جایی که هر کویر دوستی باید ببیند: کویر جندق

به گزارش کلوب فارسی، کویر جندق

یکی از زیباترین منطقه ها کویری ایران که در استان اصفهان قرار گرفته است، کویر جندق است که نامی آشنا در زمینه ایرانگردی مخصوصا برای کویر دوستان است. بیشتر تور های کویر گردی ای که در ایران برپا می گردد، مقصد مرنجاب و کویر مصر را انتخاب می نمایند، اما وقت آن رسیده که این بار به جندق بروید. همراه خبرنگاران باشید:

جایی که هر کویر دوستی باید ببیند: کویر جندق

کویر جندق یکی از زیباترین جلوه های طبیعت گردشگری استان اصفهان است در غرب شهرستان جندق و در منطقه دشت کویر قرار گفته است. وسیع بودن کویر، ماسه های تمیز و روان، تپه های شنی فراوان و شتر گردی، بخشی از جاذبه های این کویر هستند.

در خصوص حیات وحش این کویر هم باید گفت که در آن حیوان هایی مثل بز، خرگوش، میش و قوچ، تیهو و انواع روباه و گرگ زندگی می نمایند. جدای از این ها، وجود یوزپلنگ جذابیت این کویر را چندین برابر نموده است. در کویر جندق، باتلاقهای نمکی زیادی به چشم می خورد و راه های خشک و باتلاقی در آن باعث ایجاد شکل های فرسایشی زیبایی شده است که همه این ها به زیبایی جندق اضافه نموده و باعث منحصر بفرد شدن آن شده است.

آب و هوای جندق

مقدار بارش سالیانه باران در کویر جندق، کمتر از 100 میلی لیتر است که همین موضوع باعث شده تا به یک کویر به تمام معنا تبدیل گردد. جالب است بدانید که با وجود ریزش بسیار کم باران، محصولات زراعتی متنوعی در جندق کاشته می گردد که برای مثال می توان به گندم و جو اشاره نمود. طبق گفته هایی، زعفران هم در این منطقه فراوری و کشت می گردد و زعفران جندق، این طلای زرد، معروفیت بسیار بالایی دارد.

یکی از دیدنیترین منطقه ها این کویر، جایی به نام گود محمود است که تپه هایی مخروطی شکل را در خود جای داده است و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. این منطقه از جندق همان جایی است که باتلاق های نمک در ان بسار پبدا می شوند که علت آن هعم شوری بیش از میزان خاک است. جالب است بدانید که گود محمود در همسایگی کویر ریگ جن است.

جهت دسترسی کویر جندق

برای رسیدن به کویر جندق باید ابتدا خودتان را به استان اصفهان برسانید. جندق بخشی از شهر استان خور است که در 350 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است. پس باید به این شهرستان بروید و از آنجا می توانید راحت راهتان را پیدا کنید.

یک راه دیگر این است که از ابتدا به مشهد بروید و در ورودی شهر شاهرود و در سمت راست میدان ورودی آن، جاده ای بی نام و نشان قرار گرفته است. این جاده را باید طی کنید و بعد از 6 ساعت به جندق می رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 201

به "جایی که هر کویر دوستی باید ببیند: کویر جندق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی که هر کویر دوستی باید ببیند: کویر جندق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید