برگزاری نمایشگاه های ویژه پیکاسو در سراسر دنیا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او

به گزارش کلوب فارسی، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، برگزاری نمایشگاه های ویژه پیکاسو در سراسر دنیا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او صورت می گیرد.

برگزاری نمایشگاه های ویژه پیکاسو در سراسر دنیا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او

مجسمه ای برنزی از پابلو پیکاسو روی نیمکتی در شهر مالاگا نصب شده که او را در میانسالی به همراه یک دفترچه یادداشت به تصویر کشیده است و همانند دریا یکی از اجزای این شهر محسوب می گردد. با این که پیکاسو بیشتر سالهای زندگی خود در دوران بزرگسالی را در فرانسه سپری نموده بود اما هیچ هنرمند قرن بیستمی به میزان پیکاسو اسپانیایی نبود.

در طول سال 2023 نمایشگاه هایی به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت پیکاسو در سراسر دنیا برگزار خواهند شد و اسپاینایی کشوری است که میزبان بیشترین تعداد این نمایشگاه ها خواهد بود.

پیکاسو در سال 1881 در مالاگا به دنیا آمد و 10 سال در یکی از خانه های این شهر زندگی کرد. موزه مالاگای پیکاسو در این شهر مجموعه دائمی از آثار هنری این هنرمند را نگهداری می نماید که تابلوهای نقاشی، مجسمه و سرامیک های دوره های مختلف هنری او از جمله دوره آبی، سرخ، سورئالیسم و کوبیسم را شامل می گردد.

زمانی که پیکاسو به همراه خانواده اش به لاکرونیا شهری در شمال غربی اسپانیا نقل مکان کرد، تفاوت این شهر با مالاگا و بارش مداوم باران برایش چندان خوشایند نبود، اما بعدها متوجه شد که این شهر مملو از هنرمند و متفکر است. پیکاسو در مدرسه هنرهای زیبا، جایی که پدرش به عنوان استاد تدریس میکرد، مشغول تحصیل شد. سال جاری نمایشگاهی در یکی از موزه های این شهر برای این هنرمند تا 25 ژوئن فعالیت خواهد داشت.

پیکاسو در سال 1895 میلادی و در نوجوانی به بارسلونا نقل مکان کرد و از آنجا در سال 1904 به پاریس رفت. تاثیر بعضی منطقه ها بارسلونا بر نقاشی های دوره آبی این هنرمند را میتوان مشاهده کرد. موزه پیکاسو در بارسلونا که خانه جامع ترین مجموعه هنری پیکاسو است نیز یکی دیگر موسساتی قابل توجه برای نمایش آثار هنری این هنرمند بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 369

به "برگزاری نمایشگاه های ویژه پیکاسو در سراسر دنیا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه های ویژه پیکاسو در سراسر دنیا همزمان با پنجاهمین سالگرد درگذشت او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید