بهسازی زیرساخت جاده ای کویر مرنجاب لازم است

به گزارش کلوب فارسی، ایرنا/ براساس سخنان فرماندار آران و بیدگل و آخرین خبرهای بدست رسیده، بهسازی زیرساخت جاده ای کویر مرنجاب لازم است.

بهسازی زیرساخت جاده ای کویر مرنجاب لازم است
بیشتر بخوانیدکویر مرنجاب | سفر به مرنجاب سرزمین شن های روان

اسماعیل بایبوردی اضافه نمود: کویر مرنجاب در سالهای اخیر مورد استقبال گسترده طبیعتگردان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و نامناسب بودن جاده مرنجاب یکی از دغدغه ها و انتقادهای گردشگران ورودی به این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: برای ترمیم و بهسازی جاده مرنجاب و قرارگرفتن آن در حوزه راههای کشور، در سالهای گذشته تلاشهایی انجام شد، اما تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به افزایش افزون بر چهار برابری گردشگران ورودی به کویر مرنجاب در یک ماه اخیر در مقایسه با مدتهای مشابه سالهای قبل گفت: شرایط کرونایی 20 ماه گذشته سبب کاهش ورود گردشگران به کویرهای آران و بیدگل شد و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری را تحت تاثیر فراوان قرار داد.

دریافت ورودیه در کویر مرنجاب در قبال ساماندهی جاده و ارائه خدمات باشد

فرماندار آران و بیدگل در پاسخ به انتقادها از دریافت ورودیه های 25 تا 80 هزار تومانی در مرنجاب و ساماندهی نشدن جاده و خدمت رسانی به گردشگران گفت: این انتقادها بجاست و اعلام می گردد در صورت ساماندهی نکردن جاده و ارائه خدمات در مرنجاب، دریافت ورودیه از گردشگران بزودی لغو خواهد شد.

وی اضافه نمود: وضع موجود برای ما به عنوان مسئول، گردشگران و فعالان گردشگری قابل قبول نیست که در این راستا تذکرهای لازم داده شده است تا دریافت ورودیه در قبال ارائه خدمات باشد.

به گفته وی، بر پایه مصوبه شورای بخش آران و بیدگل مبلغ ورودیه های انواع خودروها به کویر مشخص شده که البته تعهد شده مبلغ های دریافتی از ورودیه برای ساماندهی جاده و بخش فرهنگی گردشگری هزینه گردد.

بایبوردی با اشاره به اینکه کاروانسرای مرنجاب در جهت جهانی شدن است، گفت: ارزیابان سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد در سفر هفته قبل خود به آران و بیدگل آنالیز های نهایی برای ثبت جهانی این کاروانسرا را انجام دادند.

بیشتر بخوانیدکاروانسرای مرنجاب آران و بیدگل؛ دیدنی حیرت آور در قلب کویر

وی گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مرنجاب باعث می گردد تا این کاروانسرا در لیست هدف گردشگران خارجی ورودی به ایران قرار گیزد و رونق بیش از پیش گردشگری در آران و بیدگل را به همراه داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 27

به "بهسازی زیرساخت جاده ای کویر مرنجاب لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی زیرساخت جاده ای کویر مرنجاب لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید