امضا های طلایی خود را از دست بدهند. محدودیت هایی خواهیم داشت، اما امضای سلیقه ای و طلایی دیگر نخواهیم داشت. از این به بعد تاخیر در صدور مجوز، جرم طلقی خواهد شد.

این در پاسخ به افرادی مطرح شد که بارها برای دریافت مجوز به دستگاه های مختلف مراجعه نموده بودند و این فرآیند برای آن ها ماه ها و سال ها زمان برده بود.

بیشتر بخوانید:

طبق ماده 7 سیاست های اصل 44 که سال 86 به تصویب رسید باید فرایند های پیچیده و کاغذی صدور مجوز ها حذف گردد و بعد ثبت سامانه ای فرایند مجوز کارش را انجام دهد. حدود 4 هزار دستگاه مرتبط با صدور مجوز در کشور داریم. تا به حال 33 دستگاه برای تسهیل مجوز کسب و کار همراهی کردند و 44 دستگاه هیچ اقدامی انجام نداده اند.

سال گذشته این قانون اصلاح شد که تمام مراجع صدور مجوز را مجبور به پاسخگویی الکترونیکی می کرد. بر اساس این اصلاحیه هر کسی می تواند بدون دریافت مجوز آغاز به فعالیت کند مگر برای فعالیت های خاصی مپل امور درمانی که احتیاج به نظارت جدی تر دارد.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 159

به "دستگاه ها عادت نموده اند که مجوز ها را حضوری صادر نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها عادت نموده اند که مجوز ها را حضوری صادر نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید