این مدل مرسدس بنز زمانی در ایران هم فراوری می شد!، عکس

به گزارش کلوب فارسی، مرسدس بنز E کلاس را باید یکی از اصیل ترین مدل های بنز دانست.این خودرو در بین ما ایرانیان هم از محبوبیت خوبی برخوردار بود و نسخه W211 در اواسط دهه 80 در تاپ خودرو، از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو، مونتاژ می شد.

این مدل مرسدس بنز زمانی در ایران هم فراوری می شد!، عکس

امیرمسعود عابدین:حالا مرسدس بنز پس از انتشار اسپای شات ها و تصاویر مختلف، از تازهترین مدل این اتاق با کد W 214 رونمایی نموده است. به صورت کلی، طراحی E کلاس تازه چیزی شبیه به مدل های EQE و S کلاس بوده و در کنار این ها، می خواهد به اصالت خود هم وفادار بماند!

در نمای جلویی با طراحی گنگ و مبهمی روبه روایم؛مرسدس بنز انگار برای E کلاس تفاوت ویژه ای قائل است.چرا که از لحاظ ظاهری و طراحی، زودتر از سایر مدل ها تغییر می کرد و متمایز بود.

برای مثال مدل 2021 این اتاق، یعنی فیس لیفت W 213، از طراحی ترند و تازه بنز بهره می برد، در حالی که مدل شاخص S کلاس هنوز تغییر نسل نداده بود و طراحی آن تغییر ننموده بود.

یعنی ممکن است این طراحی، آینده مرسدس بنز را نشان دهد یا صرفا تمایزی بین مدل های سدان بنز باشد.

نزدیکی به مدل های برقی و بعلاوه رعایت عناصری که به سال ها قبل برمی گردد، در این خودرو دیده می گردد.چراغ های جلویی انگار از حالتی دوتایی بهره مندند که سبک طراحی اتاق W 211 را یادآور می گردد.گرافیک دیلایت های مرسدس بنز در حال تغییر است و مانند آنچه در فیس لیفت GLE و GLC دیدیم، به شکل دو خط کوچک در پایین و یک خط کشیده در بالا درآمده است.

در کنار این چراغ ها، ادوات مشکی رنگی وجود دارد که آنها را به جلوپنجره متصل می نماید.دقیقا همان چیزی که در مدل های سری EQ می دیدیم.انگار با وجود این قاب مشکی رنگ، عضلانی بودن جلوپنجره کمتر شده است.

قسمت پایینی سپر همان اسپرت بودن و زیبایی خود را دارد.

در نمای پشتی هم همان مبهم بودن نمای جلو وجود دارد.حالت دوتایی بودن در این قسمت هم دیده می گردد که هماهنگی خوبی با نمای جلویی دارد.

انگار طراحان مرسدس بنز می خواستند چراغ را متصل طراحی نمایند اما در حین کار ناگهان منصرف شدند!گرافیک چراغ ها الهام گرفته از ستاره 3 پر مرسدس بنز است که به نوعی کاری خلاقانه به شمار میرود، اما انگار مجذوب کنندهیت و ابهت همیشگی خود را ندارد.

نمای جانبی خودرو همان شکل روان و شناور خود را دارد و لوکس بودن را به رخ می کشد.تازهترین تغییر در این قسمت مربوط به دستگیره های مخفی درب هاست که قطعا به آیرودینامیک خودرو یاری می نماید.

در بحث طراحی خارجی، به این شکل می توان نتیجه گرفت که شیک و لوکس بودن وجود دارد، اما نه مثل قبل!البته مرسدس بنز خودرو را به گونه ای هنرمندانه طراحی می نماید که در نسخه های AMG ظاهر مجذوب کننده خود را دوباره نمایان می نماید.

در 99 درصد مواقع، طراحی کابین های مرسدس بنز در برترین شکل ممکن صورت می گیرد؛آن 1 درصد را هم برای احتیاط کنار گذاشتیم!

مرسدس بنز قبل از رونمایی رسمی از خودرو، تصاویر کابین را منتشر نموده بود و ما در مقاله ای جدا به تحلیل آن پرداخته بودیم:

  • شاهکار تازه بنز، ماشینی که هوای راننده را دارد! / عکس

هایپراسکرین برای اولین بار در یک سدان غیربرقی مرسدس بنز حضور دارد که مهر تایید دیگری بر نزدیکی طراحی به خودروهای برقی است.

پر شدن کابین از چند نمایشگر به تازهترین نسل E کلاس هم رسیده است.انگار مرسدس بنز در طراحی کابین E کلاس تازه قصد نداشته که شلوغ کاری کند و به سادگی اکتفا نموده است.

دریچه های تهویه هوا به جای اینکه به شکل دایره ای و توربینی باشند،تبدیل به شکل خطی و کشیده و فراگیر شده اند؛به طوری که دریچه مرکزی با دریچه قسمت شاگرد همسو است.

ابتکار تازه مرسدس بنز در این کابین،استفاده از دوربین سلفی می باشد. این دوربین فقط در زمانی که خودرو توقف نموده است،قابل استفاده می باشد. عکس گرفتن و فیلمبرداری از امکانات این دوربین است.

نمایشگر سوم از فناوری کنترل دوگانه نور استفاده می نماید.این فناوری به این شکل است که چشم راننده را کنترل می نماید و اگر حس کند که راننده به نمایشگر سوم نگاه می نماید و ممکن است حواسش پرت گردد،نور آن را به صورت اتوماتیک کم می نماید!

سیستم پیشرفته هوش مصنوعی در این خودرو، عادات و امور همیشگی راننده را در نظر می گیرد و قبل از اقدام به وسیله خود فرد، آن را اجرا می نماید!مرسدس بنز در برخی مواقع به چیزهایی فکر می نماید که عقل جن هم به آن نمی رسد!

سیستم صوتی برمستر با 17 اسپیکر در این خودرو حضور دارد.

پیشرانه های E کلاس همگی یا هیبریدی اند یا پلاگین هیبریدی.قوی ترین پیشرانه ها متعلق به نسخه های پلاگین هیبریدی E300e و E400e هستند که هر دو از پیشرانه های 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می نمایند.

نسخه E300e دارای خروجی 313 اسب بخار و نسخه E400e خروجی 381 اسب بخاری دارد.

مدل هیبریدی E450 دارای پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر بوده که 375 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.فرمان پذیری چرخ های عقب هم به تازهترین نسل E کلاس راه پیدا نموده است.

اگر مرسدس بنز نسخه E Perfomance این خودرو را عرضه کند، رقابت بی نظیری با بی ام و M5 کامپتیشن ایجاد می گردد.

فروش E کلاس تازه از اواخر سال جاری آغاز می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: facloob.ir شناسه مطلب: 377

به "این مدل مرسدس بنز زمانی در ایران هم فراوری می شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مدل مرسدس بنز زمانی در ایران هم فراوری می شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید