تاثیر داستان برای حل انواع اختلال ها و مسائل بچه ها، در این مجموعه کودک انتخاب می نماید چگونه مسایلش را حل نماید

به گزارش کلوب فارسی، زهره عرب زاده کوپائی مترجم مجموعه من انتخاب می کنم در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: این کتاب از جعبه ابزار معلم و درمانگر منتشر شده و مجموعه کتاب جدیدی است که به همراه معلمان و درمانگران و والدین برای یاری به بچه ها جهت کنار آمدن با طیف وسیعی از احساسات و آموزش آنها که واقعاً قدرت انتخاب کنش ها و واکنش های خود را دارند، تهیه شده و از دیدگاه مترجمان این مجموعه برای حل مسائلی که بچه ها با آن روبه رو هستند، در قالب داستان بسیار مفید است.

تاثیر داستان برای حل انواع اختلال ها و مسائل بچه ها، در این مجموعه کودک انتخاب می نماید چگونه مسایلش را حل نماید

او با بیان اینکه مخاطبان اصلی کتاب درمانگران، والدین، مربیان و مشاوران مدرسه هستند اضافه کرد: این مجموعه کتاب در کنار مشاوران و والدین ایجاد شده است تا به عنوان منبعی در برنامه درسی هیجانی اجتماعی مورد استفاده واقع گردد. این مجموعه به وسیله معلمان و درمانگران در سراسر دنیا مورد تحسین قرارگرفته شده و صاحب نظران معتقد هستند اگرچه این مجموعه برای سنین زیر هفت سال است اما می تواند برای دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

عرب زاده کوپائی اعلام کرد: اگر کودکی دارید که می خواهید بزرگترین یاری را به آینده او بکنید، کتابی انتخاب نموده و برای او بخوانید. بعد از اتمام کتاب سعی کنید باز هم صحبت درباره آن را ادامه دهید. دراین مجموعه کتاب کودک به وسیله تصاویر رنگارنگ و مطالب کوتاه و مفید داستان ها مکانیسم های مقابله با احساسات بزرگ را می آموزد.

به گفته او، روان شناسان معتقد هستند تأثیر داستان بر بچه ها تا حدی است که برای درمان انواع اختلال ها و مسائل و مسائل بچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموعه من انتخاب می کنم با تعریف داستان، کودک با شخصیت اصلی داستان که مسایلی شبیه به او دارد همراه می گردد و خود را جایش می گذارد. درواقع، داستان خود کودک برای او بیان شده و درنهایت به طور غیرمستقیم تغییر و غلبه بر مسایل و حل مسائل به کودک آموزش داده می گردد و خود کودک راه چاره مناسب را انتخاب می نماید. در حال حاضر یازده نسخه از این مجموعه ترجمه شده است.

عرب زاده کوپائی درباره ترجمه کتاب من انتخاب می کنم خشم خود را آرام کنم شرح داد: در این داستان رایان مکانیسم های مقابله ای را در خصوص چگونگی مقابله با احساسات بزرگ مانند خشم می آموزد. رایان به بچه ها یاد می دهد که چگونه می توانیم طرز فکر خود را تغییر دهیم و چگونه با مسائل زندگی کنار می آییم.

او ادامه داد: داستان من انتخاب می کنم دوباره کوشش کنم نیز یکی دیگر از این داستان هاست؛ در این داستان هانا متوجه می گردد که اشتباهات به رشد او یاری می نماید. از دیدگاه هانا به کودک یاری می نماید تا فکر بچه ها را نسبت به احساس شکست بازکند و سپس دوباره امتحان کند. هانا به کودک می آموزد که چگونه از نظر فکری قوی باشد.

او با اشاره به داستان من انتخاب می کنم مهربان باشم گفت: این داستان از دیدگاه آلیس به کودک یاری می نماید تا احساسی را که برای به اشتراک گذاشتن مهربانی دارد بیاموزد. آلیس به بچه ها می آموزد که چگونه مهربانی می تواند بر دیگران و درنهایت بر خود ما تأثیر بگذارد.

عرب زاده کوپائی درباره داستان من انتخاب می کنم اضطرابم را آرام کنم اعلام کرد: در این داستان آرین تحت تأثیر نگرانی و اضطراب خود قرار می گیرد. او مکانیسم های مقابله با احساسات بزرگ مانند اضطراب را می آموزد. این داستان به بچه ها می آموزد که چگونه به وسیله چندین استراتژی آرامش بخش به اضطراب پاسخ دهند.

به گفته این مترجم، داستان من انتخاب می کنم راضی باشم یکی دیگر از این داستان هاست. در این داستان سورنا به علت ناراحتی ناشی از منفی نگری تحت فشار قرار می گیرد. برای هر کودکی که افکار منفی را تجربه نموده است، این داستان می آموزد که چگونه به وسیله چندین استراتژی خوش بینانه به منفی گرایی پاسخ دهند.

او با اشاره به داستان من انتخاب می کنم صحبت کنم اعلام کرد: در این داستان بچه ها یاد می گیرند که حرف زدن برای خود و دیگران به چه معناست. وقتی بچه ها ما شاهد قلدری، آزار و اذیت یا تبعیض باشند چه اتفاقی می افتد؟ یا وقتی برایشان اتفاق می افتد چه می نمایند؟ دراین داستان بچه ها سه راه چاره مختلف را یاد خواهند گرفت.

عرب زاده کوپائی گفت: در داستان من انتخاب می کنم یاری کنم بچه ها اهمیت یاری کردن در خانه و مدرسه را درک خواهند کرد و می آموزند که چگونه در انتخاب های روزانه دیگران را در نظر بگیرند. در داستان من انتخاب می کنم کاهش دهم، دوباره استفاده کنم و بازیافت کنم آوا می آموزد که کاهش، استفاده دوباره و بازیافت چقدر حس خوبی دارد. آوا به کودک یاد می دهد که چگونه برداشتن گام های کوچک در هرروز می تواند تأثیر مثبتی بر وجود ما بر روی زمین بگذارد.

او ادامه داد: در داستان من انتخاب می کنم احترام بگذارم می بینیم که چگونه احترام به دست می آید. ما بعلاوه مشاهده می کنیم که چگونه می توانیم به افراد، مکان ها و اشیا احترام بگذاریم. در داستان من انتخاب می کنم همدلی کنم رشد همدلی را یاد می گیریم و کودک خواهد دید که همدلی و شفقت چگونه به نظر می رسد و چگونه از آن تقلید کند.

عرب زاده کوپائی در انتها با اشاره به داستان من انتخاب می کنم نه بگویم شرح داد: در این داستان، با اعضای خصوصی و روابط محترمانه آشنا می شویم وکودک می بیند که علائم هشدار اولیه چگونه به نظر می رسند و چه کسی در حلقه اعتماد آن ها قرار گرفته است. این مجموعه کتاب می تواند به عنوان منبعی در برنامه درسی هیجانی اجتماعی و مهارتهای زندگی مورد استفاده قرارگیرد.

مجموعه یازده جلدی من انتخاب می کنم نوشته الیزابت استرادا به ترجمه زهره عرب زاده کوپائی، لیلا سادات سجادی و فرشته سلمانی از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 شهریور 1402 بروزرسانی: 17 شهریور 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 431

به "تاثیر داستان برای حل انواع اختلال ها و مسائل بچه ها، در این مجموعه کودک انتخاب می نماید چگونه مسایلش را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر داستان برای حل انواع اختلال ها و مسائل بچه ها، در این مجموعه کودک انتخاب می نماید چگونه مسایلش را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید